Nødder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. februar 2009

Mie A

... ja dem man kan spise

Må de gerne få dem?? Jeg ved de ikke må få peanuts endnu, men gælder det for alle slags nødder??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2009

Rasmine

Mie A skriver:

... ja dem man kan spise

Må de gerne få dem?? Jeg ved de ikke må få peanuts endnu, men gælder det for alle slags nødder??

Må de ikke få peanuts?

Anmeld

26. februar 2009

Mary

Nødder, popcorn og peanuts fra 3 år først! De kan gå i den gale hals og det kan gå het galt når de er så små. Derudover er der noget med allergi for nødder.

Anmeld

26. februar 2009

Ny mor

Julius har med stor appetit spist alle de forbudte nødder fra han var ca. 1år og havde tænderne til det. Ved en fejl fandt han en mandel på gulvet og var solgt på stedet! Marius er så småt begyndt med mandler når Julius spiser dem, men han er ikke ellevild endnu.....popkorn elsker de begge.....

Birgitte, der synes der er så meget man ikke må, men at man skal bruge sin sunde fornuft og prøve sig lidt frem.....

Anmeld

26. februar 2009

Anja

Ny mor skriver:

Julius har med stor appetit spist alle de forbudte nødder fra han var ca. 1år og havde tænderne til det. Ved en fejl fandt han en mandel på gulvet og var solgt på stedet! Marius er så småt begyndt med mandler når Julius spiser dem, men han er ikke ellevild endnu.....popkorn elsker de begge.....

Birgitte, der synes der er så meget man ikke må, men at man skal bruge sin sunde fornuft og prøve sig lidt frem.....

Er meget enig.

Elias spiser altså også både nødder og popcorn - han ææælsker nødder.

Men det er altså kun under opsyn han får lov, for jeg er lidt bange for at han får det galt i halsen.

Anmeld

26. februar 2009

Mary

Det er ikke for at skabe mig eller at være hysterisk, men jeg vil bare vise jer dette - det er jo ikke for sjov man anbefaler at vente

Fra netsundhedsplejersken:

Der er to ting der gør sig gældende omkring mandler og nødder til børn.

For det første skal man være meget forsigtig med at give nødder og mandler til små børn, fordi der er en risiko for at de kan få dem galt i halsen. Jo ældre barnet er, jo mindre er risikoen naturligvis for, at det kan gå galt, men jeg har oplevet børn, der også i 3, 4, 5 års alderen blev indlagt på intensiv med store problemer, fordi en nød havde sat sig fast i luftrøret. Min oplevelse er også, at det hovedsageligt er peanuts, der her volder problemer, fordi de netop på grund af formen kan kile sig fast.

For det andet er nødder og mandler en af de fødevarer, som man kan reagere allergisk overfor. I princippet kan man reagere allergisk overfor alle fødevarer, men netop nødder og mandler hører med til de mest almindelige allergener sammen med f.eks. skaldyr, mælk, fisk, soyabønner, æg, mv.

http://www.dr.dk/Sundhed/livetsfaser/Boern/Artikler/20080216210642_1_2.htm

Anmeld

26. februar 2009

Tynen

Mary skriver:

Nødder, popcorn og peanuts fra 3 år først! De kan gå i den gale hals og det kan gå het galt når de er så små. Derudover er der noget med allergi for nødder.

Vidste slet ikke det med popcornene - Plejer at pille den hårde skal af og give hende.

Ja, man lærer noget hver dag..

Anmeld

26. februar 2009

Lise

Simon får INGEN nødder o.lign. Jeg er PANISK angst for at det skulle gå galt...

Og min mor, der igennem 25 år på øre-næse-hals-ambulatoriet, har fisket mange nødder ud af små børn der ikke kunne administrere dem, er helt enig med mig...

Det må vente!

Anmeld

26. februar 2009

ivfmarie

Jeg fik en nød galt i halsen som 31-årig....

...hvor længe skal man vente før det er sikkert???

Anmeld

26. februar 2009

Tynen

Jeg fik en nød galt i halsen som 31-årig....

...hvor længe skal man vente før det er sikkert???

LOL!!
Du er så nice, Irlmarie!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.