Væskeindtag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Muhmi

pemiro skriver:

Hvad sker der hvis man ikke får nok? Jeg har aldrig fået det dårligt og drikker hvis jeg føler mig tørstig, men tror næppe det er 2,5 l som der bliver anbefalet...
Men tænker at man vel får signal om at man mangler væske?

Hvis man ikke får væske nok så bliver man svimmel, konfus og man kan tilmed besvime... Men det er ude i ekstremerne... Men sørg for at drikke vand og især hvis/når du også skal amme bagefter... Der bliver man virkelig drænet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Muhmi

pemiro skriver:

Hvad sker der hvis man ikke får nok? Jeg har aldrig fået det dårligt og drikker hvis jeg føler mig tørstig, men tror næppe det er 2,5 l som der bliver anbefalet...
Men tænker at man vel får signal om at man mangler væske?

Man kan faktisk også få blærebetændelse af ikke at drikke nok vand... Og hvis du ikke kan lide vand, så drik tranebærsaftevand... Så holder du infektioner i skak og det smager dejlig friskt

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Muhmi skriver:

Man kan faktisk også få blærebetændelse af ikke at drikke nok vand... Og hvis du ikke kan lide vand, så drik tranebærsaftevand... Så holder du infektioner i skak og det smager dejlig friskt

Tak for rådene..
Har 7-9-13 aldrig haft blærebet. Og håber da ikke jeg får det...

Er der andre måder man kan tjekke om man får nok væske?
Har hørt noget med mørk og lys urin?

Anmeld

28. december 2011

Muhmi

pemiro skriver:

Tak for rådene..
Har 7-9-13 aldrig haft blærebet. Og håber da ikke jeg får det...

Er der andre måder man kan tjekke om man får nok væske?
Har hørt noget med mørk og lys urin?

Det er korrekt... Hvis din urin er lys uden at være gennemsigtig, så får du det vand du skal bruge... Men er den næsten ikke til at se, skal du nok skrue lidt ned for væskeindtaget da det kan give diarré at få for meget vand

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Muhmi skriver:

Det er korrekt... Hvis din urin er lys uden at være gennemsigtig, så får du det vand du skal bruge... Men er den næsten ikke til at se, skal du nok skrue lidt ned for væskeindtaget da det kan give diarré at få for meget vand

Ja og meget mørkt viser man skal ha væske ikk?
Min urin er meget fin lidt fortyndet citronsodavandsfarve, så det må vel være fint med væskeindtag så?

En uge før jul var jeg til kønsscanning, og spurgte damen om bebs havde nok plads, og hun sagde det hele så fint ud.. Så han mangler vel heller ikke væske når hun siger sådan?

Anmeld

28. december 2011

Muhmi

pemiro skriver:

Ja og meget mørkt viser man skal ha væske ikk?
Min urin er meget fin lidt fortyndet citronsodavandsfarve, så det må vel være fint med væskeindtag så?

En uge før jul var jeg til kønsscanning, og spurgte damen om bebs havde nok plads, og hun sagde det hele så fint ud.. Så han mangler vel heller ikke væske når hun siger sådan?

Jo hvis den er mørk skal der mere væske indenbords

Det lyder til at dit vækseindtag er fint men bare husk at drikke lidt alm. vand også, din krop skal arbejde hårdede på at finde det vand der er i sodavanden eller kakaoen, end hvis det bare er alm. vand og din krop arbejder i forvejen på højtryk

Jeg ved ikke om det du drikker giver sig til udtryk i hvor meget plads bebs har, men hvis hun siger at alting ser fint ud, så gør det

Anmeld

28. december 2011

trisse

Hej hvad med dansk vand, måske med citrus..
Og for mig hjalp det meget at jeg havde en vand flaske istedet for et glas, så fik jeg drukket meget mere.
Når du skal amme er det endnu vigtigere, for at kunne danne nok mælk..
Held og lykke..
Kh kathrine

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Muhmi skriver:

Jo hvis den er mørk skal der mere væske indenbords

Det lyder til at dit vækseindtag er fint men bare husk at drikke lidt alm. vand også, din krop skal arbejde hårdede på at finde det vand der er i sodavanden eller kakaoen, end hvis det bare er alm. vand og din krop arbejder i forvejen på højtryk

Jeg ved ikke om det du drikker giver sig til udtryk i hvor meget plads bebs har, men hvis hun siger at alting ser fint ud, så gør det

Drikker også ca en halv liter vand hver dag ( ikke meget men det er meget for mig) og når jeg er i skole er det somme tider mere..
Har som sagt aldrig drukket vand så det må vel bare glæde kroppen

Anmeld

28. december 2011

pemiro

pemiro skriver:

Drikker også ca en halv liter vand hver dag ( ikke meget men det er meget for mig) og når jeg er i skole er det somme tider mere..
Har som sagt aldrig drukket vand så det må vel bare glæde kroppen

Og ps: tusind tak for dine hjælpsomme svar.. Nu er jeg lidt mere rolig på det punkt

Anmeld

28. december 2011

pemiro

trisse skriver:

Hej hvad med dansk vand, måske med citrus..
Og for mig hjalp det meget at jeg havde en vand flaske istedet for et glas, så fik jeg drukket meget mere.
Når du skal amme er det endnu vigtigere, for at kunne danne nok mælk..
Held og lykke..
Kh kathrine

Danskvand kommer direkte retur, har dog prøvet iskoldt vand med lidt citron i og det hjælper lidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.