Må jeg se jeres mave efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.201 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Anonym trådstarter

Ja må jeg se et billed af jeres mave efter i har fået kejsersnit?

Jeg ved ikke om jeg tør og føde normalt igen efter sidste fødsel så har derfor tænkt på at få kejsersnit næste gang. Men hvordan var det at få kejsersnit i forhold til at føde normalt hvis i har prøvet det? Og hvordan ser maven ud bagefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om jeg tør og føde normalt igen efter sidste fødsel så har derfor tænkt på at få kejsersnit næste gang. Men hvordan var det at få kejsersnit i forhold til at føde normalt hvis i har prøvet det? Og hvordan ser maven ud bagefter?

Har ikke noget billede af min mave lige pt., men min mave er fuldstændig sig selv bortset fra arret selvfølgelig. Men arret sidder meget langt nede og er bare en ca 13 cm lang mørkerød streg, som med tiden bliver helt lys  

Har kun født 1 gang, og det var kejsersnit og er super glad for det den dag i dag (det var akut). Jeg kom mig lynhurtigt, mit bækken blev ikke så "slapt" og slipper derfor for at lave mange knibeøvelser  

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Har ikke noget billede af min mave lige pt., men min mave er fuldstændig sig selv bortset fra arret selvfølgelig. Men arret sidder meget langt nede og er bare en ca 13 cm lang mørkerød streg, som med tiden bliver helt lys  

Har kun født 1 gang, og det var kejsersnit og er super glad for det den dag i dag (det var akut). Jeg kom mig lynhurtigt, mit bækken blev ikke så "slapt" og slipper derfor for at lave mange knibeøvelser  

Okay så du var ikke plaget af at du ikke kunne holde på vandet bagefter?
Dejligt at du er glad for det

Anmeld

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Okay så du var ikke plaget af at du ikke kunne holde på vandet bagefter?
Dejligt at du er glad for det

Slet ikke, og ingen svien ved vandladning osv. Men jeg føler mig jo lidt snydt for den oplevelse det er at føde selv. Men rent fysisk er jeg glad for det

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Slet ikke, og ingen svien ved vandladning osv. Men jeg føler mig jo lidt snydt for den oplevelse det er at føde selv. Men rent fysisk er jeg glad for det

Ja jeg tænker lidt at det må føles underligt at man ligger der med en afskærmning fra maven og ned og så lige pludselig så er ens baby kommet ud uden at man har ''gjort'' noget for det som man gør i en normal fødsel.

Hvordan var det at blive bedøvet? Er det ikke skræmmende?

Anmeld

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Ja jeg tænker lidt at det må føles underligt at man ligger der med en afskærmning fra maven og ned og så lige pludselig så er ens baby kommet ud uden at man har ''gjort'' noget for det som man gør i en normal fødsel.

Hvordan var det at blive bedøvet? Er det ikke skræmmende?

Ja lige præcis, man går lidt glip af det hele, og man skal vente længe på at få sit barn i armene .

Jeg blev heldigvis kun lokalbedøvet, og det var egentlig ikke slemt. Jeg havde veer og fik at vide at de ville holde op når jeg blev bedøvet. Så jeg "glædede" mig faktisk bare til at blive bedøvet. Men det var en rygmarvsbedøvelse og den gjorde bare NAS, især fordi jeg skulle sidde musestille, og det er ikke nemt ved veer!

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Ja lige præcis, man går lidt glip af det hele, og man skal vente længe på at få sit barn i armene .

Jeg blev heldigvis kun lokalbedøvet, og det var egentlig ikke slemt. Jeg havde veer og fik at vide at de ville holde op når jeg blev bedøvet. Så jeg "glædede" mig faktisk bare til at blive bedøvet. Men det var en rygmarvsbedøvelse og den gjorde bare NAS, især fordi jeg skulle sidde musestille, og det er ikke nemt ved veer!

Nå hvor længe skal man vente?

Okay og den bliver man ''lam'' af fra maven og ned af eller hvordan?
Kan godt forstå at du glædede dig til at komme af med veerne. De kan godt nok være slemme

Anmeld

25. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Nå hvor længe skal man vente?

Okay og den bliver man ''lam'' af fra maven og ned af eller hvordan?
Kan godt forstå at du glædede dig til at komme af med veerne. De kan godt nok være slemme

Man skal først syes sammen og det tager en halv times tid. Og så skal man lige køres over på opvågningen, hvor en sygeplejerske lige kommer og ser til en og SÅ kan man få lov at holde barnet

Ja, den lammer fuldstændig fra maven og ned. Og varer et par timer, så vidt jeg husker

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Man skal først syes sammen og det tager en halv times tid. Og så skal man lige køres over på opvågningen, hvor en sygeplejerske lige kommer og ser til en og SÅ kan man få lov at holde barnet

Ja, den lammer fuldstændig fra maven og ned. Og varer et par timer, så vidt jeg husker

Nå ja det kan nok tage noget tid med at blive syet sammen. Det må da været hårdt og vente så længe på at se sin lille baby

Var det ikke ubehageligt at blive lam lige pludselig?

Anmeld

25. december 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg har aldrig født normalt. Jeg åbnede mig 8 cm og fik presseveer, men måtte have akut kejsersnit. Og det er jeg rigtig ked af!

Altså selve bedøvelsen og alt under kejsersnittet var meget stille og roligt, intet gjorde ondt. Men var godt øm dagen efter selvfølgelig. Jeg har fået et ar fra snittet lige der hvor trusserne sidder (så det ser man ikke) og det er meget småt og tyndt. Men jeg synes min mave ser underlig ud omkring arret. Som om man har en lille dele der har fået et løft  Har desværre intet billede på computeren.

Men jeg ville stadig til hver en tid vælge at føde normalt fremfor kejsersnit. Jeg synes man bliver snydt for den kæmpe oplevelse der er ved at føde sit barn selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.