taske til sygehuset...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Eliza

super så ryger han i autostolen, og moar fåe sin vilje.!

manden har jo 2 unger i forvejen (min første) men de er jo kommet for 10 og 15 år siden og dengang var det sikkert helt normalt at fise rundt med dem i liften.. 

men for fisenberg altså hvor er der pludselig mange ting der kommer tæt på her de sidste par uger.. hva med hund og lillemanden ? hvordan tager de 2 store det hele? mon jeg flækker helevejen op til nakkehårsgrænsen!?   men det hele gir nok sig selv hen af vejen   

ja og så er jeg jo helt overbevist (med mit held) om at der kommer snestorm når vi skal afsted.. er li før jeg tror jeg kan se hvornår han kommer i vejrudsigten 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Eliza

er nået frem til at jeg skal have 

morgenkåbe, natbukser og sutsko med.. er det overflødigt ?? 

det er sådanset også lidt det jeg "bor" i for tiden, det meste af dagen.. tror jeg lider af seperationsangst til lige præcis disse 3 items så kan ikke rigtig pakke dem ned.. 

Anmeld

8. januar 2012

EKBJ

Eliza skriver:

tja har 4 uger tilbage til termin.. syntes jo jeg har rigelig tid, men hmm det er jo ikke sikkert han kommer lige på bestillings datoen 

nå ja så kan jeg lige flette et bonus spørgsmål ind:

når vi skal køre hjem derfra er vi lidt "uenige" om han skal i lift eller autostol.. skal køre ca 30 km og jeg mener jo bestemt han skal i autostolen og kæresten mener liften er bedste??

Man kan jo købe et lift net til liften når den skal være i bilen det gør vi i hvert fald her hjemme... 

Anmeld

8. januar 2012

Ciss

Eliza skriver:

ja hvornår burde den lige stå klar den taske der..?

nu har jeg pakket til bettemanden, men det til mig selv kan jeg bare ikke overskue!! 

er nu nået så langt at jeg :

har fundet tasken frem.

puttet dejlig blødt toiletpapir i.

og lavet en liste over det jeg skal have med..

THATS IT!! men der er bare INTET på den liste jeg lige syntes jeg kan undvære i hverdagen... 

så hvor langt kan jeg trække den? hvornår havde i den stående klar til "udrykning!"??

Ca to uger før havde jeg en taske stående klar med tingene til baby samt ammeBH og en truse til mig, ammeindlæg, bind, en ny tandbørste og tandpasta og en kam. For mig var det lidt en "nødtaske", hvis nu ting gik meget hurtigt, eller hvis det skete, når jeg var et andet sted eller noget, så kunne manden bare tage den med uden at skulle flintre rundt og forsøge at finde ting til mig.

Når det så gik i gang, så pakkede jeg lidt ekstra skiftetøj til mig selv med, og så var vi klar. Det fungerede egentlig fint begge gange.

Anmeld

8. januar 2012

Ciss

Man kan jo købe et lift net til liften når den skal være i bilen det gør vi i hvert fald her hjemme... 

Liftnettet er falsk tryghed. Ved et sammenstød slynges babyen rundt, når den ligger løst i liften. Ekstremt alvorlige nakke/ryg/hovedskader. De har jo ingen støttende muskulatur endnu. Derfor er de forbudt i rigtig mange lande i dag.

Anmeld

8. januar 2012

EKBJ

Ciss skriver:

Liftnettet er falsk tryghed. Ved et sammenstød slynges babyen rundt, når den ligger løst i liften. Ekstremt alvorlige nakke/ryg/hovedskader. De har jo ingen støttende muskulatur endnu. Derfor er de forbudt i rigtig mange lande i dag.

Så det du siger er at de er forbudte i Danmark? 

Anmeld

8. januar 2012

Eliza

nej hun siger ulovlig i mange lande.. men det er ikke ulovligt her.. så dog lige en crashtest på youtube.. ewww det så ikke rart ud.. måtte lige google for anede faktisk ikke hva et liftnet var.. 

tror vi holder os til autostolen, har den også allerede stående klar.. 

Anmeld

8. januar 2012

norenberg

jeg har pakket samme dag som der kom veer...for så meget skal man jo heller ikke have med....forrige gang var jeg hjemme med den bette efter 3 timer....og sidste gang havde jeg ingen taske med da han kom meget før tid...

Anmeld

8. januar 2012

EKBJ

Eliza skriver:

nej hun siger ulovlig i mange lande.. men det er ikke ulovligt her.. så dog lige en crashtest på youtube.. ewww det så ikke rart ud.. måtte lige google for anede faktisk ikke hva et liftnet var.. 

tror vi holder os til autostolen, har den også allerede stående klar.. 

Jeg kan godt forstå du gerne vil have autostolen for at være mest sikker  men jeg synes personligt det er synd for sådan en lille nyfødt bebs at den skal sidde op. 

Ved ikke om der er andre som har det på samme måde som mig?

KAN man få en autostol hvor de nærmest kan ligge ned?  

Anmeld

8. januar 2012

Eliza

den stol vi har er der den dersens støtte pude rundt om ham og tja sys det ser ud til han kommer til at ligge mere end han kommer til at sidde.. Jeg har også et dejligt hus, så tænker vi skal bo der mere end i bilen  så der kommer han jo selvfølgelig ud af stolen.. det drejer sig om maks 30-35 min af gangen han vil skulle være i sin autostol.. så tror jeg må vælge sikkerhed frem for om det er synd at lade ham sidde lidt op.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.