ALT for mange spørgsmål ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

jeg ved at jeg skal tage den med ro, men jeg er bare meget stresset over alt det her med faren, og håber bare ikke at sagen når at gå iorden inden jeg har født, sådan at jeg selv kan bestemme navn osv. 

men tror heller ikke sagen kan nå at gå iorden på så kort tid.. der er trods alt ikke så lang tid til endnu  

sagen når helt sikkert ikke at gå i orden.

men uden en far på papiret - er der jo kun 1 mor til at bestemme navn - så det må du gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Tak for svar ved du hvor gammel den lille skal være før jeg kan navngive osv ? 

jeg navngav da Liva var 4 dage gammel - ulukkende for at være sikker på han ikke fik indflydelse.. døbte hende 2 måneder senere

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Du kan navngive fra den dag den er født til og med den dag det bliver 6 mdr.

tudsind tak skal du have ! 

det lettede virkelig meget at de går på ferie her på fredag, så kan det med SIKKERHED ikke nå at komme iorden. håber bare ikke han får underskrevet inden på fredag så .. 

Anmeld

17. december 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

tudsind tak skal du have ! 

det lettede virkelig meget at de går på ferie her på fredag, så kan det med SIKKERHED ikke nå at komme iorden. håber bare ikke han får underskrevet inden på fredag så .. 

Man kan jo håbe han ikke gør.

Du skal bare have navngivet inden 6 mdr, så er det ligegyldigt hvornår du holder dåb.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

sagen når helt sikkert ikke at gå i orden.

men uden en far på papiret - er der jo kun 1 mor til at bestemme navn - så det må du gerne

Det er jo bare perfekt !  

så håber jeg bare at han ikke får skrevet under inden på fredag hvor de går på ferie

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Man kan jo håbe han ikke gør.

Du skal bare have navngivet inden 6 mdr, så er det ligegyldigt hvornår du holder dåb.

jeg navngiver ligeså snart jeg får mulighed for det, få dage efter hun er født

håber bare jeg kan nå det inden han får indflydelse 

Anmeld

17. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Det er jo bare perfekt !  

så håber jeg bare at han ikke får skrevet under inden på fredag hvor de går på ferie

og HVIS han gør.. kan du godt alligevel.. vi havde fælles.. jeg navngav bare og døbte. han vidste det ikk

Anmeld

17. december 2011

anja89

Anonym skriver:

-Faren til mit barn har ikke erkendt faderskebet, statsforveltningen har sendt mig et brev hvor de skriver at de intet har hørt fra ham endnu, han har nu yderligere 10 dage til at svare før han bliver indkaldt til retgenetisk undersøgelse, MEN hvad hvis han heller ikke møder op der ?? 
kan de tvinge ham til det ??

- nu når han ikke har givet lyd fra sig endnu, kan sagen så overhoved nu at gå iorden inden jeg føder ?? (er i uge 38) 

- hjvis det ikke når det, kan jeg så navngive og få lavet pas og sådan noget inden han får indflydelse ?? (fælles forældremyndighed) 

- kan han forlange at skulle se den lille på sygehuset ?? 

- Må han bede min kæreste om at forlade lokalet imens han er der for at se den lille?? (hvis han kommer) 

- hvordan egentlig med samvær ? er det noget han kan få uden at skulle forbi stfv. ? (jeg ønsker ikke at have noget at gøre med ham, da han ikke har behandlet mig ordenligt på noget tidspunkt i graviditeten, så har valgt at ALT skal køres den vej, da han forsøger at køre mig psykisk ned)

UNDSKYLD de mange spørgsmål, men ville gerne høre fra nogen der har erfaringer/meninger på det her område 

Min mindste datters far ville heller ikke anerkende faderskabet, men vores sag startede først da jeg havde født.

Vi endte dog i retten med den og han blev flere gange kaldt ind til ret genetisk.

Men vis faderne til dit barn ikke kommer efter 3 gang han bliver indkaldt til retgenetisk så kan politiet afhente ham og køre ham derind.

