Når eksen skal have besked om mors nye mand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

serinasmor

kæreste dig (som jeg godt kan regne ud hvem er)

Hvor er det fantastisk at du har fundet kærligheden igen  et meget stort tillykke

et lille spørgsmål hvor god er mindstemand til at snakke.. har han set jer kysse og holde i hånd eller er legeonkel der KUN som legeonkel når lillemanden er vågen?? ellers kan han jo måske godt komme til at sige noget til farmand

min egen historie minder lidt om din .. var sammen med en fyr i 5 år .. lærte min nuværende kæreste at kende under det forhold ... der var kemi fra dag 1 og alle kunne se det ... vi agerede dog ikke på det før 2 år senere da jeg igen var single .. mange troede dog ikke på os ...  der gik også kun max 14 dage fra jeg var blevet single til jeg igen ikke var det .. og 6 mdr efter var jeg gravid med serina ..  nu ser det ud til vi skal leve lykkeligt og alt det der  

og hvad ville jeg sige med den historie?? ... jo jeg forstår udemærket hvad du mener med omgivelsernes fordømmelser .. i mit tilfælde var det ikke slemt overhovedet .. mere et endelig fandt i sammen ... endelig fik i øjnene op for at I 2 burde være sammen .. måske er det det samme i jeres tilfælde ..

måske lige bort set fra exen .. hmmm ...

tjaee .. hvordan fortæller man ham det og hvornår ...

måske lyder det kujonagtigt .. men jeg tror jeg ville skrive et brev og aflevere det personligt .. på den måde får du sagt alt det du gerne vil sige uden at være bange for at glemme noget .. er det muligt at aflevere det personligt uden mindstemanden er til stede? eller er farmand flyttet tilbage til fædrelandet?? Jeg tror du har ret i at vente til efter jul ... hvis ellers mindstemandens ordforåd tillader det .. jeg kunne forestille mig at farmands følelser godt kunne komme i klemme hele julen ellers .. og det kan jo godt være svært at skulle være der for sin søn og stadig sørge over tabt forhold til ham der hele tiden har været i baggrunden og ventet - hvis du forstår ..

Jeg håber alt går godt

og endnu engang tillykke med fundet af kærligheden (som var lige foran din næse hele tiden)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Hold da ferie, hvor er I bare søde til at svare allesammen  Tusind tak for de mange konstruktive indput, og for støtten!!!! Det var jo et laaangt indlæg, så jeg tænkte at der ikke var mange der orkede at slæbe sig igennem al min ævlen 

Jeg ved sgu ikke lige... Havde nok forventet en storm af fordømmelse, men I er jo bare så søde til at forstå og lade mig læsse af!!! 

Flere af jer har spurgt til om min søn kunne komme til at "afsløre" mig, men han har simpelthen ikke srog til det endnu. Og min eks ved jo at fyren kommer i vores hjem som min gode ven, så at han lærer hans navn f.eks. ville ikke være så underligt, trods alt. Der er selvfølgelig en risiko, men dog så lille at jeg ikke kan forestille mig at det skulle blive en realitet... 

Jeg tror stadig jeg bare vil sige det efter deres rejse - det ville være forfærdeligt at skulle sidde på skype med hans rasende familie i baggrunden og forsøge at snakke med min søn som er tusind kilometer væk...  Det vil jeg ikke byde min søn, min eks eller mig selv! 

Men hvad synes I så - skal jeg bare sætte mig overfor ham og fortælle at jeg har et forhold til den nye mand, eller skal jeg skrive et brev eller sige det i telefonen så han kan afreagere alene inden vi snakker mere? Og så tænker jeg også at jeg helst ikke vil fortælle at forholdet går så langt tilbage som det gør, jeg vil hellere f.eks. sige at det er blevet seriøst henover julen, så han ikke føler sig ført bag lyset mere end højest nødvendigt... Under alle omstændigheder vil jeg gerne have at han forstår at der IKKE er nogen sammenhæng mellem skilsmissen og det der sker nu mellem mig og min nye mand

regner jo med at lillemanden er geni

hmmm er du sikker på han ikke kan komme til at sige mor - puss - legeonkels navn ??

