Typisk, typisk, typisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.289 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Benjamins'mor

Ja, nu går jeg virkeligt snart ud af mit gode skind.

Er blevet optaget på bageruddannelsen grundforløbet til d. 23 januar, jeg søgte i starten af september en vuggestue plads til min søn, dengang var han den yngste på ventelisten og stod derfor øverst til at få en plads, nu er der så kommet en der er yngre end ham på ventelisten, og h*n fik så vuggestue pladsen. Og jeg er så uheldig der kun er 2 ledige pladser tilbage i byen, 1 i en vuggestue 4-5-6 km væk fra hvor vi flytter hen, og en dagpleje der ligger lige så langt væk.

Så nu står jeg, skal starte i skole 23 januar, og kan ikke få min søn i institution før SEPTEMBER! Det vil sige når han kan starte er han 1 år og 9 måneder!

Kan det virkeligt være RIGTIGT! De har lige fyret hele 5 DAGPLEJER i byen, seriøst! Og så mangler de pladser til børnene det jo flot. Det vil sige, jeg kan først starte på min uddannelse når jeg bliver 18, og jeg bliver derfor nødt til at skal på SU! I stedet for jeg kunne starte nu her, og få kontanthjælp under grundforløbet!

Undskyld mit vredes udbrud, men skal bare af med det, er SÅ gal!

- De siger de gerne vil have unge skal få sig en uddannelse, men man kan ikke få passet sine børn. Nøj, jeg er så SUR! Jeg gider bare ikke skal gå hjemme 10 MÅNEDER endnu, har gået hjemme siden oktober 2010. Og nu gider jeg bare ikke mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Mettemus

Øv!!!! Hvad med private dagplejere - er det lisså umuligt?

Anmeld

20. december 2011

Benjamins'mor

Mettemus skriver:

Øv!!!! Hvad med private dagplejere - er det lisså umuligt?

Nej, der kan vi sagtens få, men vi har bare ikke råd til at betale 2500-3000 kr om måneden.

Anmeld

20. december 2011

serinasmor

Nej, der kan vi sagtens få, men vi har bare ikke råd til at betale 2500-3000 kr om måneden.

du har stadig ret til tilskud når det er en privat dagplejer .. kan ikke huske hvor meget .. hmmm  .. tjekker lige .. hvilken kommune ??

Anmeld

20. december 2011

Mettemus

Benjamins'mor skriver:

Nej det kan jeg godt forstå, det var også dyrt! Du har sikkert ringet til pladsanvisningen og forklaret jeres situation? Hvad så med at få betaling for at passe ham hjemme og forsøg at finde en der kan tage ham mens du er i skole (ved ikke hvor lange dage du har?)

Anmeld

20. december 2011

Benjamins'mor

serinasmor skriver:

du har stadig ret til tilskud når det er en privat dagplejer .. kan ikke huske hvor meget .. hmmm  .. tjekker lige .. hvilken kommune ??

Viborg kommune.

Det sagde min SP ellers lige i tlf at man ikke kan da de ikke har noget med kommunen at gøre.

Anmeld

20. december 2011

CKH

Benjamins'mor skriver:

Jeg kender en der er privat dagplejer, og hun siger det er billigere for familierne at sende deres børn i privat dagpleje fremfor kommunal

Anmeld

20. december 2011

Maja88

vi har privat dp og vi får tilskud af kommunen

Anmeld

20. december 2011

Benjamins'mor

Mettemus skriver:

Nej det kan jeg godt forstå, det var også dyrt! Du har sikkert ringet til pladsanvisningen og forklaret jeres situation? Hvad så med at få betaling for at passe ham hjemme og forsøg at finde en der kan tage ham mens du er i skole (ved ikke hvor lange dage du har?)

Det er fra 08.10 - 13.20 men skal med bussen 06.34 om morgenen, og er først i Bjerringbro igen kl. 15.15.

Ja self. men kan ikke selv passe ham, for får kontanthjælp i forvejen, og kan så ikke tjene mere jo, for så modregner de det bare min KH, og så bliver min uddannelse jo alligevel udskudt.

Min svigermor kunne nok godt, men ved ikke om hun kan tjene ved siden af sin førtidspension.

Anmeld

20. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Det var sgu da godt nok også for dårligt! ØV!

Der er ikke mulighed for at et familiemedlem måske kan tage ham de timer du er i skole? Jeg havde gået helt agurk! Det kan sgu da ikke passe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.