Baagøe skriver:
Jo, men hun har siddet i 2 år nu, da man trækker varetægtsfængslingen fra dommen og er kommet ud pga. god opførsel! 
Ja, der var jo heller ikke nogen børn i fængslet, så ikke noget at sige til at hun blev løsladt for god opførsel!
Det er skræmmende at hun bare kan tage hjem til sin dreng. Håber hun i det mindste holder ved, at samarbejde med kommunen i fremtiden - om ikke andet. Og krydser fingre for at det ikke bliver endnu en fattig kommune, der hellere vil betale sig fra at skulle stå til handling med at tvangsfjerne og så hjælpe dem med at flytte til en kommune, hvor der er råd... såsom Skanderborg. Tænk sig, at de boede i min barndomsby hvor jeg er vokset op lige over for min gamle dp'ers hus og samme bygning som min bror arb. med et fritidsjob for mange år siden og to af mine gamle klassekammerater fra folkeskolen bor i byen endnu, men har bevidst valgt ikke at blande sig i sagen fordi de ikke bryder sig om det... amen magen til indstilling indimellem. Jeg blev sgu berørt selvom jeg ikke bor i nærheden, men tænker og reflektere over hvordan jeg mon selv ville have reageret ... hovedrystende skræmmende OG faren har kun fået 11 år... istedet for forvaring på ubestemt tid, fordi.... ja hold nu fast.... at han jo ikke havde begået overgreb mod børn udenfor familien! Nåeh ja, det er jo straks meget bedre. Jeg vil sgu ikke have ham ud når Elias fylder 13 år. Han burde slet ikke komme ud, men glemmes og gemmes - helst i et rum med nogen, der vil tage sig ufatteligt kærligt af ham med al den indebrændte vrede nogen render rundt med... uforløst... !
Jeg bliver så vred. Og 11 år er faktisk den historiske strengeste straf, der er blevet i en sådan sag til dags dato. Det er bare ikke godt nok!
Anmeld