Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min bror har fået sig en ny kæreste, de har været sammen i 3 måneder. Hun har aldrig rigtig haft råd til at holde jul så børnene kender ikke til det store gaveræs, men de ved jo godt hvad jul er og de glæder sig jo selvfølgelig til gaver og alt det der.. 

Nå, men problemet er så at hun er blevet "afvist" af sin familie i år, da de ikke har tid det vil altså sige at der er ikke er gaver fra mormor, morfar og moster - og da de heller ikke snakker med deres far er der heller ikke gaver fra den side..

Jeg har så gået og overvejet om vi skulle give dem en lille gave, men det er jo ikke længe de har kendt hinanden. Vi skal heller ikke holde jul med dem, men som det ser ud nu får du kun 2 gaver hver. Jeg ved godt det hele ikke kun handler om gaver, men det er jo børn..

Hvad ville i gøre? Ville i give dem en lille gave så der var lidt mere at åbne?

Umiddelbart synes jeg da, du skal give dem noget - det kan vel ikke være forkert. Nu skriver du ikke noget om børnene - om du har mødt dem flere gange, om de ved, hvem du er, hvilken alder, de har osv. - men hvis I kender hinanden lidt allerede, så virker det da helt rigtigt at medvirke lidt til at give dem en god jul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Umiddelbart synes jeg da, du skal give dem noget - det kan vel ikke være forkert. Nu skriver du ikke noget om børnene - om du har mødt dem flere gange, om de ved, hvem du er, hvilken alder, de har osv. - men hvis I kender hinanden lidt allerede, så virker det da helt rigtigt at medvirke lidt til at give dem en god jul.

Nej, det har jeg slet ikke skrevet.. Men ser dem rimelig tit, 3-4 gange om ugen så vi kender hinanden rigtig godt

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Præcis
Her i år sidder vi ret stramt i det, og hver en krone vendes, men jeg ville nok alligevel finde et eller andet at give - om ikke andet gå igang med noget hjemmelavet

Men synes det er en sød tanke, og sad jeg selv som mor og ikke havde råd til det helt store gaveres, ville jeg blive mange glad for at der var nogen, der tænkte på mine børn

Tror også at hun bliver glad for at vi har tænkt på børnene så de får helt sikkert en gave af os

Anmeld

17. december 2011

SD

Anonym skriver:

Min bror har fået sig en ny kæreste, de har været sammen i 3 måneder. Hun har aldrig rigtig haft råd til at holde jul så børnene kender ikke til det store gaveræs, men de ved jo godt hvad jul er og de glæder sig jo selvfølgelig til gaver og alt det der.. 

Nå, men problemet er så at hun er blevet "afvist" af sin familie i år, da de ikke har tid det vil altså sige at der er ikke er gaver fra mormor, morfar og moster - og da de heller ikke snakker med deres far er der heller ikke gaver fra den side..

Jeg har så gået og overvejet om vi skulle give dem en lille gave, men det er jo ikke længe de har kendt hinanden. Vi skal heller ikke holde jul med dem, men som det ser ud nu får du kun 2 gaver hver. Jeg ved godt det hele ikke kun handler om gaver, men det er jo børn..

Hvad ville i gøre? Ville i give dem en lille gave så der var lidt mere at åbne?

Jeg ville HELT sikkert købe gaver til dem....

Prøv evt legeakademiet.dk de har altså nogle FEDE ting til billige penge. Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men der er noget til enhver alder.

De har bl.a. nogle seje ting til badekaret. f.eks. sæbe der fungere som maling som man kan gratte sig ind i.... eller farve til vandet - eller noget der gør så vandet blir både  farvet og får bobler/brus..... Det koster ikke ret meget men er SÅ sjovt for ungerne.... (og der er ikke en masse giftigt i det overhovedet - fine vare) Min søn på 5 får en masse af det i julegave af min søster og jeg ved han kommer til at ELSKE det!! Men du skal nok skynde dig, hvis det skal nå at komme inden jul

Rigtig sødt af dig at tænke på dem - og i øvrigt RIGTIG tarveligt af hendes familie at der ikke kommer en lille ting til børnene alligevel - altså på trods af travlhed. Jeg forstår det ikke

Anmeld

17. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Det bliver heller ikke store gaver, bare sådan 50-100 kr.

Det er en supergod ide syntes jeg. Det er altid dejligt at have mulighed for at sprede noget glæde til andre

Anmeld

17. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej, det har jeg slet ikke skrevet.. Men ser dem rimelig tit, 3-4 gange om ugen så vi kender hinanden rigtig godt

Jamen, så synes jeg da helt afgjort, du skal gøre det. Og netop i en symbolsk størrelse, så deres mor ikke bliver forlegen over det.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

StineDegn skriver:

Jeg ville HELT sikkert købe gaver til dem....

Prøv evt legeakademiet.dk de har altså nogle FEDE ting til billige penge. Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men der er noget til enhver alder.

De har bl.a. nogle seje ting til badekaret. f.eks. sæbe der fungere som maling som man kan gratte sig ind i.... eller farve til vandet - eller noget der gør så vandet blir både  farvet og får bobler/brus..... Det koster ikke ret meget men er SÅ sjovt for ungerne.... (og der er ikke en masse giftigt i det overhovedet - fine vare) Min søn på 5 får en masse af det i julegave af min søster og jeg ved han kommer til at ELSKE det!! Men du skal nok skynde dig, hvis det skal nå at komme inden jul

Rigtig sødt af dig at tænke på dem - og i øvrigt RIGTIG tarveligt af hendes familie at der ikke kommer en lille ting til børnene alligevel - altså på trods af travlhed. Jeg forstår det ikke

Tak for tippet, det lyder som en god shoppe side 

Jeg synes også det er rigtig tarveligt.. Hverken min bror eller kæresten har mulighed for at køre der til (der er 2½ time) så de skulle have været med toget, men hendes forældre har bil så de kunne da godt lige køre turen herned for at se deres børnebørn i julen.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jamen, så synes jeg da helt afgjort, du skal gøre det. Og netop i en symbolsk størrelse, så deres mor ikke bliver forlegen over det.

Ja nemlig

Anmeld

17. december 2011

SD

Anonym skriver:

Tak for tippet, det lyder som en god shoppe side 

Jeg synes også det er rigtig tarveligt.. Hverken min bror eller kæresten har mulighed for at køre der til (der er 2½ time) så de skulle have været med toget, men hendes forældre har bil så de kunne da godt lige køre turen herned for at se deres børnebørn i julen.

Jeg synes det er Så tarveligt altså....

For mig betyder gaver ikke en dyt i forhold til det at være sammen med familien. Men det er BØRN for søren - og uanset hvad, så betyder julegaver bare meget for den størrelse. Så om de havde tid eller ej så kører post danmark ud og de ville da elske en gave fra mormor og morfar. Suk - jeg ville godt nok være skuffet over mine forældre hvis de slet ikke sendte en lille ting til min søn juleaften.

Din brors kæreste skal være super glad for at have lært dig at kende  det er en dejlig tanke og jeg er sikker på at børnene bliver rigtig glade for dine gaver.

Anmeld

17. december 2011

K.Rehder

Hvor er du et betænksomt menneske

Alt efter børnenes alder, ville jeg gå i en Tiger butik eller sådan noget og finde et par stykker til dem hver...For 100 kr kan man sagtens få nogle sjove og spændende ting børn ville kunne li, og de er jo ligeglade på prisen. Så ville jeg skrive mit eget navn på en gave til hver og på resten ville jeg skrive "Fra Julemanden"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.