Light produkter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

An&Jo

MilleMus1988 skriver:

for tidlig fødsel!??? tsh hehe

ejjjjj jeg er dybt sodavands afhængig og drikker det HVER dag og det er ikk light
og jeg fik da min søn i 42+0

jeg tror vist at man er mere langt mere nervøs en man skal være over sådan småting

tag du dig bare et par glas hvis ud har lyst

det sker der alså absolut intet ved

Fødte min store dreng 38+4 så vil ikke bare tage chancen, for med ham havde jeg veer i 3 uger op til og alle sagde at jeg ikke gik tiden ud, så vil ikke tage nogen chancer, tænk hvis denne kommer før storebror, det har jeg slet ikke lyst til at udsætte den store for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

An&Jo

Frk.S skriver:

Jeg drak light sodavand i min graviditet (ikke meget, men noget gjorde jeg da) og jeg fødte næsten 2 uger OVER tid.
Det er vist ikke helt bevist at det kan have en sammenhæng med for tidlig fødsel.

Jeg mener godt du kan drikke det - med måde, for sundt er det jo ikke. Derudover vil jeg dog sige, at man godt kan få hindbær sodavand som ikke er i light - i ½ liters flasker (man kan bl.a. få dem i Fakta) - MEN igen med måde, for sukker er jo heller ikke det sundeste.

Må i fakta og kigge.. Drikker heller ikke meget sodavand, men lidt vil jeg gerne have

Anmeld

12. januar 2012

Dorthe77

Til skræk og advarsel synes jeg nedenstående artikel bør læses inden man indtager alt for mange light produkter. Uhyggeligt hvad sødestoffet aspartam anvendes til og hvor farligt det egentlig er

Her hos os holder vi os fra lightprodukter. Hellere sukker og så i begrænsede mængder.

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-lig ht-livet-af-dig.html?utm_source=Facebook

Anmeld

12. januar 2012

Frk.S

An&Jo skriver:

Må i fakta og kigge.. Drikker heller ikke meget sodavand, men lidt vil jeg gerne have

Det kan jeg godt forstå, og det synes jeg også bare du skal gøre med god samvittighed.

Anmeld

12. januar 2012

MortilCilas

Hvis du drikker det hver dag og i store mængder så skal du ikke. Men jeg drak altså light i min graviditet, ikke hver dag, men 1 gang om ugen ca, og jeg gik 10 dage over tid.

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Der har været artikler omkring det med light produkter og om det skal frarådes gravide at indtage, men jeg drak light under min graviditet, da jeg skulle holde mig fra sukker. Jeg fødte 40+1. Jeg holder mig til, at man kan gøre det meste når man gravid, så længe det gøres med måde.

/Fenja

Anmeld

12. januar 2012

l.kjoeller

An&Jo skriver:

Må man gerne drikke light sodavand når man er gravid?? Min favorit sodavand er nemlig hindbærbrus og man kan kun få den i light åbenbart, må jeg gerne drikke det??

jeg gør det med god samvittighed. Den mængde sødestof der bruges til en 2 l sødavand er så ekstrem lille i forhold til det sukker der bruges i alm sodavand.svarer til str af et sukkerkorn

Anmeld

12. januar 2012

Silas&Mille

MissTas skriver:

jeg har hørt at light kan resulterer i for tidlig fødsel.. men aner ikke om det passer.. har bare efterhånden læst flere artikler om det og også læst flere debatindlæg om det

Det har jeg også hørt. Men hos mig holder det ikke

Jeg drikker så vidt muligt ikke andet en light fordi jeg synes det smager bedst og jeg gik et par dage over tiden med Silas.

I dag har jeg 23 dage tilbage termin med lillesøster og umiddelbart er der ikke noget der tyder på at hun kommer før tid, men man ved aldrig.

Anmeld

12. januar 2012

Ma-lu

An&Jo skriver:

Må man gerne drikke light sodavand når man er gravid?? Min favorit sodavand er nemlig hindbærbrus og man kan kun få den i light åbenbart, må jeg gerne drikke det??

Min SP snakkede om der sidste gang jeg var der, hun albefalede alt med måde, men mente dog HVIS jeg sku drikke lidt, syntes hun et glas alm er bedre end light.!

Anmeld

12. januar 2012

l.kjoeller

MissTas skriver:

jeg har hørt at light kan resulterer i for tidlig fødsel.. men aner ikke om det passer.. har bare efterhånden læst flere artikler om det og også læst flere debatindlæg om det

mængden af søde stof er microskobisk kontra sukker i sodanvand. så man skal drikke rigtig meget før det burde have nogen som helst form for betydning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.