Når verden pludselig vender

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

christina92

Hej piger.

Jeg er tidligere blevet gjort opmærksom på at når jeg har en så lang cyklus som min lader til at være, så er det ikke sikkert at jeg har ægløsning. Jeg skal til læge og snakke med hende om det på torsdag. Hvilket jeg jo egentlig glæder mig til. vi har prøvet i 4 måneder nu og føler på mange måder at det nu er en ny start

Jeg er under uddannelse og at vi ikke er blevet gravide har stresset mig en smule da, det jo nok ender med at jeg får termin midt i min første halv års praktik. har så i dag hørt fra min studievejleder og bare jeg har overstået halvdelen af min praktik kan jeg bestå den dvs. at jeg med god samvittighed kan smutte på barsel fra november 2012.

DERFOR, holder vi nu en måneds/cyklus pause hvor vi kan finde ud af om min ægløsning virker og hvor mit hoved kan få lidt ro

Ville bare lige fortælle jer alle om mit nyfundne håb om at vi snart får vores ønskebaby, også uden at det kommer i vejen for min ønskeuddannelse  ret meget mere kan man ikke ønske sig kan man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

TR

christina92 skriver:

Hej piger.

Jeg er tidligere blevet gjort opmærksom på at når jeg har en så lang cyklus som min lader til at være, så er det ikke sikkert at jeg har ægløsning. Jeg skal til læge og snakke med hende om det på torsdag. Hvilket jeg jo egentlig glæder mig til. vi har prøvet i 4 måneder nu og føler på mange måder at det nu er en ny start

Jeg er under uddannelse og at vi ikke er blevet gravide har stresset mig en smule da, det jo nok ender med at jeg får termin midt i min første halv års praktik. har så i dag hørt fra min studievejleder og bare jeg har overstået halvdelen af min praktik kan jeg bestå den dvs. at jeg med god samvittighed kan smutte på barsel fra november 2012.

DERFOR, holder vi nu en måneds/cyklus pause hvor vi kan finde ud af om min ægløsning virker og hvor mit hoved kan få lidt ro

Ville bare lige fortælle jer alle om mit nyfundne håb om at vi snart får vores ønskebaby, også uden at det kommer i vejen for min ønskeuddannelse  ret meget mere kan man ikke ønske sig kan man?

Så kan man da ikk ønske sig mere .. Håber det hele går som du gerne vil have det  ..

Håber det bliver positivt fra lægen , er selv igang via lægen .. jeg er kommet dertil hvor jeg skal gyn. på sygehuset

Anmeld

3. januar 2012

Frk-Lotusblomst

christina92 skriver:

Hej piger.

Livet tager nogengange nogen uventede drejninger..
Her holde vi også pause. eller vi gjorde, manden var ikke klar til at stoppe denne måned så vi stopper i næste.

Håber dit hovede får ldit ro. Jeg blev allerede mig selv, mindre stresset og smilende efter 2 uger emd pause. Det er sååå dejligt at kunne slappe af igen.

Hvilkn udd er du på siden du kun behøver halvdelen af praktikken?

Håber i ender tilbage med en del mere viden om din cyklus når i starter op igen.

Anmeld

3. januar 2012

merle2010

der er håb forude..

siden jeg fødte sidst, har jeg haft en cyklus på 40 dage

jeg var sikker på at jeg havde pco eller et eller andet da jeg også er overvægtig..

men jeg blev gravid og er nu 17 uger henne...

det skal nok komme..

'

Anmeld

4. januar 2012

christina92

Frk-Lotusblomst skriver:

Livet tager nogengange nogen uventede drejninger..
Her holde vi også pause. eller vi gjorde, manden var ikke klar til at stoppe denne måned så vi stopper i næste.

Håber dit hovede får ldit ro. Jeg blev allerede mig selv, mindre stresset og smilende efter 2 uger emd pause. Det er sååå dejligt at kunne slappe af igen.

Hvilkn udd er du på siden du kun behøver halvdelen af praktikken?

Håber i ender tilbage med en del mere viden om din cyklus når i starter op igen.

Tusind tak  Håber jeg også.

Jeg går på pædagog sem. og behøver kun halvdelen for at kunne blive vurderet i forhold til om jeg består eller ej  skal evt. have et lidt højere timetal de første måneder.