vil bare være HELT sikker på du ikke kommer i fedtefaddet .. men ellers lyder din plan god .. udviklet sig til et forhold henover julen

Anmeld

20. december 2011

Sofia

Jeg tror ikke jeg ville sende et brev eller lignende, da det så virker sådan rigtigt: "nu går jeg til bekendelse" agtigt. Jeg synes du i stedet skal sige det som led i en samtale, hvis du fx er hjemme hos ham for at aflevere eller hente din søn, så sig det sådan ala: "jeg har i øvrigt også lige noget at fortælle".. Så naturligt som muligt! Og jeg synes helt sikkert du skal vente til efter ferien. Hvis han er den hævngerrige type og kan finde på at lade dig svede herhjemme uden kontakt til din søn under ferien, den risiko er ikke værd at løbe.

Men jeg tror ikke jeg ville sige, hvor tidligt I fandt sammen, god ide at sige det er blusset op og blevet seriøst hen over julen og så har han jo ikke krav på flere detaljer. Men få det overstået lige efter ferien, så han ikke pludselig finder ud af det af en omvej og bliver stødt og sur over du ikke har sagt det.

Anmeld

20. december 2011

klmf

Hej sveske

Hvor er det fantastisk for dig Altid skønt at møde kærligheden (er han forresten at se på den der lille video du lagde ud for et stykke tid siden, så kunne 'nogen' jo lige lure lidt på ham?)

Jeg tænker bare: Var det mig, der havde lige præcis det scenarie der som mit værste mareridt, så ville det eddermame gøre SÅ ondt først at holde nytår sammen (hvor du jo så nok lige skal ud og ringe til drømmefyren ved midnat) og så først bagefter få hele historien.... Kan det ikke blive efter ferien, men før nytår? Eller har jeg misforstået - er det den nye kæreste du skal holde nytår med??

Men altså... Du har holdt din sti ren i jeres forhold, nu er I så ikke sammen mere, så du har ret til at være sammen med hvem fanden du så har lyst til. Du bliver nok ikke populær, men mon ikke det går over igen??

Krydser fingre for at han trods alt køler hurtigt ned igen

- og så må dig og lillemanden have en fantastisk jul

Anmeld

20. december 2011

wamse

Hold da ferie, hvor er I bare søde til at svare allesammen  Tusind tak for de mange konstruktive indput, og for støtten!!!! Det var jo et laaangt indlæg, så jeg tænkte at der ikke var mange der orkede at slæbe sig igennem al min ævlen 

Jeg ved sgu ikke lige... Havde nok forventet en storm af fordømmelse, men I er jo bare så søde til at forstå og lade mig læsse af!!! 

Flere af jer har spurgt til om min søn kunne komme til at "afsløre" mig, men han har simpelthen ikke srog til det endnu. Og min eks ved jo at fyren kommer i vores hjem som min gode ven, så at han lærer hans navn f.eks. ville ikke være så underligt, trods alt. Der er selvfølgelig en risiko, men dog så lille at jeg ikke kan forestille mig at det skulle blive en realitet... 

Jeg tror stadig jeg bare vil sige det efter deres rejse - det ville være forfærdeligt at skulle sidde på skype med hans rasende familie i baggrunden og forsøge at snakke med min søn som er tusind kilometer væk...  Det vil jeg ikke byde min søn, min eks eller mig selv! 

Men hvad synes I så - skal jeg bare sætte mig overfor ham og fortælle at jeg har et forhold til den nye mand, eller skal jeg skrive et brev eller sige det i telefonen så han kan afreagere alene inden vi snakker mere? Og så tænker jeg også at jeg helst ikke vil fortælle at forholdet går så langt tilbage som det gør, jeg vil hellere f.eks. sige at det er blevet seriøst henover julen, så han ikke føler sig ført bag lyset mere end højest nødvendigt... Under alle omstændigheder vil jeg gerne have at han forstår at der IKKE er nogen sammenhæng mellem skilsmissen og det der sker nu mellem mig og min nye mand

Jeg ville helt klart vente til de er kommet hjem fra ferien, så jeres søn også får en dejlig tur med far.

