Må jeg se jeres mave efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Nå ja det kan nok tage noget tid med at blive syet sammen. Det må da været hårdt og vente så længe på at se sin lille baby

Var det ikke ubehageligt at blive lam lige pludselig?

Det var rigtig øv, især fordi det var et akut kejsersnit i mit tilfælde. Jeg havde jo sat næsen op efter en rigtig fødsel. Men det de gjorde var, at da hun kom ud og skulle vejes og tørres osv, så stillede de sig sådan at jeg kunne se dem, derfra hvor jeg lå. Så det var rigtig rart!

Det var meget underligt og ubehageligt, har aldrig prøvet at blive bedøvet før. Tænkte ikke så meget over det, lige da de bedøvede, men da vi kom over på opvågningen og jeg lå der og ikke kunne hverken bevæge eller mærke mine ben, der synes jeg det var lidt ubehageligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Jeg har aldrig født normalt. Jeg åbnede mig 8 cm og fik presseveer, men måtte have akut kejsersnit. Og det er jeg rigtig ked af!

Altså selve bedøvelsen og alt under kejsersnittet var meget stille og roligt, intet gjorde ondt. Men var godt øm dagen efter selvfølgelig. Jeg har fået et ar fra snittet lige der hvor trusserne sidder (så det ser man ikke) og det er meget småt og tyndt. Men jeg synes min mave ser underlig ud omkring arret. Som om man har en lille dele der har fået et løft  Har desværre intet billede på computeren.

Men jeg ville stadig til hver en tid vælge at føde normalt fremfor kejsersnit. Jeg synes man bliver snydt for den kæmpe oplevelse der er ved at føde sit barn selv

Nå det var da også ærgerligt at du så ikke fik lov til at afslutte fødslen som du havde påbegyndt.

Ja det er den 'delle' jeg har tænkt lidt på for den høre jeg tit nogen sige som har fået kejsersnit. Gad bare godt se hvordan den ser ud.

Jeg har også født normalt to gange. Den første gang var bare en perfekt fødsel men anden gang gjorde så skide ondt fordi babyen var så stor og blev nærmest revet ud af mig uden presseveer fordi barnet bare skulle ud. Og derefter blødte jeg så meget at jeg fik en rigtig grim følelse af at jeg skulle dø nu. Og den følelse frygter jeg bare at få igen. Puha den var ulækker

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Det var rigtig øv, især fordi det var et akut kejsersnit i mit tilfælde. Jeg havde jo sat næsen op efter en rigtig fødsel. Men det de gjorde var, at da hun kom ud og skulle vejes og tørres osv, så stillede de sig sådan at jeg kunne se dem, derfra hvor jeg lå. Så det var rigtig rart!

Det var meget underligt og ubehageligt, har aldrig prøvet at blive bedøvet før. Tænkte ikke så meget over det, lige da de bedøvede, men da vi kom over på opvågningen og jeg lå der og ikke kunne hverken bevæge eller mærke mine ben, der synes jeg det var lidt ubehageligt

Det var da dejligt at de gjorde det. Så kunne du i det mindste se hende lidt

Ja det er også det jeg tænker, at man bare skal ligge der uden at kunne mærke sine ben. Det må godt nok være ulækkert.

Anmeld

25. december 2011

Hvem?

Ja må jeg se et billed af jeres mave efter i har fået kejsersnit?

Jeg ved ikke om jeg tør og føde normalt igen efter sidste fødsel så har derfor tænkt på at få kejsersnit næste gang. Men hvordan var det at få kejsersnit i forhold til at føde normalt hvis i har prøvet det? Og hvordan ser maven ud bagefter?

Jeg har to kejsersnit, lavet med 11 mdrs mellemrum sidste år, og man kan næsten intet se, selvfølgelig er der li en streg, men den er meeeeget svag - begge gange var ekstreme akutte, den sidste var kejsersnittet sprunget.

