Væskeindtag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.425 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. december 2011

pemiro

Hej piger..
Har lige et par spørgsmål jeg håber en a jer kan svare på
Hvor meget væske bør man som gravid indtage om dagen?
Kan væsken være andet end vand uden det skader bebs?
Hvordan ved man at kroppen og bebs får det væske vi har brug for?

Tror det var det

På forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Dianaaa

altså min JM og læge sagde 2-21/2 liter væske om dagen, og vand er jo altid det bedste, men du kan sagtens drikke anden væske også  

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Dianaaa skriver:

altså min JM og læge sagde 2-21/2 liter væske om dagen, og vand er jo altid det bedste, men du kan sagtens drikke anden væske også  

Hmm må kæmpe noget vand ned så.. Jeg har aldrig i mit liv drukket vand, hader vand hehe.. Så synes det er viiiiildt svært at få drukket vand.. Kæmper dog, men drikker mest andet som juice og mælk

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

pemiro skriver:

Hmm må kæmpe noget vand ned så.. Jeg har aldrig i mit liv drukket vand, hader vand hehe.. Så synes det er viiiiildt svært at få drukket vand.. Kæmper dog, men drikker mest andet som juice og mælk

hvad med saftevand ? det kan alle da få ned hehe

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Dianaaa skriver:

hvad med saftevand ? det kan alle da få ned hehe

Det var da en mulighed ja.. Har jeg slet ikke tænkt over..
Men får da kæmpet en halv liter vand ned ca.. Og så kommer alt det andet udover blandt andet ALT for meget varm kakao (vand og pulver) FY!!!

Anmeld

28. december 2011

Kay

pemiro skriver:

har samme problem... + at jeg aldrig har drukket så meget som man bør... hvilket endte med at jeg blev meget svimmel her i graviditeten... fordi baby jo bare tager hvad den har brug for... og så er der ik meget tilbage til mig... så anstrenger mig virkelig for at få drukket mere...

jeg drikker meget saft....

Anmeld

28. december 2011

Pige2009

Dianaaa skriver:

Samme her. Min jordemoder sagde tillige, at min. halvdelen skulle være vand

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Kay skriver:

har samme problem... + at jeg aldrig har drukket så meget som man bør... hvilket endte med at jeg blev meget svimmel her i graviditeten... fordi baby jo bare tager hvad den har brug for... og så er der ik meget tilbage til mig... så anstrenger mig virkelig for at få drukket mere...

jeg drikker meget saft....

Hvad sker der hvis man ikke får nok? Jeg har aldrig fået det dårligt og drikker hvis jeg føler mig tørstig, men tror næppe det er 2,5 l som der bliver anbefalet...
Men tænker at man vel får signal om at man mangler væske?

Anmeld

28. december 2011

pemiro

Baagøe skriver:

Samme her. Min jordemoder sagde tillige, at min. halvdelen skulle være vand

Ihhh din kommentar kan jeg ikke lide hehe

Anmeld

28. december 2011

Nattøs

jeg drikker vand, jiuce, sodavand, te, mælk. har næsten hele tiden et glas ved siden af mig og hold op hvor får jeg tisset 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.