Var du glad for dit fødested?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hvad søren.. Så er vi blevet snydt :p Vi fik "kun" det de serverede i kantinen.

Kunne I bare bestille hvad I ville ha?  

Hvaa er det rigtigt! Hæhæ! Vi kunne bare ringe ned til centralen og bestille aaaalt det vi havde lyst til i menukortet (så ofte vi ville ind til kl 19 eller sådan noget).

Jeg troede det var sådan på alle afdelinger  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

RiUL

Katte87 skriver:

Hvaa er det rigtigt! Hæhæ! Vi kunne bare ringe ned til centralen og bestille aaaalt det vi havde lyst til i menukortet (så ofte vi ville ind til kl 19 eller sådan noget).

Jeg troede det var sådan på alle afdelinger  

Hmm, det hørte vi ikke noget om, og der var intet menukort For synes da godt nok også at de hakkebøffer vi fik 2 dage i træk var så fesne

Var det på patienthotellet I kunne det? Eller, du var jo indlagt pga kejsersnit, ikk? Det kan være der forskellen er hehe

Anmeld

10. januar 2012

Sifling

Jeg fødte også på Hvidovre, men jeg syntes godt de kunne have taget lidt mere hensyn.. Jeg Havde en JM der ikke troede på jeg havde presseveer før jeg insisterede på hun tjekkede mig, og hun fandt ud af at jeg var 9 cm åben.. Dette skyldtes at der var en JM studerende med, som havde tjekket mig og hun havde sagt jeg kun var 5-6cm åben.. Og sådan var det hele vejen igennem.. Den studerende skulle tjekke og så skulle JM tjekke.. Ikke det tidspunkt man har mest lyst til at være forsøgsdyr! Plus dette var der to andre studerende der gik ind og ud hele tiden og da jeg bristede og skulle syes, snakkede lægen bare med JM om alt muligt andet istedet for at forklare mig hvad hun lavede.. Ikke så fedt.. Jo og så havde jeg bedt om at føde i vand, men var så blevet sendt ind på en stue med verdens mindste badekar
Efter fødslen stod jeg op og ventede indtil jeg skulle flyttes på stue i ca 2½ time, da der lige skulle være vagtskifte! Heller ikke okay.. Og så ville jeg nok have foretrukket en single stue, da jeg var gået så meget i stykker at jeg bare ikke kunne noget som helst og græd hver gang jeg skulle op og stå og badeværelset var henne ved de andre forældre, og jeg havde ligesom ikke så meget lyst til at gå derhen, så de så mig sådan
Men ud over det, så var det okay.. Sygeplejekerne på stuerne var bare super søde og hjælpsomme.. Syntes også deres madordning var genial Var helt vild med den der hyldeblomst is Mmmh det kunne jeg godt spise lige nu..

Anmeld

10. januar 2012

HeidiØ

Jeg fødte på Randers Sygehus, og det var helt fantastisk. Var igennem 3 JM under fødslen, en fra 05.30-08, en fra 08-16 og den sidste og mest fantastiske JM til sidst fra 16-17.30 hvor jeg fødte. Alle 3 var mega søde, men var glad for jeg fik Anette til sidst. Alt var perfekt. God hjælp me amning.. kom på patienthotel bagefter med min kæreste på værelser med bad og tv .. Det hotel lukkede ½ mdr efter jeg fødte - pyh er glad for jeg nåede det

Anmeld

10. januar 2012

***S***

Katte87 skriver:

HVA! Er det rigtigt?  Det kan man sq da ikke Jeg fik hjælp i hoved og røv - for det skulle bare køre, så jeg var tryg ved amningen der hjemme. Der er da for fanden det de er der for

Kunne hun huske dig? For det kan jo være hendes manglende hjælp der har bidraget til alt den betændelse!

Men dejligt at alt det andet fungerede, trods alt!  

Ja, det sku rigtig! Jeg blev os helt målløs, da hun sagde det til mig... Men så flink som man er, sagde jeg bare okay, og prøvede selv, indtil der var vagt skifte og der kom en ny JM og sagde at jeg altså holdte ham helt forkert...

Jeg er helt overbevist om at det er den manglede hjælp der er skyld i min brystbetændelse, for jeg var slet ikke tryk ved amningen da vi kom hjem! Nej jeg lå hellere ikke på barselgangen, da jeg var indlagt med brystbetændelse, men på den afdeling, hvor man får abort osv...  

Men udover den dårlige oplevelse, var det rigtig godt og de andre var super søde og hyggelige!

Anmeld

10. januar 2012

Kofoed.

Jeg er og bliver glad for kolding sygehus hvad angår graviditeten og fødsel. Da jeg endelig fik den nye jordemoder gik alt bare super, hvad altså angår sygehuset. Mine største problemer var den mandlige jordemoder der scannede mig til MD og den "låne" jordeoder jeg havde ved første jordemodersamtale, hun misforstod ALT og ville bare have min BMI målt, for jeg var jeg en stor pige og måtte kun tage mellem 12 og 15 kg på med tvillinger osv osv (hun kom fra vejle sygehus).

Nu havde jeg under fødselen MANGE forskellige inde ved mig, var jo så også på fødegangen i 26 timer Synes det var lidt sjovt, at se den samme jordemoder jeg havde natten til tirsdag også var på vagt natten til onsdag og det var også hende der udskrev mig fra fødegangen.

