Hvordan holder I jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.344 visninger
29 svar
0 synes godt om
17. december 2011

stm2812

Det har sikkert været oppe og vende men hvordan holder I jul derhjemme?

Hvad får I at spise?

Synger I?

Og hvordan foregår jeres gaveoppakning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

grinny

Vi spiser flæskesteg og and + alt det som man bare skal ha' til Så får vi ris ala mande. 

Så danser vi om træet og synger en 5 sange sådan ca. og så skal der deles gaver ud Derhjemme har det altid været mig som delte gaver ud.Det foregår på den måde, at jeg tog en gave af gaven og så, så vi andre på mens personen åbner den.. Så det tager ca. 2½ - 3 timer at pakke gaver op

Anmeld

18. december 2011

Gaia

Her får vi gås og/eller and. Igår kun en kæmpe gås . Så spiser vi og får ris a la mente, plus mandelgave - og nej der snydes ikke. Så bagefter maden lægges gaverne under træet og guf, konfekt osv kommer ind i stuen. Så danser vi rundt om jule træet og synger måske 3 sange. Så vælger den yngste en pakke til hver person oG vi ser hvad hinanden får. Derefter danser vi igen og synger 2-3 julesange og den næst yngste vælger gaver, sådan foregår det til vi ikke gider mere dvs. Til hele sangbogen med julesange er sunget , ja vi synger meget i min familien  

Anmeld

18. december 2011

B&J

middagsmad får vi stuet hvidkål med hamperryg og madister på panden og rugbrød til dem der ikke kan lig hvidkål

vi får flæske steg med brune kartofler alm kartofler brun sovs og salt chips og rødkål ja det hele

og senere får vi ris a la mande med hjemme lavet jordbær sovs..

og så pakker vi ca gaver op kl 21 hvor daniel får nogle gaver inden kl 12 og resten efter kl 15 når han har været ude og sove

ellers ser vi jule diney og hygger med spil og snakker og gør klar til maden....

Anmeld

18. december 2011

NinaNymannMadsen

skriver hvordan vi gør i år, da det kommer til at være anderledes end sidste år.

vi bliver 3 små børn der ikk kan koncentrere sig når de ved der er gaver. så her kommer gæsterne mellem halv 2 og 2 og så skal vi ha lagt gaver under træt, stillet guf frem, synge lidt sange (de danser nemlig ikk rundt om træet i kærestens familie)
så tror jeg det bliver sådan at de små får lov til at vælge gaver som vi andre så læser hvem er til og så bliver de pakket op og sådan gør vi til der ikke er flere gaver.
så skal der laves mad, det er steg,and,brune og hvide kartofler og alt det der tilhøre, så skal vi også ha ris ala mendte (staves?) så når vi har spist skal børnene ha lov at lege med deres gaver mens os voksne spiller pakkeleg.

det er sådan ca sådan vores jul skal foregå

Anmeld

18. december 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

super hyggelig tråd.

alt efter om det er jul med min egen eller svigerfamilien.

i min familie spiser vi and og flæskesteg og ris ala mande med mandelen.

så danser og synger vi om juletræet. efter nogle sange kommer julemanden med gaver og tager en dans om træet. hvorefter vi får gaver.

så hygger vi med julesslik og pakkespil. 

min svigerfamilie (skal holdes med i år) får vi risengrød hvor der bliver trukket lod om mandlen. så spiser vi and og steg og is til desert.

så danser vi om juletræet og får gaver

hvorefter der hygges (nogle år gerne med en julefilm)

Anmeld

18. december 2011

Mor Christa

Uh hvor hyggeligt med sådan en tråd

I år skal vi op til mine svigerforældre for første gang, så jeg er ikke helt sikker på hvad vi skal have og spise.
men jeg ved vi skal synge og danse om træet. Bagefter skal vi så pakke gave op. dette foregår med en terning - når man så slår en 6'er må man åbne en gave
Vi er kun 7, men havde vi været flere tror jeg ikke vi havde gjort det med terningen

Når vi holder jul i min familie får vi suppe til forret, and og flæskesteg og brune OG hvide kartofler til hovedret og ris a'la mante til dessert
Så danser vi og synger:
Så pakker vi en gave op ad gangen så alle kan se hvad man har fået og så julehygger vi med slik og sådan bagefter  

Anmeld

18. december 2011

livhemdrup

Vi får and og flæskesteg med alt tilbehør og ris a la mande til dessert. Dagen foresgår at vi står op og får stor morgen mad med æg bacon lun leverpostej osv. så blir der dækket bord det hjælper børnene som regel med til. i år skal de som noget nyt i kirke. Det glæder de sig til. om eftermiddagen skal vi ud og gå en tur og ellers bare hygge os. aftensmaden blir serveret kl 17.30 og når hovedretten er spist spiller vi pakkespil. Når det er spillet danser vi om træet og synger og får gaver. og derefter spises der ria a la mande.

Anmeld

18. december 2011

stm2812

grinny skriver:

Vi spiser flæskesteg og and + alt det som man bare skal ha' til Så får vi ris ala mande. 

Så danser vi om træet og synger en 5 sange sådan ca. og så skal der deles gaver ud Derhjemme har det altid været mig som delte gaver ud.Det foregår på den måde, at jeg tog en gave af gaven og så, så vi andre på mens personen åbner den.. Så det tager ca. 2½ - 3 timer at pakke gaver op

Det er også rigtig hyggeligt, og så får man udskudt tiden lidt så det hele ikke går så hurtigt

Anmeld

18. december 2011

stm2812

Gaia skriver:

Her får vi gås og/eller and. Igår kun en kæmpe gås . Så spiser vi og får ris a la mente, plus mandelgave - og nej der snydes ikke. Så bagefter maden lægges gaverne under træet og guf, konfekt osv kommer ind i stuen. Så danser vi rundt om jule træet og synger måske 3 sange. Så vælger den yngste en pakke til hver person oG vi ser hvad hinanden får. Derefter danser vi igen og synger 2-3 julesange og den næst yngste vælger gaver, sådan foregår det til vi ikke gider mere dvs. Til hele sangbogen med julesange er sunget , ja vi synger meget i min familien  

haha ja I er da meget glade for at synge i din familie Det kunne jeg nu aldrig få min til.. Er selv her de sidste par år begyndt at synes det er hyggeligt med alle de julesange, men det er jeg vist den eneste som synes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.