Hvordan holder I jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

stm2812

B&J skriver:

middagsmad får vi stuet hvidkål med hamperryg og madister på panden og rugbrød til dem der ikke kan lig hvidkål

vi får flæske steg med brune kartofler alm kartofler brun sovs og salt chips og rødkål ja det hele

og senere får vi ris a la mande med hjemme lavet jordbær sovs..

og så pakker vi ca gaver op kl 21 hvor daniel får nogle gaver inden kl 12 og resten efter kl 15 når han har været ude og sove

ellers ser vi jule diney og hygger med spil og snakker og gør klar til maden....

Årh det lyder også rigtig rigtig hygglige Og ja det gælder jo om at gøre det børnevenligt, så de små også kan være med til noget af hyggen Og så er der sikkert også noget ro på ham når han sidder med ALLE hans julegaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

stm2812

NNM skriver:

skriver hvordan vi gør i år, da det kommer til at være anderledes end sidste år.

vi bliver 3 små børn der ikk kan koncentrere sig når de ved der er gaver. så her kommer gæsterne mellem halv 2 og 2 og så skal vi ha lagt gaver under træt, stillet guf frem, synge lidt sange (de danser nemlig ikk rundt om træet i kærestens familie)
så tror jeg det bliver sådan at de små får lov til at vælge gaver som vi andre så læser hvem er til og så bliver de pakket op og sådan gør vi til der ikke er flere gaver.
så skal der laves mad, det er steg,and,brune og hvide kartofler og alt det der tilhøre, så skal vi også ha ris ala mendte (staves?) så når vi har spist skal børnene ha lov at lege med deres gaver mens os voksne spiller pakkeleg.

det er sådan ca sådan vores jul skal foregå

Det lyder nu også rigtig hyggeligt

Anmeld

18. december 2011

stm2812

hannetheis skriver:

super hyggelig tråd.

alt efter om det er jul med min egen eller svigerfamilien.

i min familie spiser vi and og flæskesteg og ris ala mande med mandelen.

så danser og synger vi om juletræet. efter nogle sange kommer julemanden med gaver og tager en dans om træet. hvorefter vi får gaver.

så hygger vi med julesslik og pakkespil. 

min svigerfamilie (skal holdes med i år) får vi risengrød hvor der bliver trukket lod om mandlen. så spiser vi and og steg og is til desert.

så danser vi om juletræet og får gaver

hvorefter der hygges (nogle år gerne med en julefilm)

Årrh glæder mig simpelthen også så meget til næste år, hvor jeg har sat kæresten til at være julemand... Den bette er 8mdr i år, så tror hun vil være noget ligeglad i år.. men næste år der SKAL julemanden komme ;D

Men det er da lidt atypisk at der trækkes lod om mandlen? er det pga børn og folk der evt ikke kan lide risengrød? eller bare for at gøre det anderledes

Anmeld

18. december 2011

samantha1986

stm2812 skriver:

haha ja I er da meget glade for at synge i din familie Det kunne jeg nu aldrig få min til.. Er selv her de sidste par år begyndt at synes det er hyggeligt med alle de julesange, men det er jeg vist den eneste som synes

Vi synger da alle sange i julehæftet. Men der er ikke nogen af os der synger så det lyder godt.

Men tror du ikke også det er noget andet nu Ronja er med.?

Og så er vi måske heller ikke rigtig på samme måde i julehumør mere. jeg er i hvert fald ikke. Synes det hele bliver kørt op til mere end det egentlig er.

