Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Ma-lu

Kæreste, mor og svigermor hele banden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

N1

Her er det bare kæresten og jeg  Vi vil gerne have oplevelsen alene - så kan familien komme når han er født.

Anmeld

9. januar 2012

MariaJ

Manden. Her har det aldrig været på tale at have andre med. Jeg kan slet ikke forestille mig at have andre med, selvom jeg er tæt med min familie. Bare ikke tæt på den måde.

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

tanja. skriver:

Her skal manden (Martin) med og hvis det passer med en weekend skal min svigerinde med, men kun til at tage billeder vi har stort set ikke nogen billeder fra Lærkes fødsel da jeg havde brug for mandens ene hånd konstant

Ææv, jeg VIL bare have billeder! Derfor er min søster ansat til det :-P Det skal Michael i hvert fald ikke! Jeg har helt sikkert også brug for ham hele vejen igennem fødslen! :-)

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

Joyce skriver:

Her skal barnets far med.. også vil jeg rigtig gerne have min mor med, og har også spurgt hende, og Kæresten siger også god for det..

Men folk er begyndt at fraråde det af hensyn til kæresten, at han muligvis blive skubbet tilside, og evt. blive glemt lidt.
Hvilket jeg ikke kunne forestille mig ville ske.. Han er jo den jeg ønsker aller mest er der..
også skulle min mor gerne med for at give gode råd, og berolige mig
Og skulle min kæreste på den ene eller anden måde blive dårlig, så havde jeg en bag op i min mor..

Skønt din kæreste siger god for, at din mor må komme med!
Her har jeg hørt; at den gravide er mere afhængig af sine forældre, især sin mor, under hele forløbet og også under fødslen, netop fordi det er ens mor og hun har prøvet det hele før :-) Jeg har rigtig meget brug for, at min mor er med! Men jeg ville aaaldrig kunne holde min kæreste udenfor! Han er barnets far og min mand - ham kan jeg da slet ikke undvære. Det ville være forfærdeligt at skulle føde uden hans tilstedeværelse og fysiske kontakt. Hvis man er bevist om ikke at holde ham udenfor, så tror jeg bestemt heller ikke det bliver et problem :-)

TROR nu ikke Michael bliver dårlig - men hvem ved ;-) Og har også tænkt, at HVIS det nu skete, så havde jeg min mor når Michael var ude og trække vejret :-)

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

EKBJ skriver:

Her skal kæresten med  og så har jeg tilbudt min mor at hun kunne komme ind på fødestuen 10min eller lign inden jeg føder

Hyggeligt! Hvis I nogenlunde kan regne ud, hvor lang tid der er til du føder :-) ...

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

baby84 skriver:

Her skal min kæreste med og så ringer vi til familien når den bette er kommet til verden. Jeg er meget bevidst om, at jeg vil have denne oplevelse med min kæreste netop fordi min mor og jeg har haft et for tæt forhold før i tiden. Et forhold, der ofte kom lidt i vejen for at jeg 100% overgav mig til forholdet med min kæreste og mere var i alliance med min mor. Min mor har haft behov for at holde mig tæt og jeg har i mange år troet det var sundt, at det var os to mod de andre (kæreste/far). At forstå denne dynamik kræver naturligvis lidt psykologisk forklaring, men for os er det vigtigt at vi har det alene. Kæresten vil så gerne  have sin fam. til at sidde i ventevær, hvilket jeg har været meget i mod. 

Jeg vil ligge der med vores søn og nyde ham i ro og mag efter fødslen og vil ikke være tvunget til at forholde mig til nogen de første par timer.

Godt din mor og dig har forholdet under kontrol, for det lyder ikke så sundt det i havde, nej..

Jeg kan faktisk godt følge dig i, at der ikke skal sidde nogen i venteværelset. Men nu forestiller jeg mig også lige, hvis det var Michaels forældre der skulle komme ind, så snart jeg havde født...  Det ville jeg absolut ikke gide! Men, det gider han nu (heldigvis) heller ikke.. Hvor meget familie vil din kæreste have sidder og venter?

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

baby84 skriver:

Her skal min kæreste med og så ringer vi til familien når den bette er kommet til verden. Jeg er meget bevidst om, at jeg vil have denne oplevelse med min kæreste netop fordi min mor og jeg har haft et for tæt forhold før i tiden. Et forhold, der ofte kom lidt i vejen for at jeg 100% overgav mig til forholdet med min kæreste og mere var i alliance med min mor. Min mor har haft behov for at holde mig tæt og jeg har i mange år troet det var sundt, at det var os to mod de andre (kæreste/far). At forstå denne dynamik kræver naturligvis lidt psykologisk forklaring, men for os er det vigtigt at vi har det alene. Kæresten vil så gerne  have sin fam. til at sidde i ventevær, hvilket jeg har været meget i mod. 

Jeg vil ligge der med vores søn og nyde ham i ro og mag efter fødslen og vil ikke være tvunget til at forholde mig til nogen de første par timer.

Godt din mor og dig har forholdet under kontrol, for det lyder ikke så sundt det i havde, nej..

Jeg kan faktisk godt følge dig i, at der ikke skal sidde nogen i venteværelset. Men nu forestiller jeg mig også lige, hvis det var Michaels forældre der skulle komme ind, så snart jeg havde født...  Det ville jeg absolut ikke gide! Men, det gider han nu (heldigvis) heller ikke.. Hvor meget familie vil din kæreste have sidder og venter?

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

viben skriver:

Her er det bare mig og manden... Jeg har ikke min mor til at dele det med, og jeg er heller ikke sikker på at jeg ville gøre det hvis jeg kunne. Det skal være min og mandens fælles oplevelse, og jeg glæder mig

Ked af det med din mor 
Lyder hyggeligt med bare dig og manden :-) ....jeg ville bare virkelig mangle min mor og søster, hvis de ikke var med til fødslen!

Anmeld

9. januar 2012

grøn · ært

sofiell89 skriver:

Her skal Carsten (manden) med mig. Jeg har drøftet lidt for ham, at jeg havde tænkt på at have min far med, så han kunne tage billeder.. Og for at jeg havde en støtte, de få gange Carsten skal ud og ryge. imens jeg alligevel bare ligger og har veer.. Vi er ikke helt klare på, om min far skal med eller ej, for Carsten kan ikke se hvorfor jeg vil have billeder under forløbet Og han har været en del på arbejde de sidste par uger, så vi har ikke fået drøftet det færdigt. Til gengæld er vi helt klare og enige om at der ikke skal sidde nogen i venteværelset, og vente på at jeg har født. Vi vil selv ringe til folk og sige at hun er ankommet..

Hmmm, men selvfølgelig skal der tages billeder! Michael var nu også meget undrende, da jeg første gang luftede, at jeg gerne ville have min søster til at tage billeder... "Billeder?! Hvorfor skal der nu tages billeder?" Hehe, men han kan nu godt se hvorfor nu. Han er vist bare bange for at græde under fødslen - men helt ærlig :-) Tror nu vi alle sammen kommer til at knibe en tåre eller flere.

Vil din far gerne med? Uha, det vil min bare slet ikke! Ikke noget personligt i det overhovedet, han vil bare have det SÅ skidt med at høre og se mig have ondt, uden han kunne gøre noget ved det. Så han har meldt, at han gerne vil undgå selve fødslen, men være der, når barnet ER født  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.