fladt baghoved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.568 visninger
32 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Frøken J.

For pokker da! Skal vi nu døje med det! Rose har altid sovet med hovedet skiftevis til den ene og den anden side. Men de seneste uger har hun konsekvent sovet med hovedet midtfor så næsen peger lige op. Frygter fladt baghoved! Har prøvet at placere noget at se på i den ene side af liften, noget der dufter af mig osv. Men intet virker. Hvis jeg vender hendes hoved når hun sover vender hun det bare op igen. Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Mira0911

Frøken J. skriver:

For pokker da! Skal vi nu døje med det! Rose har altid sovet med hovedet skiftevis til den ene og den anden side. Men de seneste uger har hun konsekvent sovet med hovedet midtfor så næsen peger lige op. Frygter fladt baghoved! Har prøvet at placere noget at se på i den ene side af liften, noget der dufter af mig osv. Men intet virker. Hvis jeg vender hendes hoved når hun sover vender hun det bare op igen. Hvad skal jeg gøre?

Inden det går helt galt, så skynd dig og få fat i en Love Nest pude... Lina havde også 200% fladt baghoved, det var virkelig fladt... efter jeg fik denne pude anbefalet, fik jeg den straks købt.. Prisen er mellem 248 og  250,- for sådan en lækker pude... 

Og den har virkelig virkelig hjulpet på hendes flade baghovedet... 

Så skynd dig og få købt sådan en... 

Anmeld

8. januar 2012

Gaia

Man kan købe specielle rygstøtte/ madras til at lægge bebs på så den lille ikke vender tilbage til at ligge på ryggen, når denne sover . Her lagde vi dog bare vores datter på siden op ad mig, men har et vennepar der brugte madrassen, og den var vist god. 

Anmeld

8. januar 2012

twinny

Inden det går helt galt, så skynd dig og få fat i en Love Nest pude... Lina havde også 200% fladt baghoved, det var virkelig fladt... efter jeg fik denne pude anbefalet, fik jeg den straks købt.. Prisen er mellem 248 og  250,- for sådan en lækker pude... 

men hva gør man så hvis det er fladt til den ene side???

Anmeld

8. januar 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Har godt overvejet den men har også hørt flere fraråder den?

Anmeld

8. januar 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Anton gjorde det samme, så jeg lagde ham på siden efter aftale med SP :-) meeeen han fik hurtigt trillet tilbage på ryggen og endte med fladt baghoved, så vi købte en hjertepude som kan afhjælpe fladt baghoved - og det har hjulpet 100 % :-)

Anmeld

8. januar 2012

Mother-love

Frøken J. skriver:

Det samme problem havde vi med Isabella intet hjalp vi prøvede og købe den der pude mod fladt baghovedet. En rigtig gang lort. Det resulterede i at hun fik en underlig bule i baghovedet efter det hul der er ipuden. Og hun har det stadig lidt. Vi valgte og sige at der ikke var noget at gøre ved det. Og så sørgerede vi for at hun lå på ryggen mindst muligt når hun var vågen. Dvs enten på maven ellers på siden og lå hun på ryggen sørgerede vi for at lege med hende så hun lå med hovedet til den ene side. Eller lagde noget hun kunne kigge på i den ene side. Og hun er meget meget lidt flad nu. Og hun sover med næsen i vejret hver nat stadig.
Nu mener jeg at rose er lille endnu ellers kunne du have lagt hende på siden om dagen når hun sover hvis det nu skulle blive slemt. For om dagen har du jo mere øje med hende end om natten.

Anmeld

8. januar 2012

Frøken J.

Gaia skriver:

Man kan købe specielle rygstøtte/ madras til at lægge bebs på så den lille ikke vender tilbage til at ligge på ryggen, når denne sover . Her lagde vi dog bare vores datter på siden op ad mig, men har et vennepar der brugte madrassen, og den var vist god. 

Tak for tippet! Efter jeg har ammet hende første gang om natten sover hun også videre hos mig på siden. Men hun vender sig alligevel om på ryggen når jeg er faldet i søvn. Hun er sku snedig! Måske skulle jeg prøve at ligge en dyne bag hendes ryg så hun ikke kan vende sig!

Anmeld

8. januar 2012

serinasmor

twinny skriver:

men hva går man så hvis det er fladt til den ene side???

har du prøvet med en skråkile (du ved - dem der man i nogle folkeskoler fik for at få bedre siddestilling - i stedet for at skolen skulle bruge penge på nye stole eller som ældre mennesker med dårligt blodomløb bruger )  .. lægges ind under den side hvor hovedet er fladt for at få baby til at lægge sig med hovedet til den anden side..

Anmeld

8. januar 2012

Mira0911

twinny skriver:

men hva går man så hvis det er fladt til den ene side???

Lina's højre side var også fladt, puden har også hjulpet på det... Lige nu er det meget meget lidt hun er fladt på selve baghovedet... 

Jeg kan kun anbefale denne pude... 

Og ellers lade baby sove skiftevis på siden om dagen, med et ekstra øje til opsyn... 

Man kan også rulle en håndklæde sammen til en pølse, ligge det sådan at det ligger skubbet lidt ind under ryggen og samtidig med at det og ligger tæt ved hovedet så baby ikke kan dreje hovedet til favorit siden... 

Håber du kunne forstå det jeg har prøvet på at skrive med pølsen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.