beskyttelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

sara-m

hvad bruger i til beskyttelse ? jeg er lige begyndt at prøve p-plaster, men er ik meget for at der er risiko for blodprop ligesom p-piller...hmm. men det er en nem måde at bruge beskyttelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Happiness

Jeg har kobberspiral. Så skal ikke tænke på beskyttelse de næste 5 år Og så kan den jo fjernes hvis vi vil have en 2'er

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

Jeg skal have en hormonspiral op og det skulle være lige så sikkert som at blive steliriseret 

Anmeld

9. januar 2012

Maja88

jeg har en homon spiral..holder i 5 år og vil vi have en nr 2 iden får jeg den fjernet... og så er virkningen væk med det samme...  den er dyr i det øjeblik du køber den. men det den koster svarer til to år  på p piller og så får du jo lige 3 år med i

Anmeld

9. januar 2012

Ayasmor

Jeg bruger P-ring. Super nemt at huske for sådan en som mig, som ellers glemmer piller i tide og utide. Ringen sættes op, og tages ud efter 3 uger, hvor der så kommer menses. Ringen sættes op igen efter en uge, og så kører den derudaf. Hvis den er generende under sex (hvilket sagtens kan lade sig gøre med ringen i), kan den tages ud i op til 3 timer, uden at det har betydning for virkningen af den

Anmeld

9. januar 2012

sara-m

Ayasmor skriver:

Jeg bruger P-ring. Super nemt at huske for sådan en som mig, som ellers glemmer piller i tide og utide. Ringen sættes op, og tages ud efter 3 uger, hvor der så kommer menses. Ringen sættes op igen efter en uge, og så kører den derudaf. Hvis den er generende under sex (hvilket sagtens kan lade sig gøre med ringen i), kan den tages ud i op til 3 timer, uden at det har betydning for virkningen af den

ok syns bare ik jeg er så meget til spiralerne, p-ring er der vel også samme risiko for blodprober som p-piller og p-plaster. p-plaster er også nemt man sætter plaster på et sted på kroppen og skifter det når der er gået 1 uge og det gør man så i tre uger altså i alt 3 gange og så en uges pause...

Anmeld

9. januar 2012

Ayasmor

sara-m skriver:

ok syns bare ik jeg er så meget til spiralerne, p-ring er der vel også samme risiko for blodprober som p-piller og p-plaster. p-plaster er også nemt man sætter plaster på et sted på kroppen og skifter det når der er gået 1 uge og det gør man så i tre uger altså i alt 3 gange og så en uges pause...

Umiddelbart vil jeg mene at der er lavere risiko for blodpropper ved p-ring fremfor p-piller, da pillerne virker i hele systemet og har flere hormoner i sig, hvor p-ringen virker lokalt (altså i skeden hvor den placeres) og derfor har et lavere indhold af hormoner. Du kan evt. prøve at snakke med din læge omkring de forskellige risici der er ved de forskellige former.

Anmeld

9. januar 2012

KLN

Happiness skriver:

Jeg har kobberspiral. Så skal ikke tænke på beskyttelse de næste 5 år Og så kan den jo fjernes hvis vi vil have en 2'er

Jeg har hørt, at man får meget større og længerevarende menstruationer af det. Hvad har du oplevet?

Anmeld

9. januar 2012

Ayasmor

Ayasmor skriver:

Umiddelbart vil jeg mene at der er lavere risiko for blodpropper ved p-ring fremfor p-piller, da pillerne virker i hele systemet og har flere hormoner i sig, hvor p-ringen virker lokalt (altså i skeden hvor den placeres) og derfor har et lavere indhold af hormoner. Du kan evt. prøve at snakke med din læge omkring de forskellige risici der er ved de forskellige former.

Retter lige mig selv efter at have nærlæst det lidt mere. På promedicin fremgår det at mængden af hormoner er den samme ved oral og vaginal anvendelse

Anmeld

9. januar 2012

Happiness

KLN skriver:

Jeg har hørt, at man får meget større og længerevarende menstruationer af det. Hvad har du oplevet?

Jeg bløder lidt mere, men ikke meget og ikke i længere tid. Og havde flere mens smerter før. Så her er den optimal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.