mariamiss6 skriver:
Ja det er jo ikke så skide lækkert. Jeg kan ret godt følge dig sådan set.
Min eks var faktisk også sådan. Han ådf ikke sine bussemænder, til gengæld tørrede han dem af i ALT. Det var så klamt.
Han gik heller ikke i bad, måske 1 gang om måneden.
Men til sidst fik han rettet op på det. Nu har han endda et arbejde, hvor han skal gå i bad før han må spise frokost, og før han må tage hjem.
Han har droppet de fleste af sine uvaner, men det tog da også mindst 5 år at få ham til det hele.
Jeg kan ikke sige om du skal gå fra ham, det kan kun du bestemme. Men hvis det er det du vil, så synes jeg du skal gå til kommunen, og fortælle dem at du altså ikke holder ud at bo sammen med ham, når han er så ulækker. At du heller ikke kan se at det skal forestille at være et godt eksempel for jeres datter.
Hvis de ikke vil lade dig have hende alene, kan du sige til dem, at du gerne tager imod et tilbud om ophold på mor-barn hjem, eller anden familiehjem, hvor du kan få den hjælp de mener du har brug for.
Eller måske at der kommer en støtte i dit hjem, hvor i flere gange ugentlig kan diskutere de nødvendige ting. Og at du får en kontaktperson du altid kan ringe til og bede om ekstra hjælp.
Hvad er der i din barndom som skulle gøre at kommunen føler de er nødt til at holde øje med dig?
Men, du skal vælge, om du er villig til at gøre en ekstrem indsats for at få din kæreste til at stoppe med alle sine klamme vaner.
Eller om du vil tage en positiv kontakt til kommunen og i kan bo for jer selv, du og din datter.
at de er her af overvågning af forældre egnethed er pga min tidlig omsorgssvigtet periode i min barndom som har lagt uslettet spor og derfor har jeg også mine kampe..
og at vores forhold er så rodet og der tit opstår konflikter gør de endnu mere er bekymrede, og det er netop det jeg prøver komme ud af, MEN de tvinger truer mig nærmest til at blive i det, hvis vi skal have det barn for de mener ikke jeg vil kunne klare det alene, og om det så vil være nok timer til noget støtte og hvor meget kommunen kan bevilge ! for de mener at der er noget han kan give hende som jeg ikke kan give hende og omvendt, men samtdig siger de også at når ikke vi har det godt mig og min kæreste hvis vi har været uenige over noget, smitter det tydeligt af på vores datter, men det jo LIGESOM også derfor jeg prøver knække det mønster og vil videre, for han yder absolute intet....! kun hvad han selv synes er sjovt eller siger ham noget.. udover det pukler jeg med meget selv, og gør alt selv, og det VED pædagoerne og SP godt, og nu mine forældre kommet med ind i billedet og skal tage den lille i nogle timer så jeg kan få lidt luft da min kærste ikke yder 100% som de forlangte vi begge skulle og han skal hjælpe til og være ikke mindst holde sig selv ren, men intet hjælper og han er ligeglad, han sidder bare på sin flade og intet arbejde vil finde, han gider ik lave noget for andre men bare sidde og modtage sin pension
.. men hvis det kun er begrundet at barnet er vores fordi vi er sammen, hvad kan jeg så stille op
? leve i det her rod? finde mig i hans klamhed og dovenheder
?? leve med en jeg er træt af og elsker mindre og mindre fordi han ikke prøver lave sin vane om,
jeg vil nødig miste vores barn, men jeg vil da heller ikke bruge mit liv på at være ked og være en mor for min egen kæreste som er 3 år ældre end jeg
de kræfter kunne jeg bruge på mit barn