Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

LouiseRH

Malde Emil!

For mig minder Aslak mig om en hest og mars er for specielt

Men det er jo en smagssag :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Kris89

malde, men Malthe eller Malte... forstår ikk helt hvorfor det er med d i.?

Anmeld

8. januar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kris89 skriver:

malde, men Malthe eller Malte... forstår ikk helt hvorfor det er med d i.?

Enig - jeg synes, Malthe er sødt, men ville være i tvivl om udtalen af "Malde" - om d'et er stumt ligesom i "galde" eller "kalde". Hvorfor ellers vælge en så alternativ måde at stave det på?

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

Mor og meget mere skriver:

Enig - jeg synes, Malthe er sødt, men ville være i tvivl om udtalen af "Malde" - om d'et er stumt ligesom i "galde" eller "kalde". Hvorfor ellers vælge en så alternativ måde at stave det på?

Hmm, fordi jeg godt kan lide at ordet er stavet, præcis som det udtales... Malde. Ikke noget fikumdik med det :-)

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

S.Maria skriver:

Jeg er mest til Malde. Mars er ikke lige mig og Aslak minder for mig, for meget om det tyske ord arschloch 

aaaahahahahaah!!!  arschloch >< Det var dog forfærdeligt 

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

Baagøe skriver:

Har stemt blank, da jeg ikke kan se formålet med at give sit barn to navne, hvis man alligevel kun bruger et

Bruger et? Hvad mener du...?  Jeg har da tænkt mig at bruge dem begge.. Er ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis jeg forstår det rigtigt, mener du så også, at vi ikke skal bruge vores efternavne, fordi dem bruger vi heller ikke altid og hele tiden? :-)

Anmeld

8. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Malte Emil syntes jeg er pænt

Anmeld

8. januar 2012

Kris89

grøn · ært skriver:

Hmm, fordi jeg godt kan lide at ordet er stavet, præcis som det udtales... Malde. Ikke noget fikumdik med det :-)

Hmm. vil jo faktisk mene når jeg siger Malte er det med T... men selvf. inividuelt... tror bare han senere får svært ved fordi han skal forklare sig hver gang, at det er med D og ikke T... men selvf bare min mening.

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

Kris89 skriver:

Hmm. vil jo faktisk mene når jeg siger Malte er det med T... men selvf. inividuelt... tror bare han senere får svært ved fordi han skal forklare sig hver gang, at det er med D og ikke T... men selvf bare min mening.

Det er en diskussion man kan køre på aaaalle navne. Jeg hedder Maj og har altid skulle forklare om det var med i, y eller j og om der var a på tilsidst. Det har jeg nu ikke taget skade af og det har ikke været svært/hårdt for mig.
Mit efternavn, Suurballe, har været grobund for en masse drilleri og grin, men det har jeg nu heller ikke taget skade af. Og vores børn kommer til at hedde det til efternavn, uanset hvad andre børn vil sige til det. Jeg er stolt og glad over mit navn og efternavn - uanset om jeg har skulle forklare og stave både fornavn og efternavn en hel del gange i løbet af mit lille liv :-)

Anmeld

8. januar 2012

Ryberg

Jeg er nok en af de få... jeg kunne faktisk godt lide Mars... synes det er et stærkt navn på en eller anden måde.. og lige ud af landevejen..

og Mars Emil synes jeg klinger godt..

Malde.. det er bare ikke mig, der er for mange der hedder det efterhånden..

og aslak.. det er aaalt for specielt og udenlandsk til at jeg bryder mig om det....

og det med flere navne.. det bestemmer man selv...
jeg har 4 navne ialt.. og bruger aldrig det jeg har efter mit fornavn - men det har en stor betydning for mig og er specielt.. hvor de sidste to navne er familie efternavnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.