Anmeld

4. januar 2012

christina92

TR skriver:

Så kan man da ikk ønske sig mere .. Håber det hele går som du gerne vil have det  ..

Håber det bliver positivt fra lægen , er selv igang via lægen .. jeg er kommet dertil hvor jeg skal gyn. på sygehuset

Okay  jeg er så spændt på det hele. håber bare de vil hjælpe mig og ikke bare sender mig hjem og siger "kom igen når i har prøvet et år" - agtig. trænger til svar

Håber snart der er en baby til jer så

Anmeld

4. januar 2012

maria87

christina92 skriver:

Hej piger.

næ, men du skal huske på at jo mere man planlægger baby osv, jo svære kan det være at blive gravid.

vi har prøvet at få nummer 2 i 3 år nu og det er stadig ikke lykkeds...

overvejer os snart lægen...

Anmeld

4. januar 2012

SD

christina92 skriver:

Hej piger.

Hej med dig.

Det her altså virkelig ment på den bedste måde, men jeg kan ikke undgå at blive lidt stødt over at du er utålmodig efter kun 4 måneders babymaking? Det er jo HELT normalt at der går op til 1 år før graviditeten indfinder sig.

Vi selv har prøvet i 4 år nu og jeg håber på et mirakel hver eneste måned.

En lang cyklus betyder ikke at du ikke har ægløsning. Det kommer naturligvis an på HVOR lang den er. Min er på 35-40 dage og har ALTID været det og jeg har ægløsning HVER cyklus. Og er blevet naturlig gravid på en langcyklus da vi fik vores søn.

Mit råd er at slå koldt vand i blodet et halvt års tid. For meget fokus på det gør jeg ikke gravid - tværtimod..... Når først rumlen med undersøgelser osv begynder så kommer der endnu mere fokus på det og din krop og hoved reagere på det.... I kan umuligt efter 4 måneder sige at i har ventet længe.... Som sagt 6 måneder til 1 år er helt normalt at vente...

Krydser fingre for at du snart står med den positive test.

//Stine 

Anmeld

4. januar 2012

christina92

StineDegn skriver:

Hej med dig.

Det her altså virkelig ment på den bedste måde, men jeg kan ikke undgå at blive lidt stødt over at du er utålmodig efter kun 4 måneders babymaking? Det er jo HELT normalt at der går op til 1 år før graviditeten indfinder sig.

Vi selv har prøvet i 4 år nu og jeg håber på et mirakel hver eneste måned.

En lang cyklus betyder ikke at du ikke har ægløsning. Det kommer naturligvis an på HVOR lang den er. Min er på 35-40 dage og har ALTID været det og jeg har ægløsning HVER cyklus. Og er blevet naturlig gravid på en langcyklus da vi fik vores søn.

Mit råd er at slå koldt vand i blodet et halvt års tid. For meget fokus på det gør jeg ikke gravid - tværtimod..... Når først rumlen med undersøgelser osv begynder så kommer der endnu mere fokus på det og din krop og hoved reagere på det.... I kan umuligt efter 4 måneder sige at i har ventet længe.... Som sagt 6 måneder til 1 år er helt normalt at vente...

Krydser fingre for at du snart står med den positive test.

//Stine 

Jeg kan godt forstå du har det sådan. Og det har da på ingen måde været min mening at støde nogen. og Jeg håber da der er en ægløsning som fungere som den skal, men ville da virkelig blive ked af det hvis vi bare prøver videre og så om et år finder ud af det har været spild af forsøg fordi ægløsningen ikke fungere.

Som jeg i andre indlæg har nævnt har jeg det da frygteligt med at blive så skuffet og ked af det hver måned hvor det ikke lykkedes, for jeg ved der er mange der prøver længe, men jeg kan jo ikke gøre for hvordan man følelser er...  men undksyld hvis jeg har ramt et ømt punkt.

Anmeld

4. januar 2012

christina92

maria87 skriver:

næ, men du skal huske på at jo mere man planlægger baby osv, jo svære kan det være at blive gravid.

vi har prøvet at få nummer 2 i 3 år nu og det er stadig ikke lykkeds...

overvejer os snart lægen...

Når man er to studerende er der bare ting man er nødt til at tage højde for. selvom jeg da aller helst bare ville lade tingene gå sin egen vej er der bare ting som der er nødt til at blive taget højde for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.