Øhm rimlig intimt pinligt spørgsmåjl..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Chalala85

MissBee skriver:

Jeg havde det som dig da jeg var ung og red meget og derfor spændte meget i musklerne og igen lige inden jeg blev gravid da mine mørbradsmuskler var en stor miose.. Men hos mig har det altid været spændinger...  

Gud det har jeg slet ikke tænkt på..a ltså at det kan være spændinger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Chalala85

Miss T skriver:

Jeg tror, at det skyldes at du har hormonelle forandringer under graviditeten, hvilket kan medføre meget tørhed og fornemmelsen af at det gør ondt og spænder. Sådan har jeg haft det begge gange, men efter gravditeten bliver det normalt igen, når der er gået et stykke tid.

Bliv ved med at bruge glidecreme. Jeg tror på ingen måde at du som kvinde kan lave for mange knibeøvelser

Jamen jeg bliver ikke tør...??

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

Sirup skriver:

Jeg tror det er knibe øvelserne. Man kan virkelig blive stram af dem, hvilket jo er godt. Men mon ikke du skal holde lidt tilbage med dem? nu skriver du jo ikke noget om om du laver 50 gange 20 om dagen eller 2 gange 20 f.eks.

Men er det ikke også noget med at man kan blive mere tør i undelivet under graviditeten? Det mener jeg..

Uha jeg laver mange.. det er blevet sådan en vane... tror det er på den anden side af 50.. kan godt være jeg skal holde lidt igen

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

anmaj skriver:

jeg havde meget svært ved at "blive våd". ellers havde jeg det også på samme måde... så der blev gjort en masse ekstra forarbejde...

Jeg er skam våd.. det hele er bare så stramt dernede

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

MortilCilas skriver:

Man kan godt blive for stram. Jeg kender en, hun kunne slet ikke have sex, fordi hun laved for mange knibeøvelser, og blev bedt om at "holde lidt fri" fra det. Så hun må kun når det er nødvendigt. Altså når hun skal løfte osv.

tror også jeg geare lidt ned

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

1012lmp skriver:

Når man er gravid har man en tendens til at blive meget tør og tror det er det der spiller et pus.

Slimhinderne ændre sig når man er gravid, det ændre sig efter fødslen.

Jamen jeg er ikke tør "bare" stram

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

SLC skriver:

Det er fordi bebs presser på nedad = mindre plads. . Ødemer omkring "dåsen" pga bebs presser nedad, dine slimhinder er mere irriterede end normalt. .spurgte min læge om samme problem så det var hendes svar til mig. .  Min "dåse" er satme også blevet stram - av for helved

Ahhh okay Det giver faktisk rigtig godt mening. Tak for din læges råd

Anmeld

22. december 2011

Gaia

Måske er et bud at du spænder fordi du har oplevet at det har gjort ondt. Det kan ofte og helt ubevist gøre en nervøs for at det gør ondt igen og aå spænder du, når han så kommer op og du mærker det gør ondt aå spænder du endnu mere, og næste gang inden sex ja så spænder du endnu endnu mere og en ond cirkel er startet. Tænker at i måske i en periode skal droppe at have samleg og f.eks, kæle, bruge finger/ hånd m.v så du ligesom kommer på afstand af, at det har gjort ondt. Lad der være ingen forventninger om decideret sex, bare kæl og giv hinanden nydelse på andenvis. Når du så synes at nu er du klar kan i prøve sex igen, med glidecream og hvor du sidder øverst, så du styre farten og dybten. At han ikke kommer helt ind med fætter lystig den første gang, men måske bare kommer ind med hovedet. Det gør altså ikke noget. Så længe du oplever det ikke er ubehageligt og at det ikke gør ondt. Så er det en succes. Næste gang kan i så forsøge at komme dybere op, hvis du er klar. Men det vigtigste er 1. At du kommer på afstand af at det gør ondt. 2. At du styre tempoet 3. BRug glide cream og 4. At sex ikke er målet til en start, men målet til slut ( hvis du forstår) håber disse råd kan hjælpe jer. De virkede her

Anmeld

22. december 2011

Chalala85

Gaia skriver:

Måske er et bud at du spænder fordi du har oplevet at det har gjort ondt. Det kan ofte og helt ubevist gøre en nervøs for at det gør ondt igen og aå spænder du, når han så kommer op og du mærker det gør ondt aå spænder du endnu mere, og næste gang inden sex ja så spænder du endnu endnu mere og en ond cirkel er startet. Tænker at i måske i en periode skal droppe at have samleg og f.eks, kæle, bruge finger/ hånd m.v så du ligesom kommer på afstand af, at det har gjort ondt. Lad der være ingen forventninger om decideret sex, bare kæl og giv hinanden nydelse på andenvis. Når du så synes at nu er du klar kan i prøve sex igen, med glidecream og hvor du sidder øverst, så du styre farten og dybten. At han ikke kommer helt ind med fætter lystig den første gang, men måske bare kommer ind med hovedet. Det gør altså ikke noget. Så længe du oplever det ikke er ubehageligt og at det ikke gør ondt. Så er det en succes. Næste gang kan i så forsøge at komme dybere op, hvis du er klar. Men det vigtigste er 1. At du kommer på afstand af at det gør ondt. 2. At du styre tempoet 3. BRug glide cream og 4. At sex ikke er målet til en start, men målet til slut ( hvis du forstår) håber disse råd kan hjælpe jer. De virkede her

Det vil jeg helt klart tage til efterretning og gøre næste gang... det er jo også lidt bonus hehe

Anmeld

22. december 2011

K&S

Chalala85 skriver:

Nå piger... nu udstiller jeg lige mit underliv lidt her... beware...

Jeg laver rimlig mange knibeøvelser fordi.. ja det skal man jo hehe.

Nåh men altså når manse og jeg skal udøve lide lagengymnastik, så kan han næsten ikke komme op Det gør skide ondt, fuldstændig som jeg skulle have taget min mødom igen...

Er det knibeøvelserne eller er det fordi jeg er gravid og han presser på det hele på en eller anden måde?

Altså vi kan godt få det til at fungere med en del glidecreme osv men jeg flækker i siderne og jeg har en følelse af at have siddet på noget alt alt alt for stor i 1 dags tid efter

Håber på lidt hjælp eller råd

På forhånd undskyld for beskrivelserne og tak fordi du læste med

Man kan godt lave for mange knibeøvelser, så underlivet er FOR spændt hele tiden - en fra min mødregruppe skulle lære at slappe af i underlivet efter for mange knib uden ordentlig afspænding efterfølgende :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.