Ihh, hvor mange var der inden hos mig, tænke tænke. Tror der var ti forskellige inden ved mig og så kom overlæge der fandt den døde tvilling også ind, for han ville lige snakke med mig, men han kom dog på uheldige tidspunkter (da jeg var i bad og da de lige havde taget vandet). Derudover kom der en afdelings jordemoder (min jordemoder, øv jeg ikke måtte føde med hende, der var en uheldig fødsel i gang på en anden stue) og fødselslæge da jeg skulle syes. Så det bliver 13 forskellige mennesker så mig mere eller mindre nøgen det døgn.

Opholdet på barselsgangen var super, en hende om natten der irreterende mig. Synes dog det er træls, at Peter var med indlagt, men han skulle betale for hans mad og det var VIRKELIG skod mad, knas tørre rugbrød med to slags pålæg og lidt indtørret salat til middag (kostede 50 for peter, hvis han ikke tog på den gyldne måge) og pap bøffer med tilhørene pap kartofler, men god sovs (60 kr, igen godt McD kun ligger en 15 minutters gåtur væk).

Anmeld

10. januar 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hmm, det hørte vi ikke noget om, og der var intet menukort For synes da godt nok også at de hakkebøffer vi fik 2 dage i træk var så fesne

Var det på patienthotellet I kunne det? Eller, du var jo indlagt pga kejsersnit, ikk? Det kan være der forskellen er hehe

Haha Ej hvor skuffende! Det vidste jeg slet ikke

Jeg var på afdeling 426 - afd. for fødsler med diverse komplikationer (så ja, pga kejsersnit .) Os behandler de åbenbart lidt bedre end andre, hva høhø

Anmeld

10. januar 2012

Ka+Ma=Be

Sifling skriver:

Jeg fødte også på Hvidovre, men jeg syntes godt de kunne have taget lidt mere hensyn.. Jeg Havde en JM der ikke troede på jeg havde presseveer før jeg insisterede på hun tjekkede mig, og hun fandt ud af at jeg var 9 cm åben.. Dette skyldtes at der var en JM studerende med, som havde tjekket mig og hun havde sagt jeg kun var 5-6cm åben.. Og sådan var det hele vejen igennem.. Den studerende skulle tjekke og så skulle JM tjekke.. Ikke det tidspunkt man har mest lyst til at være forsøgsdyr! Plus dette var der to andre studerende der gik ind og ud hele tiden og da jeg bristede og skulle syes, snakkede lægen bare med JM om alt muligt andet istedet for at forklare mig hvad hun lavede.. Ikke så fedt.. Jo og så havde jeg bedt om at føde i vand, men var så blevet sendt ind på en stue med verdens mindste badekar
Efter fødslen stod jeg op og ventede indtil jeg skulle flyttes på stue i ca 2½ time, da der lige skulle være vagtskifte! Heller ikke okay.. Og så ville jeg nok have foretrukket en single stue, da jeg var gået så meget i stykker at jeg bare ikke kunne noget som helst og græd hver gang jeg skulle op og stå og badeværelset var henne ved de andre forældre, og jeg havde ligesom ikke så meget lyst til at gå derhen, så de så mig sådan
Men ud over det, så var det okay.. Sygeplejekerne på stuerne var bare super søde og hjælpsomme.. Syntes også deres madordning var genial Var helt vild med den der hyldeblomst is Mmmh det kunne jeg godt spise lige nu..

Eeej hvor skidt!  Det lyder da som nogle rigtig triste omstændigheder. 

Det med enestuen kan jeg kun give dig ret i! Der er SÅ mange enestuer, og jeg var SÅ syg. Jeg kastede op og græd i ét væk hele dagen Så der var det ikke super rart at have naboer. Forstod ikke, hvorfor jeg ikke kunne få lov til at få en stue for mig selv.

Fik aldrig smagt noget is! DAMN hehe. Men en maaasse andet. Hvilken afdeling var du på?

Anmeld

10. januar 2012

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Jeg fødte på Randers Sygehus, og det var helt fantastisk. Var igennem 3 JM under fødslen, en fra 05.30-08, en fra 08-16 og den sidste og mest fantastiske JM til sidst fra 16-17.30 hvor jeg fødte. Alle 3 var mega søde, men var glad for jeg fik Anette til sidst. Alt var perfekt. God hjælp me amning.. kom på patienthotel bagefter med min kæreste på værelser med bad og tv .. Det hotel lukkede ½ mdr efter jeg fødte - pyh er glad for jeg nåede det

Det lyder bare super lækkert! Jeg ville også super gerne have været på patienthotellet. Men pga kejsersnit og "sygdom" blev jeg oppe på afdelingen  Men alt var jo skønt alligevel  

Anmeld

10. januar 2012

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Ja, det sku rigtig! Jeg blev os helt målløs, da hun sagde det til mig... Men så flink som man er, sagde jeg bare okay, og prøvede selv, indtil der var vagt skifte og der kom en ny JM og sagde at jeg altså holdte ham helt forkert...

Jeg er helt overbevist om at det er den manglede hjælp der er skyld i min brystbetændelse, for jeg var slet ikke tryk ved amningen da vi kom hjem! Nej jeg lå hellere ikke på barselgangen, da jeg var indlagt med brystbetændelse, men på den afdeling, hvor man får abort osv...  

Men udover den dårlige oplevelse, var det rigtig godt og de andre var super søde og hyggelige!

Det kan jeg kun give dig ret i. Det er simpelthen for ondsvagt altså! Man skal da bare have alt den hjælp man kan få, så man kan klare sig der hjemme Jeg ringede efter dem heeele tiden - nat og dag hehe.

Men det er da altid noget, at resten vejede op for det Og skal man have flere børn, så ved man, hvad man skal gøre anderledes, og at man bare skal insistere på at få hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.