Jeg har afleveret mit guld!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

AnneBJ

Til Susanne på Mariehønestuen......!

Vi har været der og lege mandag og igår, ca. en time. Lige inden vi er gået, har han begge dage fået formiddagsmad, givet af samme pædagog. Jeg har holdt mig i baggrunden og han har ikke kigget efter mig. Så har jeg skiftet ham og puttet ham, og han har sovet når vi kom hjem.

I dag var det så meningen jeg skulle blive og putte ham, og så gå. Men jeg har ikke haft det helt fantastisk med den fremgangsmåde, fordi jeg synes det er synd at han vågner og så er jeg pludselig væk. Så i morges da vi kom, spurgte jeg, om jeg i stedet kunne gå når han skulle til at spise - det har han - og de - jo prøvet før, og så kunne de putte ham efterfølgende. Det syntes de var helt fint, og jeg tænker den anden løsning har været "for min skyld"... 

Så da formiddagsmaden kom ind, tog jeg ham og kyssede ham farvel. Afleverede til Susanne, vinkede og gik. Felix græd ikke - det gjorde jeg heller ikke. Heller ikke da jeg kom uden for, og lige kunne liste mig til et kig ind på stuen, hvor min lillebitte baby sad blandt alle de andre store børn, og bare kiggede og ventede på mad!

Det er virkelig et fantastisk sted. De spiser kl. 8.30, men i går var Felix fx megatræt allerede kl. 8.15, så da hentede de mad til ham, og fik ham spist af inden alle andre. De sidder på gulvet mindst én voksen hvis Felix leger dernede, så han ikke pludselig får noget i hovedet som de andre børn har kastet/tabt/mm... Selvfølgelig kan han komme til skade - det ved jeg godt, men bare det at de er så opmærksomme glæder mig voldsomt!

Så nu skal jeg vente på de ringer og siger han er vågen! Jeg har sat vasketøj over, hentet en kold cola, og nu har jeg ca. en millard navneskiltebestillinger jeg skal have ordnet! Jeg har det stadig ok, men har sovet elendigt de sidste tre nætter og været rigtig ked af det inden jeg faldt i søvn. Det er da ikke fair, at man går med de små rollinger på indersiden i 9 mdr., så går man hjemme med dem i samme stykke tid eller mere sådan +/- og SÅ skal man aflevere dem til andre... Det er jo nu de er sjove, man begynder at kommunikere med dem, forstå hvad de gerne vil, og vide hvad de kan lide og ikke lide.

Nåh ja, jeg er vist bare lidt sentimal, men glæder mig over, at det trods alt gik så fint (af hvad jeg så!) at aflevere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

CA

Hvor er det godt at det går godt! MAn har simpelthen så mange bekymringer - og det skal man ha har jeg lige læst i Lola Jensen's bog. 
Det lyder da som et dejligt sted! Kan godt forstå du ændrede din beslutning om hvordan han skulle afleveres i dag. Det havde jeg nok også gjort. Det må være underligt at vågne og så er mor bare væk

Jeg afleverede Johannes i går. Han var efter lang kamp først faldet i søvn 22.30 og vi startede morgen 2,5 timer før en vi plejer. Det var ikke de bedste forudsætninger for en god dag. Han havde det fint med jeg gik, han legede og spiste, men SÅ begyndte han at lege med døren og det må man ikke for Dorthe(hvem må man det for?) og han blev ulykkelig! Hun sad med ham da jeg kom 2 timer efter jeg havde afleveret ham, og der havde han siddet i lidt over e time - og grædt! Det er hårdt at være Johannes og opdage, at ikke kun mor er dum og vil bestemme! Han sprang rugbrød over og kom direkte hjem i barnevognen - hvor han sov i 3 timer! Da han kom op opdagede jeg en kindtand på vej op - det er da klart han er pyller! Far er rejst, mor er dum, nye soverutiner, dum tand og ny Dorthe!

Men jeg tror på, at det nok skal lykkes! Da vi gik i går græd han da hun tog ham for at sige farvel. Da vi kom i dag kravlede han direkte op i armene på hende! Han kom også i seng kl. 19 og sov kl. 20!

Det er underligt at sidde her uden at have sit guld hjemme - du må ha det på samme måde! Gid jeg havde en cola! 

