beskyttelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

sara-m

der er førstedag med plastret så ved ik endnu hvordan det er. måske det bedre med p-ring må høre lægen her om 1 mdr når jeg har prøvet plastret. tak for svar alle sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Hougaard92

Jeg bruger hormonspiral er super glad for den .

Anmeld

9. januar 2012

KLN

Happiness skriver:

Jeg bløder lidt mere, men ikke meget og ikke i længere tid. Og havde flere mens smerter før. Så her er den optimal

Det lyder jo super. Overvejer nemlig osse spiralen.. Koster det noget at få sat den op?

Anmeld

9. januar 2012

Happiness

KLN skriver:

Det lyder jo super. Overvejer nemlig osse spiralen.. Koster det noget at få sat den op?

Nej, du betaler kun for spiralen. Tror jeg gav omkring 300kr for den. Og det er jo ikke meget når den holder så længe!

Men det var ubehageligt at få den lagt. Selv om jeg blev lokalbedøvet.

Anmeld

9. januar 2012

Misser1989

Her bruger i kun kondom.. Må ikke få p-piller eller andet med hormon i, pga. risikoen for blodpropper.. Og da jeg har en større risiko for at få blodpropper pga. et gen, mener lægen ikke jeg skal have hormoner af nogen art. Men vil jeg heller ikke.. Min lillesøster, som også har større risiko pga. et gen, fik 4 blodpropper i hjernen, efter 2 mdr. på p-piller..

Så den risiko tør jeg ikke ta, nu hvor vi har flere gener der giver større risiko i familien..

Men når vi engang har fået nummer 2, vil manden steriliseres.. Så er det jo ikke noget problem

Anmeld

9. januar 2012

sara-m

Misser1989 skriver:

Her bruger i kun kondom.. Må ikke få p-piller eller andet med hormon i, pga. risikoen for blodpropper.. Og da jeg har en større risiko for at få blodpropper pga. et gen, mener lægen ikke jeg skal have hormoner af nogen art. Men vil jeg heller ikke.. Min lillesøster, som også har større risiko pga. et gen, fik 4 blodpropper i hjernen, efter 2 mdr. på p-piller..

Så den risiko tør jeg ikke ta, nu hvor vi har flere gener der giver større risiko i familien..

Men når vi engang har fået nummer 2, vil manden steriliseres.. Så er det jo ikke noget problem

ja det er forståligt, jeg er heller k tryg ved det. men tror ik kondom er nok hvis nu det prænger eller noget...

Anmeld

9. januar 2012

Misser1989

Nej, men p-piller, p-plaster, p-ring osv. er jo heller ikke 100% sikre.. Men ja, det er da meget nemmere end kondom, for det er godt nok skide irriterende, når den skal på! Men det lever vi med Hva det der plaster? hvordan fungerer det? Skal du så have nyt plaster på hver dag? og hvor sidder det henne?

Anmeld

10. januar 2012

janne1986

Jeg har en Pstav i armen...

Det er super dejligt ik og skulle tænke på prævention de næste 3 år...

Anmeld

10. januar 2012

sara-m

Misser1989 skriver:

Nej, men p-piller, p-plaster, p-ring osv. er jo heller ikke 100% sikre.. Men ja, det er da meget nemmere end kondom, for det er godt nok skide irriterende, når den skal på! Men det lever vi med Hva det der plaster? hvordan fungerer det? Skal du så have nyt plaster på hver dag? og hvor sidder det henne?

ja jeg har lige taget plastret af er sku angst overfor de blodprober, så har tænkt mig også at bruge kondom og tænke på ens helbred.

plastret virker sådan at man tager det på 1 gang man får mens og så skal det skiftes 1 uge efter og 1 uge efter altså 3 plastre i alt og så er der en uges pause og så plaster på igen ovs. 3 plastre til 1 mdr koster 103 kr men man kan også få til 3 mdr af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.