Anmeld

18. december 2011

stm2812

MissChrista skriver:

Uh hvor hyggeligt med sådan en tråd

I år skal vi op til mine svigerforældre for første gang, så jeg er ikke helt sikker på hvad vi skal have og spise.
men jeg ved vi skal synge og danse om træet. Bagefter skal vi så pakke gave op. dette foregår med en terning - når man så slår en 6'er må man åbne en gave
Vi er kun 7, men havde vi været flere tror jeg ikke vi havde gjort det med terningen

Når vi holder jul i min familie får vi suppe til forret, and og flæskesteg og brune OG hvide kartofler til hovedret og ris a'la mante til dessert
Så danser vi og synger:
Så pakker vi en gave op ad gangen så alle kan se hvad man har fået og så julehygger vi med slik og sådan bagefter  

Uhh det er godt I kun er 7 så. ellers kunne det godt nok komme til at tage lang tid.. Synes faktisk at det lyder som en rigtig hyggelig måde at gøre det på

Holder I så noget jul inden/efter hos dine forældre, som nogen gør? eller er det bare den ene dag?

Skal selv holde jul hos kærestens forældre for første gang næste år, men der bliver det bare den ene dag vi holder, og så til noget julefrokost hos mine forældre d. 25.

Anmeld

18. december 2011

stm2812

livhemdrup skriver:

Vi får and og flæskesteg med alt tilbehør og ris a la mande til dessert. Dagen foresgår at vi står op og får stor morgen mad med æg bacon lun leverpostej osv. så blir der dækket bord det hjælper børnene som regel med til. i år skal de som noget nyt i kirke. Det glæder de sig til. om eftermiddagen skal vi ud og gå en tur og ellers bare hygge os. aftensmaden blir serveret kl 17.30 og når hovedretten er spist spiller vi pakkespil. Når det er spillet danser vi om træet og synger og får gaver. og derefter spises der ria a la mande.

Årrrh det er da rigtig noget hygge morgenmad I får jer Men man kan jo også lige så godt nyde HELE dagen i stedet for at det først er engang efter middag man rigtig begynder at hygge Og godt med en gåtur så der rigtig er plads i maven til al den lækre mad

Anmeld

18. december 2011

stm2812

samantha1986 skriver:

Vi synger da alle sange i julehæftet. Men der er ikke nogen af os der synger så det lyder godt.

Men tror du ikke også det er noget andet nu Ronja er med.?

Og så er vi måske heller ikke rigtig på samme måde i julehumør mere. jeg er i hvert fald ikke. Synes det hele bliver kørt op til mere end det egentlig er.

haha tror det er fordi jeg er begyndt at presse lidt på efterhånden.. Jeg hader jo når vi begynder med oppakningen for så er hele dagen jo snart slut

Anmeld

18. december 2011

samantha1986

stm2812 skriver:

haha tror det er fordi jeg er begyndt at presse lidt på efterhånden.. Jeg hader jo når vi begynder med oppakningen for så er hele dagen jo snart slut

Ja det ved jeg. Men det er også svært når man hver især har forskellige ønsker. for synes nogen gange juleaften bliver trukket meget ud. Når børnene bliver større kommer det jo til at foregå på en anden måde, på deres præmisser.

Anmeld

18. december 2011

stm2812

samantha1986 skriver:

Ja det ved jeg. Men det er også svært når man hver især har forskellige ønsker. for synes nogen gange juleaften bliver trukket meget ud. Når børnene bliver større kommer det jo til at foregå på en anden måde, på deres præmisser.

ja men det er jo også fordi du ikke nyder det som f.eks. mig Jeg vil jo helst ikke have at dagen stopper Synes det er den hyggeligste tid på året overhovedet... Men ja selvfølgelig bliver det anderledes med små børn. Det ved jeg jo også godt.

Anmeld

18. december 2011

samantha1986

stm2812 skriver:

ja men det er jo også fordi du ikke nyder det som f.eks. mig Jeg vil jo helst ikke have at dagen stopper Synes det er den hyggeligste tid på året overhovedet... Men ja selvfølgelig bliver det anderledes med små børn. Det ved jeg jo også godt.

Kan godt ske det er det. Jeg er jo ikke ligefrem en der nyder og elsker julen, ser helst den ikke varer for længe. Men sådan er vi jo forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.