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Hvor er det godt at det går godt! MAn har simpelthen så mange bekymringer - og det skal man ha har jeg lige læst i Lola Jensen's bog. 
Det lyder da som et dejligt sted! Kan godt forstå du ændrede din beslutning om hvordan han skulle afleveres i dag. Det havde jeg nok også gjort. Det må være underligt at vågne og så er mor bare væk

Jeg afleverede Johannes i går. Han var efter lang kamp først faldet i søvn 22.30 og vi startede morgen 2,5 timer før en vi plejer. Det var ikke de bedste forudsætninger for en god dag. Han havde det fint med jeg gik, han legede og spiste, men SÅ begyndte han at lege med døren og det må man ikke for Dorthe(hvem må man det for?) og han blev ulykkelig! Hun sad med ham da jeg kom 2 timer efter jeg havde afleveret ham, og der havde han siddet i lidt over e time - og grædt! Det er hårdt at være Johannes og opdage, at ikke kun mor er dum og vil bestemme! Han sprang rugbrød over og kom direkte hjem i barnevognen - hvor han sov i 3 timer! Da han kom op opdagede jeg en kindtand på vej op - det er da klart han er pyller! Far er rejst, mor er dum, nye soverutiner, dum tand og ny Dorthe!

Men jeg tror på, at det nok skal lykkes! Da vi gik i går græd han da hun tog ham for at sige farvel. Da vi kom i dag kravlede han direkte op i armene på hende! Han kom også i seng kl. 19 og sov kl. 20!

Det er underligt at sidde her uden at have sit guld hjemme - du må ha det på samme måde! Gid jeg havde en cola! 

Det lyder til at det nok skal blive godt Carina!

Og ja, det er helt vildt mærkeligt... Jeg har flere gange tænkt: "Åndsvage postbud, vær stille, barnet sover.... nåh ja, i vuggestuen" "Åh gamle mand, hoster du nu dine lunger op igen? Schyyy! Min baby sover... nåh ja, i vuggestuen" osv... 

Felix er vidst også ved at få en fortand i overmunden... 

Var Johannes alene den første dag allerede? Ret sejt! Det tror jeg sagtens Felix kunne men jeg kunne ikke...! 

Anmeld

4. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Det lyder til at det nok skal blive godt Carina!

Og ja, det er helt vildt mærkeligt... Jeg har flere gange tænkt: "Åndsvage postbud, vær stille, barnet sover.... nåh ja, i vuggestuen" "Åh gamle mand, hoster du nu dine lunger op igen? Schyyy! Min baby sover... nåh ja, i vuggestuen" osv... 

Felix er vidst også ved at få en fortand i overmunden... 

Var Johannes alene den første dag allerede? Ret sejt! Det tror jeg sagtens Felix kunne men jeg kunne ikke...! 

He he - det samme her. Og hver gang underboens græder tror jeg det er Johannes

Ja, jeg troede også jeg skulle være der i går, men efter 5 min sagde Dorthe: "Vi vinker lige farvel til Johannes' mor og så finder vi noget mad frem" Så ud kom jeg

Jeg har lige hentet ham. Og klumpen, der har boet i halsen siden vi vinkede farvel til Martin i mandags, blev endnu engang kæmpe store og voksede sig op i øjenene som truede med at vælte en tåre over kanten. 
Han sad og var SÅ glad. Og da han fik øje på mig grinede han bare helt vildt. Han var glad, stolt og tryg! Og det havde han været siden jeg gik 2 timer før! Åh men altså, hvor jeg dog elsker den lille trold!

Har du hentet Felix? 

Anmeld

4. januar 2012

bøgelund

hvor er han sej. og du er sej..  

det virker til at han bare tager det i stiv arm, og det er sku ikke sjovt for os nej.. men det må de jo bare ikke mærke. 

Anna startede i mandags. ½ time alene, tirsdag 1 time alene og idag fridag.. hun skriger når hun kommer over til dp Dorthe.. men er hurtigt stille igen... og så småhyler hun lidt indimellem. men ikke meget. og det gik bedre tirsdag end mandag.. 

altså det er jo en fin start, men hold op hvor jeg har svært ved at tro på, at det bliver godt.. havde jo håbet hun bare havde været glad hele tiden.. og så alligevel ikke.. stakkels Anna, hvis mor er meget svær at gøre tilfreds.. 

vores dp har taget en masse billeder begge dage, som hun lægger på hjemmesiden. og så kan vi følge lidt med.. og der leger hun da.. og smiler LIDT..  

imorgen er det 1 ½ time.. 

