Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

grøn · ært

I led med tanja.'s tråd om fødselønsker, kunne jeg super godt tænke mig at høre, hvem der skal med til jeres fødsel? Altså, ud over sygehuspersonale og jordemoder/-mødre.

Min kæreste og jeg har snakket meeget om det, for jeg vil meget gerne have min mor og søster med. I starten var han ikke meget for idéen og var bla. bange for at blive holdt udenfor. Men det er jo absolut ikke derfor jeg gerne vil have min mor og søster med. Jeg står dem meget nær og vil rigtig gerne dele den her enormt store oplevelse med dem! Desuden føler jeg, at jeg har brug for min mor under fødslen - selvfølgelig på en anden måde, en jeg har brug for min kæreste!

Så, til min (forhåbentlig hjemme)fødsel skal min kæreste, mor og søster være med <3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Kruse90

grøn · ært skriver:

I led med tanja.'s tråd om fødselønsker, kunne jeg super godt tænke mig at høre, hvem der skal med til jeres fødsel? Altså, ud over sygehuspersonale og jordemoder/-mødre.

Min kæreste og jeg har snakket meeget om det, for jeg vil meget gerne have min mor og søster med. I starten var han ikke meget for idéen og var bla. bange for at blive holdt udenfor. Men det er jo absolut ikke derfor jeg gerne vil have min mor og søster med. Jeg står dem meget nær og vil rigtig gerne dele den her enormt store oplevelse med dem! Desuden føler jeg, at jeg har brug for min mor under fødslen - selvfølgelig på en anden måde, en jeg har brug for min kæreste!

Så, til min (forhåbentlig hjemme)fødsel skal min kæreste, mor og søster være med <3 

Det lyder super spændende

Her skal Jan med

Og så overvejer jeg også om min mor skal med, hun har tilbudt sig, og vi står også hinanden meget nær, men alligevel har jeg det lidt mærkeligt med det.

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

Kruse90 skriver:

Det lyder super spændende

Her skal Jan med

Og så overvejer jeg også om min mor skal med, hun har tilbudt sig, og vi står også hinanden meget nær, men alligevel har jeg det lidt mærkeligt med det.

Hvordan mærkeligt? Hvis jeg må spørge..

Jeg er så glad for, at Michael nu kan acceptere og respektere mit ønske om at få min mor og søster med. Men Michael har (desværre) hele tiden haft en meget romantisk forestilling om, at det KUN var ham og mig der var der, når vores barn bliver født. Igen jordemoder, læger, sygeplejsker, familier...... Meeen, det er nu lidt risky ;-)

Anmeld

8. januar 2012

Kruse90

grøn · ært skriver:

Hvordan mærkeligt? Hvis jeg må spørge..

Jeg er så glad for, at Michael nu kan acceptere og respektere mit ønske om at få min mor og søster med. Men Michael har (desværre) hele tiden haft en meget romantisk forestilling om, at det KUN var ham og mig der var der, når vores barn bliver født. Igen jordemoder, læger, sygeplejsker, familier...... Meeen, det er nu lidt risky ;-)

Hehe det ved jeg ikke rigtig.
bare det med at hun skal se mig ligge der.
Det kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg har det godt med

Anmeld

8. januar 2012

Koen.

Her skal manden (Martin) med og hvis det passer med en weekend skal min svigerinde med, men kun til at tage billeder vi har stort set ikke nogen billeder fra Lærkes fødsel da jeg havde brug for mandens ene hånd konstant

Anmeld

8. januar 2012

JH12

Her skal barnets far med.. også vil jeg rigtig gerne have min mor med, og har også spurgt hende, og Kæresten siger også god for det..

Men folk er begyndt at fraråde det af hensyn til kæresten, at han muligvis blive skubbet tilside, og evt. blive glemt lidt.
Hvilket jeg ikke kunne forestille mig ville ske.. Han er jo den jeg ønsker aller mest er der..
også skulle min mor gerne med for at give gode råd, og berolige mig
Og skulle min kæreste på den ene eller anden måde blive dårlig, så havde jeg en bag op i min mor..

Anmeld

8. januar 2012

EKBJ

grøn · ært skriver:

Her skal kæresten med  og så har jeg tilbudt min mor at hun kunne komme ind på fødestuen 10min eller lign inden jeg føder

Anmeld

8. januar 2012

baby84

Her skal min kæreste med og så ringer vi til familien når den bette er kommet til verden. Jeg er meget bevidst om, at jeg vil have denne oplevelse med min kæreste netop fordi min mor og jeg har haft et for tæt forhold før i tiden. Et forhold, der ofte kom lidt i vejen for at jeg 100% overgav mig til forholdet med min kæreste og mere var i alliance med min mor. Min mor har haft behov for at holde mig tæt og jeg har i mange år troet det var sundt, at det var os to mod de andre (kæreste/far). At forstå denne dynamik kræver naturligvis lidt psykologisk forklaring, men for os er det vigtigt at vi har det alene. Kæresten vil så gerne  have sin fam. til at sidde i ventevær, hvilket jeg har været meget i mod. 

Jeg vil ligge der med vores søn og nyde ham i ro og mag efter fødslen og vil ikke være tvunget til at forholde mig til nogen de første par timer.

Anmeld

8. januar 2012

viben

Her er det bare mig og manden... Jeg har ikke min mor til at dele det med, og jeg er heller ikke sikker på at jeg ville gøre det hvis jeg kunne. Det skal være min og mandens fælles oplevelse, og jeg glæder mig

Anmeld

8. januar 2012

sofiell89

Her skal Carsten (manden) med mig. Jeg har drøftet lidt for ham, at jeg havde tænkt på at have min far med, så han kunne tage billeder.. Og for at jeg havde en støtte, de få gange Carsten skal ud og ryge. imens jeg alligevel bare ligger og har veer.. Vi er ikke helt klare på, om min far skal med eller ej, for Carsten kan ikke se hvorfor jeg vil have billeder under forløbet Og han har været en del på arbejde de sidste par uger, så vi har ikke fået drøftet det færdigt. Til gengæld er vi helt klare og enige om at der ikke skal sidde nogen i venteværelset, og vente på at jeg har født. Vi vil selv ringe til folk og sige at hun er ankommet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.