Brønderslevsagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

jydeinden

Nemesis skriver:

ja eller finde sig en ny kæreste med børn og starte forfra....

Puha.
Sisse

ja endnu et skræk senarie.. jeg ved ikke hvor uskyldig hans tidligere partnere var/ er, men jeg ved at jeg da for børnenes skyld håber at bare EN af de to har fået en dom som er bare lidt til at leve med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Pige2009

Timse skriver:

Ja hun er blevet løsladt resten skal afsones på et senere tidspunkt, ikke at jeg forstår hvorfor

Nææ, det går også over min forstand!

Anmeld

16. december 2011

Pige2009

isabellamor skriver:

jeg forstår ikke hvad der sker i det system... men okay. desværre er de børn jo heller ikke raske.. altså sikkert er de raske fysisk, men psykisk så er det jo for nogle børn svært at se at det deres forældre har gjort er forkert (selvom det er) at hvis børnene vil se deres forældre og forældrene vil se børnene, så kommer de til det... sådan er systemet.. men man må da håbe at med de børn der er under 18 at dem ser hun med overvågning... 

det er den der ubetingede kærlighed børn kan have for deres forældre/fangevogtere i dette tilfælde.. total stockholmsyndrom..!! forfærdeligt..

Helt enig, men de børn får det meget vanskeligt uagtet hvad. Måske klarer de mindste sig nogenlunde. De er jo ikke så gamle...

Anmeld

16. december 2011

Pige2009

Honey<3 skriver:

Ja, men hun skal ind og spjælde de sidste 8 måneder.. Herhjemme skal man sidde 2/3 af tiden

Jeps. Men hun er i hvert fald prøveløsladt idag. Læste at faderen højst sandsynligvis kun kommer til 5 år Han burde have haft den forvaringsdom

Anmeld

16. december 2011

Hasselnødden

Baagøe skriver:

Jo, men hun har siddet i 2 år nu, da man trækker varetægtsfængslingen fra dommen og er kommet ud pga. god opførsel!

Ja, der var jo heller ikke nogen børn i fængslet, så ikke noget at sige til  at hun blev løsladt for god opførsel! Det er skræmmende at hun bare kan tage hjem til sin dreng. Håber hun i det mindste holder ved, at samarbejde med kommunen i fremtiden - om ikke andet. Og krydser fingre for at det ikke bliver endnu en fattig kommune, der hellere vil betale sig fra at skulle stå til handling med at tvangsfjerne og så hjælpe dem med at flytte til en kommune, hvor der er råd... såsom Skanderborg. Tænk sig, at de boede i min barndomsby hvor jeg er vokset op lige over for min gamle dp'ers hus og samme bygning som min bror arb. med et fritidsjob for mange år siden og to af mine gamle klassekammerater fra folkeskolen bor i byen endnu, men har bevidst valgt ikke at blande sig i sagen fordi de ikke bryder sig om det... amen magen til indstilling indimellem. Jeg blev sgu berørt selvom jeg ikke bor i nærheden, men tænker og reflektere over hvordan jeg mon selv ville have reageret ... hovedrystende skræmmende OG faren har kun fået 11 år... istedet for forvaring på ubestemt tid, fordi.... ja hold nu fast.... at han jo ikke havde begået overgreb mod børn udenfor familien! Nåeh ja, det er jo straks meget bedre. Jeg vil sgu ikke have ham ud når Elias fylder 13 år. Han burde slet ikke komme ud, men glemmes og gemmes - helst i et rum med nogen, der vil tage sig ufatteligt kærligt af ham med al den indebrændte vrede nogen render rundt med... uforløst... ! Jeg bliver så vred. Og 11 år er faktisk den historiske strengeste straf, der er blevet i en sådan sag til dags dato. Det er bare ikke godt nok!

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Rockertand skriver:

Jeg synes, at det er godt, at hun i hverdagen får lov til at bruge det meget store omsorgs-gen, hun har 

Hi hi Jeg tænker også, hvordan hun dog skal kunne tage vare på andre, når hun ikke engang kan tage vare på sine egne børn

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Camulla skriver:

Ja, og så sidder man jo egentlig altid kun 2/3 dele af tiden... Gud, hvor er det skrækkeligt!

Ja, det virker absurd

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

lotchen skriver:

'God opførsel'? Se på mig, mens jeg brækker mig! Der kan man da virkelig tale om at et begreb bliver misbrugt....

Hun fortrød kun, at hun havde lukket den mand ind i sit liv.

Jeg kunne så godt finde på en ting eller to mere hun kunne fortryde....

Præcis! Hun kunne slet ikke se, at hun havde gjort noget forkert eller kunne have gjort noget anderledes Her kan man da virkelig tale om en, der ikke burde have børn

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Hasselnødden skriver:

Ja, der var jo heller ikke nogen børn i fængslet, så ikke noget at sige til  at hun blev løsladt for god opførsel! Det er skræmmende at hun bare kan tage hjem til sin dreng. Håber hun i det mindste holder ved, at samarbejde med kommunen i fremtiden - om ikke andet. Og krydser fingre for at det ikke bliver endnu en fattig kommune, der hellere vil betale sig fra at skulle stå til handling med at tvangsfjerne og så hjælpe dem med at flytte til en kommune, hvor der er råd... såsom Skanderborg. Tænk sig, at de boede i min barndomsby hvor jeg er vokset op lige over for min gamle dp'ers hus og samme bygning som min bror arb. med et fritidsjob for mange år siden og to af mine gamle klassekammerater fra folkeskolen bor i byen endnu, men har bevidst valgt ikke at blande sig i sagen fordi de ikke bryder sig om det... amen magen til indstilling indimellem. Jeg blev sgu berørt selvom jeg ikke bor i nærheden, men tænker og reflektere over hvordan jeg mon selv ville have reageret ... hovedrystende skræmmende OG faren har kun fået 11 år... istedet for forvaring på ubestemt tid, fordi.... ja hold nu fast.... at han jo ikke havde begået overgreb mod børn udenfor familien! Nåeh ja, det er jo straks meget bedre. Jeg vil sgu ikke have ham ud når Elias fylder 13 år. Han burde slet ikke komme ud, men glemmes og gemmes - helst i et rum med nogen, der vil tage sig ufatteligt kærligt af ham med al den indebrændte vrede nogen render rundt med... uforløst... ! Jeg bliver så vred. Og 11 år er faktisk den historiske strengeste straf, der er blevet i en sådan sag til dags dato. Det er bare ikke godt nok!

Helt enig Tror dog ikke, at hun bare kan tage hjem til sine børn igen. De er jo tvangsanbragt, så naturligvis må hun se dem, men jå,hun ikke bare sådan uden videre får dem hjem til sig igen...

Anmeld

17. december 2011

klmf

Baagøe skriver:

Præcis! Hun kunne slet ikke se, at hun havde gjort noget forkert eller kunne have gjort noget anderledes Her kan man da virkelig tale om en, der ikke burde have børn

Ahrmen hvad sker der.... Gad vide om hun får børnene igen?? Det er så uhyrligt og klamt at tænke på hvad hun har udsat de børn for eller ikke beskyttet dem imod.

Manglen på selverkendelse og at tage ansvar for det hele er skræmmende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.