Har ik li et billede li ved hånden.

Anmeld

25. december 2011

ekebiv

Jeg har "født" 1 gang ved kejsersnit. Jeg havde haft veer i 19 timer da det allgevel endte med akut kejsersnit. Jeg var på daværende tidspunkt så udmattet at jeg var fuldstændig kold i måsen over hvad de ville gøre ved mig, bare de fik baby ud  Bedøvelsen syns jeg ikke gjorde ondt men det var da svært at sidde stille under veerne. Efter følgende lå jeg flere timer på en opvågningsstue, dog med baby på maven men jeg var SÅ træt og udmattet at jeg ikke kunne forhole mig til noget. Perioden efter var ok, det gjorde selvfølgelig nuller naller i såret men det var til at overleve. Idag er min mave rigtig grim med den der underlige delle over arret. Selve arret er pænt og er næsten ikke til at se.

Jeg har efterfølgende født selv på et par timer og sikke en oplevelse. SLET SLET ikke som kejsesnit. Desværre gik jeg i stykker "til og med" hvis du forstår  men jeg vil alligevel føde selv næste gang. Det er simpelthen ubeskriveligt

Anmeld

25. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Ja må jeg se et billed af jeres mave efter i har fået kejsersnit?

Jeg ved ikke om jeg tør og føde normalt igen efter sidste fødsel så har derfor tænkt på at få kejsersnit næste gang. Men hvordan var det at få kejsersnit i forhold til at føde normalt hvis i har prøvet det? Og hvordan ser maven ud bagefter?

Mit ar er kun en tynd lyserød streg, desværre vejer jeg stadig over 10 kg mere end før graviditeten, så jeg har også en lille delle der sidder lidt højt.

Selve kejsersnittet husker jeg ikke, for jeg havde svangerskabsforgiftning med kramper så han er født akut.

Anmeld

25. december 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Nå det var da også ærgerligt at du så ikke fik lov til at afslutte fødslen som du havde påbegyndt.

Ja det er den 'delle' jeg har tænkt lidt på for den høre jeg tit nogen sige som har fået kejsersnit. Gad bare godt se hvordan den ser ud.

Jeg har også født normalt to gange. Den første gang var bare en perfekt fødsel men anden gang gjorde så skide ondt fordi babyen var så stor og blev nærmest revet ud af mig uden presseveer fordi barnet bare skulle ud. Og derefter blødte jeg så meget at jeg fik en rigtig grim følelse af at jeg skulle dø nu. Og den følelse frygter jeg bare at få igen. Puha den var ulækker

Jeg synes i hvert fald at du skal tænke det godt igennem først.

Har lige taget et par billeder, så du kan se hvordan min mave + arret ser ud har næsten 4 uger efter

Et fra siden (det er ikke så slemt igen, synes jeg ikke )

Et af den der underlige delle-lignende ting og et af mit ar.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Det var da dejligt at de gjorde det. Så kunne du i det mindste se hende lidt

Ja det er også det jeg tænker, at man bare skal ligge der uden at kunne mærke sine ben. Det må godt nok være ulækkert.

Det var meget ulækkert. Men også en lidt sjov fornemmelse alligevel  

Kan lige vise et billede af min mave hvor jeg har MEGET lavtaljede shorts på og man kan slet ikke se arret. Hvilket er rigtig fedt, for så kan man godt have bikini på og sådan, uden at flashe ar Kunne ikke lige tage et billede af arret som viser hvordan det reelt ser ud. Kan lige prøve at tage et i dagslys. 

Anmeld

25. december 2011

Mka

Jeg ved der er en tråd her inde, hvor vi er rigtig mange der har lagt billeder ind af vores maver efter KS Så hvis du finder den, så kan du se flere maver

Anmeld

25. december 2011

Bom

Dette er 9 mdr efter ks, har ikke lige andre.. Men jeg synes ikke at min mave bære meget præg af den der delle i snakker om..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.