Isofix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Autostol.dk

millesofie skriver:

Har stemt NEJ da vi ikke har det i autostolene (endnu) men vi har det i bilen, så leder efter 2 stole 9-36 kg med isofix (billige) 

Hej,

Når du skriver "billige", hvilken prisklasse tænke du så på?

For så kan jeg evt lige prøve at se, hvad du kan få for det beløb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Mor til matilde og gustav

vi har isofix og det er simpelthen helt genialt, man sætter den bare fast i spænderne i bilen også stolen op i den ingen seler osv og det er meget mere sikkert end med sele det eneste ulempe der er, er at man skal have en ret ny bil for at ha det, men det havde jeg så heldigvis

Anmeld

12. januar 2012

Autostol.dk

Mor til lille Matilde skriver:

vi har isofix og det er simpelthen helt genialt, man sætter den bare fast i spænderne i bilen også stolen op i den ingen seler osv og det er meget mere sikkert end med sele det eneste ulempe der er, er at man skal have en ret ny bil for at ha det, men det havde jeg så heldigvis

Så ny behøver bilen heller ikke at være. IsoFix er fra 1997 og fra 2004 blev det en del af ECE-R44.

Så har man en bil fra 2000-2002 og frem, er der stor sandsynlighed for, at der er Isofix i bilen - hvis ejeren har valgt det.

For i nogle bilmodeller som f.eks. Audi er Isofix et tilvalg, men i Kia Picanto og Hyundai Gets er Isofix standard udstyr, så ved nogle bilmærker er det op til køberen, om der skal være Isofix i bilen eller ej.

Anmeld

12. januar 2012

Maja88

Mor til lille Matilde skriver:

hvorfor er det meget mere sikkert??

den autostol vi står til at købe her næste gang er total idiot sikret uden at have isofix...

der lyser simpelthen en rød knap hvis stolen ikke er monteret korrekt.. og lur mig om alle de steder selen skal igennem er makeret med rød

Anmeld

12. januar 2012

Mor til matilde og gustav

Maja88 skriver:

hvorfor er det meget mere sikkert??

den autostol vi står til at købe her næste gang er total idiot sikret uden at have isofix...

der lyser simpelthen en rød knap hvis stolen ikke er monteret korrekt.. og lur mig om alle de steder selen skal igennem er makeret med rød

Jeg ved hellere ikke mere om det end at det var det mest sikre da vi købte stolen, men der er sikker kommet en masse smart siden, men jeg siger os bare hvad min erfaring er, det behøver man jo ikke bitche sådan over

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Ja, jeg ville ikke undvære det

Anmeld

12. januar 2012

JonTri

Jep ville nødig undvære. Har en bil fra 2001, så det findes også i gamle biler. Nu venter vi nummer tre, og her opstår et isofix problem... Mm man kører berlingo. 

Anmeld

12. januar 2012

Autostol.dk

Vi har det også kun i den ene bil og da drengen brugte babystolen, en Maxi Così Pebbel var vi kun meget få gange ude og køre i bil nr 2. Det var simpelthen så dejlig nemt bare lige at klikke stolen i.

Synes afstemmingen går mod flest, der ikke bruger/har Isofix?

Anmeld

12. januar 2012

morethanperfect

Vi har ikke

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Vi har ikke Isofix, da vi har en bil af ældre dato og må også bruge hofteselen, da der kun er 3 sæder. Udvalget af autostole er ikke så stor når man skal have til hoftesele, så vi har den de havde i butikken

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.