Når de så er hjemme, så ville jeg fortælle det ansigt til ansigt,fordi det synes jeg sgu bare man lidt skylder hinanden, som 2 voksne og ansvarlige mennesker.

Jeg ville, som du selv foreslår, sige at det har udviklet sig over julen,for synes ikke der er nogen grund til, at han ved andet end det.

Du gør intet forkert i det her, nyd din følelser fordin nye kæreste, du fortjener det '

Anmeld

20. december 2011

Vidunderligeunger

wup wup tillykke med forelskelsen! Det er dejligt at høre, det er gået den vej

Mht. dit dilemma (eller hvad det nu er) så synes jeg du skal vente. I har jo alligevel holdt det hemmeligt i noget tid... Dog skal I jo passe på at en eller anden ikke sladrer, da det jo kan gøre det hele meget værre.. Men julen og nytåret over kan jeg ikke se noget galt i...

ihh.. det er så skønt at være forelsket.. 

Anmeld

20. december 2011

Isabella_mor

din eksmand bestemmer jo ikke hvordan dine følelser er... ligesom du jo heller ikke bestemmer over hans..

så det har jo bare ikke været så heldigt for ham din eks at hans værste frygt skulle blive en realitet, men igen. i er ikke sammen mere og han skal ikke gøre dig utilpads over hvem du vælger at være sammen med.. det skal gerne være sådan at når man er ude af et forhold, så er man ude.. han skal bare være far for jeres dreng og overholde jeres aftaler og længere er den ikke.. 

til dig... (som jeg godt kan gætte hvem er )

Anmeld

21. december 2011

3rollinger

Hold da op som tiden gaar. Er der allerede gaaet 6 mdr.

Synes det er fedt for dig at du har fundet kaerligheden igen, og ja, naar man er gaaet fra hinanden kan man altsaa ikke laengere have lov at have en mening paa sin ex's kaerester, hvis det da ikke er en direkte skadelgi person for barnet, og det er det jo slet ikke i dit tilfaelde.

Jo mere lykkelig du er, jo mere lykkelig er jeres soen jo ogsaa.

Tillykke med det 

Anmeld

21. december 2011

Mettemus

Fortæl ham det som du gerne selv ville høre det hvis du var ham. Jeg ville vente til efter ferien og gøre det face to face. Hvis i har en solid og velfungerende ordning mht den lille, kan han vel ikke lave rav i samværsordningen (eller?). Hvis han ikke kan tilgive dig er det hans problem. Du fortjener at være glad og lykkelig. Måske er du heldig at han også selv er komme videre og så er problemet slet ikke så stort spm det tordner sig op inde i hovedet lige nu. I sådanne tilfælde tror jeg altid man forestiller sig worst case scenario. Med tiden vil han måske kunne se det positive i at din nye fyr er en skøn fyr som han og jeres søn kender i forvejen. Men ja - som DK skriver: var selvsikker og cool, og lad ham så være sur i en periode. Det er altså hans problem!! KNUS

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Fortæl ham det som du gerne selv ville høre det hvis du var ham. Jeg ville vente til efter ferien og gøre det face to face. Hvis i har en solid og velfungerende ordning mht den lille, kan han vel ikke lave rav i samværsordningen (eller?). Hvis han ikke kan tilgive dig er det hans problem. Du fortjener at være glad og lykkelig. Måske er du heldig at han også selv er komme videre og så er problemet slet ikke så stort spm det tordner sig op inde i hovedet lige nu. I sådanne tilfælde tror jeg altid man forestiller sig worst case scenario. Med tiden vil han måske kunne se det positive i at din nye fyr er en skøn fyr som han og jeres søn kender i forvejen. Men ja - som DK skriver: var selvsikker og cool, og lad ham så være sur i en periode. Det er altså hans problem!! KNUS

Tak for svaret, søde!!! Det lyder rigtigt fornuftigt, og det vil jeg gøre... Ligeud uden omsvøb og så må han skabe sig tosset hvis han vil... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.