de der ÆL teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Masig

Kris89 skriver:

Dejligt... tak for svar... så må vi håbe mandens sædceller finder godt ind i ægget og den sætter sig fast om en uges tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Enirt

Kris89 skriver:

Tusind tak for tippet..

men er det ikke bare en standard beregner, altså siger den noget individuelt eller hvordan? den kan vel ikke "se" på mig, om det er 19 eller 20. dagen ÆL ligger, eller hvordan fungere det?

Den jeg bruger er meget individuel, man kan selv indstille på længden på ens mens cyklus og hvornår man selv mener at have ægløsning,ud fra hvad man har evt. selv har testet sig frem til. Du kan jo altid prøve den, den er gratis og meget nem at finde ud af

Anmeld

12. januar 2012

Enirt

TWT skriver:

Du har helt ret 

Den tager ud fra, hvornår de fleste har æl. Og det er jo ikke sikkert du er en af dem 

Jeg brugte en lignende app i 6 mdr. er endnu ikke blevet gravid, så nu bruger vi æl teste

Altså den jeg bruger indtaster du selv hvornår du har mens, f.eks har jeg nu indtastet siden jeg hentede den at jeg har haft mens 2 gange og det jeg ind taster er start og slut for mens, og så beregner den ud fra det hvor lang min cyklus er og hvornår i cyklusen jeg har ægløsning og hvilke dage det er godt at have sex på hvis jeg skal prøve at blive gravid.

Man kan også indtaste mere specifikke oplysninger omkring ens mens, hvor meget bløder man og hvor ondt har man og man kan også indtaste hvornår man har sex.

Den er lavet som en hjælp til at holde styr på datoer for mens og ægløsning og ikke en beregner af om du er blevet gravid

Anmeld

12. januar 2012

TWT

Enirt skriver:

Altså den jeg bruger indtaster du selv hvornår du har mens, f.eks har jeg nu indtastet siden jeg hentede den at jeg har haft mens 2 gange og det jeg ind taster er start og slut for mens, og så beregner den ud fra det hvor lang min cyklus er og hvornår i cyklusen jeg har ægløsning og hvilke dage det er godt at have sex på hvis jeg skal prøve at blive gravid.

Man kan også indtaste mere specifikke oplysninger omkring ens mens, hvor meget bløder man og hvor ondt har man og man kan også indtaste hvornår man har sex.

Den er lavet som en hjælp til at holde styr på datoer for mens og ægløsning og ikke en beregner af om du er blevet gravid

Ja det er jeg klar over Men f.eks. har jeg ikke æl der hvor jeg burde have æl ifl. beregninger. Så den tager udfra hvornår de fleste burde at hVE ÆL hvis deres cyklus er så og så lang. Men det tæller jo ikke for alle  

Anmeld

12. januar 2012

Enirt

TWT skriver:

Ja det er jeg klar over Men f.eks. har jeg ikke æl der hvor jeg burde have æl ifl. beregninger. Så den tager udfra hvornår de fleste burde at hVE ÆL hvis deres cyklus er så og så lang. Men det tæller jo ikke for alle  

I den her kan du selv ændre tallet for hvornår du har ægløsning, det gør man under menuen "period and fertillity" og så går man ind under "default ovulation" og så ændrer man tallet så det passer til sig selv.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2012

TWT

Enirt skriver:

I den her kan du selv ændre tallet for hvornår du har ægløsning, det gør man under menuen "period and fertillity" og så går man ind under "default ovulation" og så ændrer man tallet så det passer til sig selv.

Ja, men nogen gange ligger min æl på 15. dagen andre gange på 12. dagen og den har også været på 17. dagen. Og derfor er det godt med æl for den kan fortælle mig det præcist  

Anmeld

12. januar 2012

Enirt

TWT skriver:

Ja, men nogen gange ligger min æl på 15. dagen andre gange på 12. dagen og den har også været på 17. dagen. Og derfor er det godt med æl for den kan fortælle mig det præcist  

Fair nok, men når du nu skriver at du svinger mellem 12 og 17 dagen, så kan du jo stadig godt bruge udregningen fra app'en til noget.

Hvis den viser dig at du skal have ægløsning på 14 dagen, viser den samtidig også at du er frugtbar i dagene op til og da sæd kan holde sig op til 5 døgn i din livmoder, så burde du været dækket ind hvis i har sex de dage som app'en viser.

som for dit vedkommende vil dække på dag 12, 15 og 17

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.