hurtigt spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Medmindre der er tale om vold, stofmisbrug eller andre lignende faktorer, vil I beholde fælles myndighed. Hvis hun endnu er så lille, vil bopælsretten nok tilfalde dig

Det er dog egentigt umuligt at gisne om, da vi jo ikke kender jeres forhold eller aspekterne i sagen.

Kh. Linda

Okay.. Jeg ønsker ikke at kæmpe om den, men det gør min kæreste derimod hvis jeg går fra ham.. Han er ikke voldelig som sådan, men han har svært ved at styre sit temperament (råber og smækker med døre osv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Jeg ønsker ikke at kæmpe om den.. Men det gør min kæreste derimod hvis jeg går fra ham.. Jeg ved godt det ikke handler om hvem der er syg osv. Men han kan ifølge mig ikke engang tage ordentligt vare på sig selv. Han kan ikke engang passe sin skole (9.klasse på vuc) hvilket gør at han mister sin indkomst.. Udover det ser jeg det alarmerende at han ikke kan styre sit temperament..

du må endelig heller ikke tage mit indlæg som et overfald... for det var ikke sådan det skulle forstås...!!

men hvis han endelig søger, så skal alle kortene på bordet, og du fortæller din version... men i en ordentlig tone... (efter min mening ihvertfald)

Jeg har næsten lige selv været i statsforvaltningen med min datters far, netop også pga. den fulde forældremyndighed... med opfordring fra en sagsbehandler derovre fra... og da jeg kom derover blev jeg simpelthen høvlet ned, og havde så dårlig en oplevelse...!! men fik fastsat nogle tidspunkter som min datters far skal overholde...!!

men han skal faktisk være meget alvorlig kriminel eller andet helt vildt før du får den fulde forældremyndighed..:!!

lige en lille oplysning fra mig

Anmeld

27. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Okay.. Jeg ønsker ikke at kæmpe om den, men det gør min kæreste derimod hvis jeg går fra ham.. Han er ikke voldelig som sådan, men han har svært ved at styre sit temperament (råber og smækker med døre osv)

Det må jo komme an på en prøve - i min optik virker det temmelig besynderligt at blive hos ham kun pga. det Det med temperamentet er der vist så mange der har, så det tror jeg ikke betyder noget

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

du må endelig heller ikke tage mit indlæg som et overfald... for det var ikke sådan det skulle forstås...!!

men hvis han endelig søger, så skal alle kortene på bordet, og du fortæller din version... men i en ordentlig tone... (efter min mening ihvertfald)

Jeg har næsten lige selv været i statsforvaltningen med min datters far, netop også pga. den fulde forældremyndighed... med opfordring fra en sagsbehandler derovre fra... og da jeg kom derover blev jeg simpelthen høvlet ned, og havde så dårlig en oplevelse...!! men fik fastsat nogle tidspunkter som min datters far skal overholde...!!

men han skal faktisk være meget alvorlig kriminel eller andet helt vildt før du får den fulde forældremyndighed..:!!

lige en lille oplysning fra mig

Tog det bestemt heller ikke som en angreb

Og jeg ønsker egentlig ikke den fulde forældremyndighed. Men jeg vil gerne have min datter får fast bopæl hos mig

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det må jo komme an på en prøve - i min optik virker det temmelig besynderligt at blive hos ham kun pga. det Det med temperamentet er der vist så mange der har, så det tror jeg ikke betyder noget

Ang. hans temperament underdrev jeg lidt. Er ikke ude på at kritisere ham. Havde bare et spørgsmål. Og det er heller ikke den eneste grund til at jeg er sammen med ham. Jeg elsker ham.. Men nogengange er kærlighed bare ikke nok.. Specielt ikke når vores datter bliver påvirket af vores diskussioner..

Anmeld

28. december 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Tog det bestemt heller ikke som en angreb

Og jeg ønsker egentlig ikke den fulde forældremyndighed. Men jeg vil gerne have min datter får fast bopæl hos mig

det tror jeg bestemt også at du får...!!

Anmeld

28. december 2011

Bshizzle

Et barn har altid brug for en Mor og en Far ( hvis andet ikke er muligt.. ) ..

Nok skriver du at din kæreste har en sygdom og du ikke mener datteren har bedst af at bo hos ham..
Men statsamtet vil altid gå ind og sige at barnet har bedst af at se begge forældre lige meget hvis det er muligt..

Nok kan forældre hade hinanden for mange ting, men dette skal aldrig gå ud over barnet.. og SLET ikke foran øjene på barnet!.

I kan lave en løsning som hedder alt forgår over amtet / mail / sms så der ikke blir uenigheder på sigt.

Men jeg er osse sikker på at du kan få bopælen hvis du ikke er i et forkert miljø..

Håber det bedste for jer..

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Et barn har altid brug for en Mor og en Far ( hvis andet ikke er muligt.. ) ..

Nok skriver du at din kæreste har en sygdom og du ikke mener datteren har bedst af at bo hos ham..
Men statsamtet vil altid gå ind og sige at barnet har bedst af at se begge forældre lige meget hvis det er muligt..

Nok kan forældre hade hinanden for mange ting, men dette skal aldrig gå ud over barnet.. og SLET ikke foran øjene på barnet!.

I kan lave en løsning som hedder alt forgår over amtet / mail / sms så der ikke blir uenigheder på sigt.

Men jeg er osse sikker på at du kan få bopælen hvis du ikke er i et forkert miljø..

Håber det bedste for jer..

Jeg er ikke i noget dårligt miljø.. Jeg har lige inden min barsel afsluttet HF og bor i en fin 3-værelses lejlighed (som står i mit navn), jeg omgåes ikke mennesker der drikker for meget, tager stoffer eller andet..

Jeg kan godt se at det ville være bedst at hun så os begge lige meget.. Men alligevel synes jeg det er meget voldsomt for et lille barn på 4 uger. 7/7 ordning vil da forvirrer hende..

Anmeld

28. december 2011

muzen

jeg syntes at du skal ringe til mødrehjælpen og få en snak med jeres advokater. det er guldvær.

jeg har selv snakket med dem op til flere gange og det er nogle virkelig gode råd de giver.

bla andet MÅ du ikke flytte fra dig kæreste for at du har fået tildelt bopælen, for hvis du flytter uden at få din dattes adresse med, så kan bopælen nemt tilfalde ham, da det så ser ud på papirene som om at din datter har boede ved faren.

så under alle omstændigeheder så flytter du ikke før du har snakket med en advokat og statsforvalingen

husk at ved mødrehjælpen er advokater gratis

Anmeld

28. december 2011

Anonym trådstarter

muzen skriver:

jeg syntes at du skal ringe til mødrehjælpen og få en snak med jeres advokater. det er guldvær.

jeg har selv snakket med dem op til flere gange og det er nogle virkelig gode råd de giver.

bla andet MÅ du ikke flytte fra dig kæreste for at du har fået tildelt bopælen, for hvis du flytter uden at få din dattes adresse med, så kan bopælen nemt tilfalde ham, da det så ser ud på papirene som om at din datter har boede ved faren.

så under alle omstændigeheder så flytter du ikke før du har snakket med en advokat og statsforvalingen

husk at ved mødrehjælpen er advokater gratis

Tusind tak for råd.. Var ikke klar over det med at jeg ikke måtte flytte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.