Hun får det bare værrer og værrer :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2009

lonemus

Puha, sikke en omgang!

Nej, pencillinen begynder først at virke efter et par dage og først dér skal man forvente feberen forsvinder. Den besked fik jeg, men da min datter fik det værre - og sov hele tiden og havde hurtig vejrtrækning (typisk tegn på noget med lungerne), ringede jeg til lægen og bad om en tid. Gudskelov jeg gjorde det, ellers var vi blevet indlagt. Lægen sagde det var godt vi kom igen så hurtigt ellers havde det ikke været godt.
Så følg din intiution og vær ikke bange for at ringe til lægevagten......hvis du er utryg, så ring - bed dem tage en blodprøve, dér kan de se alt og finde ud af præcist hvad det er.

Mht. opkastning er det jo meget vigtigt hun får sin pencillin, derfor er det ikke så godt hun kaster det op igen. Men ja, brug stikpiller - de virker hurtigt og får feberen til at falde lidt. Vores læge siger man altid skal give panodil til syge børn om natten, således feberen kan falde og barnet kan få en god nattesøvn. Om dagen kan det også være godt således man kan få lidt mad i dem.

Rigtig god bedring!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2009

LotteN

hvor er jeg ked af og høre det går som det gør.... Det er ikke sjvot og skal sidde med hende og hun har det så skidt...
Hvordan går det med hende nu?

Anmeld

28. februar 2009

Miamaja

haaber din lille skat har det bedre nu. guldklumpen er ogsaa syg men drikker og smiler men vil IKKE sove

Anmeld

28. februar 2009

Janep

iih hvor er det dog synd for det lille pus
Jeg sys du ska ringe til vagtægen og få ham/hende til at se på hende, Så falder du til ro og er ikke så nærvøs hele tiden.

Min datter har også lige været syg for første gang og jeg kærte til vagtlægen med hende da hun havde 38,8 i feber og der var ikk noget galdt med hende ud over at hun var aldmindelig syg som så mange andre, Men jeg fik ro i sindet og mere overskyd til at passe min lille syge pige

Ih altser håber snart hun blir rask
Rigtig god bedring med hende

Anmeld

28. februar 2009

Mutti2

Hej Piger.

Sikke en nat vi har haft Hun har bare været bund-ulykkelig hele natten, jeg har forsøgt at give hende panodil-junior, men det vil bare ikke ned, og endnu engang endte hun med at kaste op!!

Det går lidt op og ned nu. Til tider kan hun slet ikke falde til ro, og skriger fordi det gør ondt!! Men så med et, får hun øje på noget legetøj, sætte sig op og siger "hov" og brokker sig over at jeg ikke vil slippe hende løs!!

Så det er svært at finde ud af hvor skidt hun egentligt har det når hun svinger så meget!!

Hvis jeg sætter hende ned, går hun 3 skridt og falder fordi hun ikke kan holde sig selv oppe for længe af gangen

Jeg har nu været nede og købe de stikpiller, men da hun har lidt diarre og endeligt er faldet i søvn, venter vi lige til senere med dem!! Jeg købte også en flaske Pinex - junior, det er ikke så tykt og klisteret som det andet, så det kan være hun vil holde det nede.

Jer der har prøvet de stikpiller på jeres små guldklumper, hvordan tog de det da de fik dem op?? Gør det ondt på dem?? Skreg de, eller hvordan??

Jeg er godt nok noget forvirret over alt det her sygdom, jeg har på fornemmelsen at det ikke er det hun fejler som lægen har konstateret!! Jeg synes ikke hun var særlig grundig i sin undersøgelse. Hun lyttede bagpå og kiggede i ørene!!
Det kan godt være det ikke kræver mere, men jeg tror nu at det er noget andet hun fejler. Nu må vi se, hvis ikke der er bedring inden i aften tager vi endnu engang til lægen!!

Knus Pernille

Anmeld

28. februar 2009

ekzunz

Du skal ikke være bekymret for at give hende stikpillerne. Det er vel aldrig behageligt at få noget op i numsen (...) men hvis du smører lidt vaseline på, så glider det nemt og de mærker det stort set ikke.
Klara har aldrig haft noget imod at få dem, så det har slet ikke været noget problem, og sidst hun skulle have en stikpille, fik hun den da hun sov.....det gik også nemt.

Hvis du ikke føler dig tryg, så synes jeg du skal ringe til lægen igen! Penicillinen skulle gerne ha' virket nu - det går rimeligt hurtigt. Ring hellere en gang for meget.....

God bedring med hende...

Anmeld

28. februar 2009

lonemus

Du skal bestemt ikke være bange for stikpillerne - vi har aldrig brugt smørelse til dem, da de er glatte i sig selv pga voksen.
Det kan godt ære lidt ubehageligt, men det gør ikke ondt. Vores børn siger intet, vi kan give dem i søvne uden de mærker noget.

Jeg ville absolut besøge vagtlægen nu - og så tror jeg det er vigtigt du giver hende panodil hurtigst muligt, så hun kan få lidt ro.

Lone

Anmeld

28. februar 2009

JonTri

Husk at stikke stikpillerne op med den flade side først!!!
Mål temperaturen inden, da panodil sænker temp og giver et falsk billede af den egentlige tilstand. Falder hun ikke til ro og sænkes temp. ikke lidt af pillen så ville jeg ringe til lægen. Stol endelig på din intuition... de får sgu kassen for at sidde der, så er du utryg så brug dem. Kan du alliere dig med dine forældre - det må være hårdt at have sådan en syg datter, samtidig med at du står med alt selv???

Herfra...

Anmeld

1. marts 2009

Doktor Doolittle

Hvordan går det hos jer? Har guldklumpen fået det bedre???
Stort kram fra Tina

Anmeld

1. marts 2009

Mutti2

Doktor Doolittle skriver:

Hvordan går det hos jer? Har guldklumpen fået det bedre???
Stort kram fra Tina

Hej Tina

Jeg synes ikke det går fremad Hun har stadig 40 i feber!!

Men vi har lige været ved vagtlægen, hun har mellemøres betændelse, og det penicilin hun har fået har ikke virket,. så nu har vi fået noget nyt, som gerne skulle virke!!

Men det er da dejligt at der nu er sat ord på hvad det helt præcist er. Men hvor har jeg ondt af hende!!

Hun vil stadig ikke spise, og kaster op. Hendes mave bøvler også helt vild, ekstreme prutter og diarre.

Hvor ville jeg gerne at det var mig i stedet!!

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.