Hvem VED, må spise/ ikke spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.129 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. december 2011

lio

Landet ligger sådan at jeg er fra Finland og vil rigtig gerne lave blodpandekager, hvis jeg kan få købt blod (finsk skøn dessert) Så siger søster at jeg vidst ikke må spise blod og henviser til at man ikke må spise lever, jeg siger så at gravide må spise alt MED MÅDE. Det mener søster ikke er rigtigt, så nu spørg jeg bare, sker der noget særlig farligt ved jeg spiser blod?

Er der nogen som VED lidt nærmere?

(spørg for at se hvem der har ret, ikke for at se om jeg må)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

morethanperfect

Qoco skriver:

Landet ligger sådan at jeg er fra Finland og vil rigtig gerne lave blodpandekager, hvis jeg kan få købt blod (finsk skøn dessert) Så siger søster at jeg vidst ikke må spise blod og henviser til at man ikke må spise lever, jeg siger så at gravide må spise alt MED MÅDE. Det mener søster ikke er rigtigt, så nu spørg jeg bare, sker der noget særlig farligt ved jeg spiser blod?

Er der nogen som VED lidt nærmere?

(spørg for at se hvem der har ret, ikke for at se om jeg må)

Altså jeg ved intet om det , men jeg ville ikke gøre det 

Anmeld

16. december 2011

lio

morethanperfect skriver:

Altså jeg ved intet om det , men jeg ville ikke gøre det 

Hvorfor ikke?

Anmeld

16. december 2011

morethanperfect

Qoco skriver:

Hvorfor ikke?

Det ved jeg ik ..  

Men på den anden side er der jo også meget jern i , hvilket jo er godt for gravide , hvis man mangler jern .. 
Det egentlig underligt jeg aldrig har hørt om man må det eller ej .. Hmm . Men gør hvad du føler er rigtigt .. Eller hør din SP ad ..  

Anmeld

16. december 2011

lio

morethanperfect skriver:

Det ved jeg ik ..  

Men på den anden side er der jo også meget jern i , hvilket jo er godt for gravide , hvis man mangler jern .. 
Det egentlig underligt jeg aldrig har hørt om man må det eller ej .. Hmm . Men gør hvad du føler er rigtigt .. Eller hør din SP ad ..  

Jeg gør det under alle omstændigheder, men har ingen sp, vil bare høre om min søster har ret.

Anmeld

16. december 2011

Silas&Mille

Jeg ved ikke om man 'må' spise det eller ej.

Men tror ikke der sker noget ved at du får det en enkelt gang eller to i løbet af graviditeten. 

Som du selv skriver: Alt med måde

Anmeld

16. december 2011

morethanperfect

Qoco skriver:

Jeg gør det under alle omstændigheder, men har ingen sp, vil bare høre om min søster har ret.

Hmm okay ...

Anmeld

16. december 2011

Frk.S

Jeg VED det ikke med sikkerhed, men kan ikke umiddelbart se at det skulle være et problem. Grunden til at man skal undgå lever er pga. den store mængde A-vitamin, så det kan hun ikke lige sammenligne.

Nu ved jeg så ikke lige hvordan de bliver tilberedt sådan nogle pandekager, men dét problem jeg umiddelbart vil kunne se er hvis de ikke bliver "gennemstegt" pga. evt. risiko for listeria. Men hvis de gør det TROR jeg ikke det er noget problem.

Håber det er ok jeg svarer selvom jeg skriver TROR og ikke VED.

Anmeld

16. december 2011

Benjamins'mor

Jeg ved ikke om man må, men ville lige høre er det rigtigt blod, er det fra dyr, eller?

Anmeld

16. december 2011

AnnaB.

Jeg kan heller ikke se, hvorfor det skulle skade. Min egen konklusion på det her med at være gravid, er også at man kan både spise og gøre som man plejer (minus alkohol og røg, som jo også skader en selv), bare man lige tænker sig om.

Tænker, at det kun er de seneste 50 år (max) vi har været så oplyste og derved forsigtige og at kvinder gennem tiden har både arbejdet hårdt, spist ting der nok ikke heeelt lever op til 2011-standarder osv. Synes ofte, det er lidt hysterisk det hele.

Men bortset fra det, så tænker jeg bare "blodpandekager"?? Umiddelbart, lyder det ikke som noget jeg ville have lyst til at spise, når jeg ikke var gravid Hvad er det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.