Forsøger tillæg men sammenboende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.435 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. december 2011

Anonym trådstarter

Ja nu er jeg da lige blanket af:s læste en herinde der er gift men får forsøger tillæg til sin SU - hvordan kan man lige det??:/ jeg undres blot fordi jeg troede ikke man kunne få andet end su når man har en mand/ kæreste??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Ja nu er jeg da lige blanket af:s læste en herinde der er gift men får forsøger tillæg til sin SU - hvordan kan man lige det??:/ jeg undres blot fordi jeg troede ikke man kunne få andet end su når man har en mand/ kæreste??

forsørgertillægget er et ekstra lån man kan tage, så altså nogle penge der skal betales tilbage..

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

forsørgertillægget er et ekstra lån man kan tage, så altså nogle penge der skal betales tilbage..

Det er ikke lånet jeg tænker på men tillægget

Anmeld

28. december 2011

132319

Anonym skriver:

Hvis du har læst rigtigt, så er det i hvert fald svindel.

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

men du får ikke noget udover den almene su hvis du bor sammen med en, så det tillæg der er blevet nævnt er altså det ekstra lån man kan tage, også kaldet et forsørger tillæg i manges ører..

det er vidst bare supplerende su lån til forsøgere det hedder..

så længe du deler adresse med en, får du ikke mere end andre på su, men så snart du ikke deler din adresse med nogen, så får du forsørger su, som er på lidt over 10000kr før skat

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Hvis du har læst rigtigt, så er det i hvert fald svindel.

Altså det står der og det fattede jeg ikke så troede lige jeg totalt havde misforstået su systemet

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

men du får ikke noget udover den almene su hvis du bor sammen med en, så det tillæg der er blevet nævnt er altså det ekstra lån man kan tage, også kaldet et forsørger tillæg i manges ører..

det er vidst bare supplerende su lån til forsøgere det hedder..

så længe du deler adresse med en, får du ikke mere end andre på su, men så snart du ikke deler din adresse med nogen, så får du forsørger su, som er på lidt over 10000kr før skat

Iiiih så må folk kalde tingene det de reelt er istedet for , man bliver jo helt bekymretOm man totalt har misforstået su systemet er tralt kontrolfreak så troede virkelig jeg var dag om dansen...

Anmeld

28. december 2011

Gry91

Som jeg har forstået det på su.dk så for du dobbelt su som enlig forsørger, og forsørger tillæg, mener det er på omkring 1900, oveni alm. su takst når man er sammenboende. Og så kan tage ekstra forsørger lån

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Iiiih så må folk kalde tingene det de reelt er istedet for , man bliver jo helt bekymretOm man totalt har misforstået su systemet er tralt kontrolfreak så troede virkelig jeg var dag om dansen...

jaa, men de regler er nu ikek så svære at forstå.. det er som der står på deres hjemmeside (som ikke fungerer før til januar igen) og så længe man har adresse sammen med en anden, hvad enten det er en veninde elelr en kæreste, så mister man retten til forsørgersu..

Anmeld

28. december 2011

An&Jo

Gry91 skriver:

Som jeg har forstået det på su.dk så for du dobbelt su som enlig forsørger, og forsørger tillæg, mener det er på omkring 1900, oveni alm. su takst når man er sammenboende. Og så kan tage ekstra forsørger lån

de 1900 er et lån, som også enlige kan tage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.