Har et lidt usædvanligt spørgsmål:
Min mand og jeg var til 3d skanning, da jeg var 28+4. Vi lå der en hel time og var helt forgabt i hvor fantastisk en oplevelse det var.
Men noget der undrede mig, og stadig er i mine tanker den dag i dag, er hendes arme. Dem så vi ikke rigtig til, og først til allersidst bemærkede jeg det. Spurgte skanningsdamen om hvor hendes arme og hænder var. Hun fandt dem, de lå bag om ryggen på hende, men bevægede sig ikke. I hvert fald ikke lige på det tidspunkt, forklarede skanningsdamen. Jeg spurgte hende om hvorfor lillepigen ikke rørte på dem og hvorfor de dog lå så "fast" bag om hendes ryg, men hun sagde bare at det ikke var noget jeg skulle bekymre mig om. Synes oftest man ser skanningsbilleder af babyer med arme og hænder foran, altså ved ansigtet. Så syntes det er noget usædvanligt, at hendes hænder ligger bag ved...
Jeg er nu 34+5 og nærmer mig fødslen, og er virkelig ved at gå i panik over om der er noget galt med den lilles arme. Naturligvis ville vi acceptere hvis der er noget galt, men jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at vide om der er, så vi kan forberede os mentalt.
Hvad tror I? Er det normalt at babyens arme sidder fast bag i ryggen? Synes I jeg overreagerer?
Anmeld