Leneur skriver:
Faren til mit barn ville heller ikke anerkende faderskabet og vi endte helt i retten inden han ville. Heldigvis uden blodprøver.
Jeg fik hende døbt og lavet pas mens jeg stadig havde den fulde men passet gælder jo kun 2 år, så næste gang skal jeg spørge ham om samtykke inden jeg kan få lavet nyt til hende.
Hvis du ikke vil have han kommer på sygehuset når du har født er det sådan det er og han kan da slet ikke bestemme om din kæreste skal være der eller ej.
Med hensyn til samvær, så træder statsforvaltningen til, hvis i ikke selv kan finde ud af det og han kan så ikke bare komme forbi og se barnet inden, hvis du ikke vil have det.
Tror ikke sagen går i orden inden du har født... 
Helt enig.
Jeg ville sige til ham, hvis han tropper op på hospitalet, at han kan komme igen, når han har underskrevet papirerne.
For jeres barns skyld ville jeg nok forsøge at finde en ordning mellem jer uden SFV, så du på den måde viser din vilje til at samarbejde (også selvom du egentlig ikke har lyst). Hvis han så skaber sig eller forsøger at skabe ravage, kan du gå til SFV. Sagen er jo den, at han har ret til at se sit barn uanset om du vil det eller ej.
Anmeld