et hurtigt spørgsmål om fondant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.943 visninger
29 svar
0 synes godt om
27. december 2011

smokin

Hvis man køber det færdiglavet hvor langt rækker 500 gram så? altså 1 stk. 

Stor hilsen

Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

twinboys

Zette skriver:

Hvis man køber det færdiglavet hvor langt rækker 500 gram så? altså 1 stk. 

Stor hilsen

Zette

til en meget stor kage....

Anmeld

27. december 2011

smokin

twinboys skriver:

til en meget stor kage....

Så jeg er sikker hvis jeg køber 2? Det er til min bryllupskage og jeg vil lige prøve om jeg selv kan finde ud af fondant. Er der forskel i smag på hjemmelavet og købe? Altså smager det grimt? Ved du det? 

Anmeld

27. december 2011

twinboys

Zette skriver:

Så jeg er sikker hvis jeg køber 2? Det er til min bryllupskage og jeg vil lige prøve om jeg selv kan finde ud af fondant. Er der forskel i smag på hjemmelavet og købe? Altså smager det grimt? Ved du det? 

Hvor stor skal den bryllupskage være... Jeg tænker også med pynt også videre...

Du skal klart købe det, det er lettest at arbejde med synes jeg...

Det kan holde længe så køb da bare 2 æsker af 2 stk så er du sikker på at have nok...

Jeg køber det hos specialkøbmanden , det er det i lyserøde æsker, med en kage på indpakningen...

Anmeld

27. december 2011

smokin

twinboys skriver:

Hvor stor skal den bryllupskage være... Jeg tænker også med pynt også videre...

Du skal klart købe det, det er lettest at arbejde med synes jeg...

Det kan holde længe så køb da bare 2 æsker af 2 stk så er du sikker på at have nok...

Jeg køber det hos specialkøbmanden , det er det i lyserøde æsker, med en kage på indpakningen...

Ok hjælp lige en nybegynder  Kan man købe det på nettet? for det havde jeg faktisk tænkt mig? Ruller du det bare ud med en kagerulle og så ovenpå kagen? Eller skal jeg smøre den med noget? Hvis ja, hvad? Findes der en idiotsikker manual?

Anmeld

27. december 2011

twinboys

Zette skriver:

Ok hjælp lige en nybegynder  Kan man købe det på nettet? for det havde jeg faktisk tænkt mig? Ruller du det bare ud med en kagerulle og så ovenpå kagen? Eller skal jeg smøre den med noget? Hvis ja, hvad? Findes der en idiotsikker manual?

Hvor er du sød... du kan købe det på nettet specialkøbmanden... i æsker af 2 stk...

Så laver du kagen, putter det i du skal have i den , samler den og smører den op med smørcreme...stil den i køleskabet

Du ælter fondant  så det bliver lidt mere blød, for det er stiv når du tager det ud af pakken... du bruger maizena som mel, ikke for meget, men det skal heller ikke klistre... og ruller den ud og så over kagen....

skærer til og ind i køleskabet...

så laver du pynten enten inden eller efter... kan godt laves lang tid før....

skal det farves så brug pastafarve

Majbritt

Anmeld

27. december 2011

smokin

twinboys skriver:

Hvor er du sød... du kan købe det på nettet specialkøbmanden... i æsker af 2 stk...

Så laver du kagen, putter det i du skal have i den , samler den og smører den op med smørcreme...stil den i køleskabet

Du ælter fondant  så det bliver lidt mere blød, for det er stiv når du tager det ud af pakken... du bruger maizena som mel, ikke for meget, men det skal heller ikke klistre... og ruller den ud og så over kagen....

skærer til og ind i køleskabet...

så laver du pynten enten inden eller efter... kan godt laves lang tid før....

skal det farves så brug pastafarve

Majbritt

Nej hvor er du sød at hjælpe mig. Jeg har egentlig først besluttet at lade en anden lave den for mig, men er blevet nysgerrig om jeg nu selv kan finde ud af det. Måske du vil se et billed af den kage jeg stiler efter at lave? Den skal være hvid, så jeg skal heldigvis ikke ud i at farve noget. Smørcreme, er der er opskrift på det? hihi.. Så jeg ligger kagen sammen som lagkage og smører det ud over? og så fondanten på?

Anmeld

27. december 2011

smokin

I stil med denne... vi skal giftes i naturen i marts måned nemlig... kan man rulle det i noget glimmer måske? altså det hvide fondant?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Zette skriver:

Nej hvor er du sød at hjælpe mig. Jeg har egentlig først besluttet at lade en anden lave den for mig, men er blevet nysgerrig om jeg nu selv kan finde ud af det. Måske du vil se et billed af den kage jeg stiler efter at lave? Den skal være hvid, så jeg skal heldigvis ikke ud i at farve noget. Smørcreme, er der er opskrift på det? hihi.. Så jeg ligger kagen sammen som lagkage og smører det ud over? og så fondanten på?

jeps meget gerne... gå ind på kagesiderne herinde de har mange gode opskrifter på smørcremer

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Zette skriver:

I stil med denne... vi skal giftes i naturen i marts måned nemlig... kan man rulle det i noget glimmer måske? altså det hvide fondant?

hvor er den fin... glæder mig til at se jeres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.