Med hensyn til navngivning og pas så er det dig der vælger, så længe han ikke er blevet skrevet som far er det sig der har den fulde forældremyndighed over barnet.

Om han har krav på at se barnet efter fødslen ved jeg ikke noget om..

Men nogle sager kan tage lang tid alt efter hvor når faderen svare, min egen sag er lige afsluttet og min datter er nu 19 måneder.. Han er lige blevet dømt til at være far og nu skal han så betale børnepenge fra den dag hun er født. dog er jeg siker på at skulle en tur til borgersevice til januar da han ikke har tænkt sig at betale

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

anja89 skriver:

Min mindste datters far ville heller ikke anerkende faderskabet, men vores sag startede først da jeg havde født.

Vi endte dog i retten med den og han blev flere gange kaldt ind til ret genetisk.

Men vis faderne til dit barn ikke kommer efter 3 gang han bliver indkaldt til retgenetisk så kan politiet afhente ham og køre ham derind.

Med hensyn til navngivning og pas så er det dig der vælger, så længe han ikke er blevet skrevet som far er det sig der har den fulde forældremyndighed over barnet.

Om han har krav på at se barnet efter fødslen ved jeg ikke noget om..

Men nogle sager kan tage lang tid alt efter hvor når faderen svare, min egen sag er lige afsluttet og min datter er nu 19 måneder.. Han er lige blevet dømt til at være far og nu skal han så betale børnepenge fra den dag hun er født. dog er jeg siker på at skulle en tur til borgersevice til januar da han ikke har tænkt sig at betale

ja okay  

må vel bare vente og se hvad der sker . 

hvordan klarede du så økonomien ?? og får du så alle pengene på en gang nu ??  

Anmeld

17. december 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

r-Faren til mit barn har ikke erkendt faderskebet, statsforveltningen har sendt mig et brev hvor de skriver at de intet har hørt fra ham endnu, han har nu yderligere 10 dage til at svare før han bliver indkaldt til retgenetisk undersøgelse, MEN hvad hvis han heller ikke møder op der ?? 
kan de tvinge ham til det ??

- nu når han ikke har givet lyd fra sig endnu, kan sagen så overhoved nu at gå iorden inden jeg føder ?? (er i uge 38) 

- hjvis det ikke når det, kan jeg så navngive og få lavet pas og sådan noget inden han får indflydelse ?? (fælles forældremyndighed) 

- kan han forlange at skulle se den lille på sygehuset ?? 

- Må han bede min kæreste om at forlade lokalet imens han er der for at se den lille?? (hvis han kommer) 

- hvordan egentlig med samvær ? er det noget han kan få uden at skulle forbi stfv. ? (jeg ønsker ikke at have noget at gøre med ham, da han ikke har behandlet mig ordenligt på noget tidspunkt i graviditeten, så har valgt at ALT skal køres den vej, da han forsøger at køre mig psykisk ned)

UNDSKYLD de mange spørgsmål, men ville gerne høre fra nogen der har erfaringer/meninger på det her område 

Hej. Først et kæmpe til dig.

Jeg kan hjælpe dig med nogen af spørgsmålene.

Spørgsmål 2. Hvis du skal have lavet pas skal han skrive under. Men jeg skulle ikke dokumentere at jeg har fldeforældremyndighed. Så mon ikke du bare kan sige det nede på komunnem, uden at der bliver noget ?

Spørgsmål 3 og 5. Lige meget hvad har faderen desværre altid lovv til at se sit barn. Er i tvivl med sygehuset. Men hvis han kontakter dig og siger at han gerne ville se jeres barn kan du sige at han må kontakte statsforvandlingen, og så bliver i kaldt til møde. Du behøver ikke gå med til at han skal se ham, uden deres indblanding. Står selv i situationen, og jeg har sagt at, hvis min søns far ville se vores søn, så må han selv kontakte statsforvandlingen.

Spørgsmål 4. Nej, er næsten 100 på at han ikke må smide ham ud. Det er dig som bestemmer om din kæreste er på stuen eller ej. Sådan er det ihvertfald her i Horsens.

Håber at det har hjulpet dig lidt. Og held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.