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

He he - det samme her. Og hver gang underboens græder tror jeg det er Johannes

Ja, jeg troede også jeg skulle være der i går, men efter 5 min sagde Dorthe: "Vi vinker lige farvel til Johannes' mor og så finder vi noget mad frem" Så ud kom jeg

Jeg har lige hentet ham. Og klumpen, der har boet i halsen siden vi vinkede farvel til Martin i mandags, blev endnu engang kæmpe store og voksede sig op i øjenene som truede med at vælte en tåre over kanten. 
Han sad og var SÅ glad. Og da han fik øje på mig grinede han bare helt vildt. Han var glad, stolt og tryg! Og det havde han været siden jeg gik 2 timer før! Åh men altså, hvor jeg dog elsker den lille trold!

Har du hentet Felix? 

Han vågnede kl. kvart i elleve, hvor de ringede til mig og så hentede jeg ham. Han havde været glad og tilfreds hele tiden, så vi gør det samme imorgen. Fredag vil jeg foreslå han skal spise der, og så kan Jørn nå med op og hente nemlig!

Er det ikke fantastisk, at vi på 9 (for dit vedkommende lidt mere) mdr., har nået at proppe så meget balast i vores små knægte, så de nu kan klare sig uden os, og bare jubler når de ser os?

Det lyder egentlig som en ok måde at komme ud af døren på, at det sådan gik lidt stærkt?? Var det ok med dig? Jeg sidder troligt på gulvet, lidt væk fra Felix, og kigger på de leger med ham, eller han selv undersøger noget... Det kunne måske også snart gøres til at han skal lege selv; som i: afleveres normalt! 

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

bøgelund skriver:

hvor er han sej. og du er sej..  

det virker til at han bare tager det i stiv arm, og det er sku ikke sjovt for os nej.. men det må de jo bare ikke mærke. 

Anna startede i mandags. ½ time alene, tirsdag 1 time alene og idag fridag.. hun skriger når hun kommer over til dp Dorthe.. men er hurtigt stille igen... og så småhyler hun lidt indimellem. men ikke meget. og det gik bedre tirsdag end mandag.. 

altså det er jo en fin start, men hold op hvor jeg har svært ved at tro på, at det bliver godt.. havde jo håbet hun bare havde været glad hele tiden.. og så alligevel ikke.. stakkels Anna, hvis mor er meget svær at gøre tilfreds.. 

vores dp har taget en masse billeder begge dage, som hun lægger på hjemmesiden. og så kan vi følge lidt med.. og der leger hun da.. og smiler LIDT..  

imorgen er det 1 ½ time.. 

Tak!

Åh det lyder ikke helt sjovt.. men dejligt at I kan se hun trods alt har smilet og leget. Det må virkelig være underligt for vores børn også, at de pludselig ikke bare skal være herhjemme hos os. Det ville næsten være mærkeligt hvis de slet ikke reagerede!

Jeg krydser for, at den 1½ time går godt og hurtigt imorgen!

Anmeld

4. januar 2012

Sofia

Det lyder som et rart sted! Jeg er også bare så glad for Vokseværket, hvor Alfred går. Pædagogerne på stuen er mega søde og alt er bare så godt. Desværre er der en studerende der stopper her til feb, og en anden der er gravid og går på barsel til april. Men der kommer sikkert nogle søde ind og vikarierer.

Jeg sidder pt og læser til eksamen.. SUK! Ville ønske jeg bare kunne slapepe af og nyde at Alfred hygger sig i vuggestuen.

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

Sofia skriver:

Det lyder som et rart sted! Jeg er også bare så glad for Vokseværket, hvor Alfred går. Pædagogerne på stuen er mega søde og alt er bare så godt. Desværre er der en studerende der stopper her til feb, og en anden der er gravid og går på barsel til april. Men der kommer sikkert nogle søde ind og vikarierer.

Jeg sidder pt og læser til eksamen.. SUK! Ville ønske jeg bare kunne slapepe af og nyde at Alfred hygger sig i vuggestuen.

Det var da træls med den udskiftning det giver. Heldigvis har han nået at vænne sig godt til stedet inden!

Men det må stadig være nemmere at lave eksamensopgave når man ved han hygger sig?! 

Anmeld

4. januar 2012

Sofia

AnneBJ skriver:

Det var da træls med den udskiftning det giver. Heldigvis har han nået at vænne sig godt til stedet inden!

Men det må stadig være nemmere at lave eksamensopgave når man ved han hygger sig?! 

Jaaaa, jeg prøver da at tage mig sammen til at læse men IH jeg magter ikke tanken om denne eksamen! Ansættelsesret - nogle eksperter der vil hjælpe? Taaaak!

Nu vil jeg i stedet gå om efter bassen, vi skal et smut til doktormanden, han har en grim hoste den bette, og den har han vel og mærket haft i en måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.