Forsøger tillæg men sammenboende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

jaa, men de regler er nu ikek så svære at forstå.. det er som der står på deres hjemmeside (som ikke fungerer før til januar igen) og så længe man har adresse sammen med en anden, hvad enten det er en veninde elelr en kæreste, så mister man retten til forsørgersu..

Hahahah synes su er en jungel fordi folk siger altid forskelligt bare se svaret lige før dit der er snak om yderligere 1900 også kan man udover det tage lån:s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Anonym trådstarter

Gry91 skriver:

Som jeg har forstået det på su.dk så for du dobbelt su som enlig forsørger, og forsørger tillæg, mener det er på omkring 1900, oveni alm. su takst når man er sammenboende. Og så kan tage ekstra forsørger lån

Det kan da ikke være et tillæg når det skal betales tilbage??:/

Anmeld

28. december 2011

Gry91

An&Jo skriver:

de 1900 er et lån, som også enlige kan tage..

hm okay..

læste det bare det sted hvor der står takster og ikke lån..

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Hahahah synes su er en jungel fordi folk siger altid forskelligt bare se svaret lige før dit der er snak om yderligere 1900 også kan man udover det tage lån:s

vil da bare sige at hvis man kan det, så er jeg blevet snydt for mange penge i su i det år jeg boede med min kæreste..

de 1900kr er altså et lån, for jeg får dem selv, men ville da gerne have haft 1900kr udover det jeg fik da jeg rent faktisk boede med min daværende kæreste

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Gry91 skriver:

hm okay..

læste det bare det sted hvor der står takster og ikke lån..

under taksterne står der jo også hvor højt lånet/lånene kan være

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

vil da bare sige at hvis man kan det, så er jeg blevet snydt for mange penge i su i det år jeg boede med min kæreste..

de 1900kr er altså et lån, for jeg får dem selv, men ville da gerne have haft 1900kr udover det jeg fik da jeg rent faktisk boede med min daværende kæreste

Jo tak tænker også det lyder da ganske lækkert men passer ikke med mine su oplysninger

Anmeld

28. december 2011

Gry91

Anonym skriver:

Det kan da ikke være et tillæg når det skal betales tilbage??:/

er total forvirret nu.. 

da jeg var gravid og på su tjekkede jeg deres side sammen med studievejleder for at se hvad jeg fik efter barsel og på su, og der var det et tillæg men nu er det åbenbart et lån kan jeg forstå på andre 

tror bare jeg blander mig helt udenom for ikke at forvirre

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Jo tak tænker også det lyder da ganske lækkert men passer ikke med mine su oplysninger

ja de ville varme en del når man bor sammen med en.. så ville jeg slet ikke tøve med at flytte sammen med en igen..

men det er nu desværre et lån der skal betales tilbage igen, men som giver mange mulighed for at tage en uddannelse på trods af at man har barn, hus og det hele

Anmeld

28. december 2011

Gry91

An&Jo skriver:

under taksterne står der jo også hvor højt lånet/lånene kan være

Ja men ikke samme sted

det er nok bare mig og studievejleder som har misforstået det dengang, så blander mig helt udenom hehe

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Gry91 skriver:

er total forvirret nu.. 

da jeg var gravid og på su tjekkede jeg deres side sammen med studievejleder for at se hvad jeg fik efter barsel og på su, og der var det et tillæg men nu er det åbenbart et lån kan jeg forstå på andre 

tror bare jeg blander mig helt udenom for ikke at forvirre

man kan godt kalde det et tillæg, for det er jo et tillæg til lånet..

som samboende kan man få den almindelige su som er på ca 5100 før skat, så kan du få det almindelige su lån på knap 2600kr og et forsørger lån på omkring de 1900kr.

hvis du så bor alene, kan du ligge en omgang ekstra su til regnestykket..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.