:'(!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

og hvad er det ?

sådan style ham lidt. -det er 5 bøsser der viser mænd hvordan de plejer demselv og lære dem at være dannet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

sådan style ham lidt. -det er 5 bøsser der viser mænd hvordan de plejer demselv og lære dem at være dannet

tror næppe det vil hjælpe ham, han har hele livet være van til at få i hoved og røv og få gjort alt for sig, der kommer svigermoderen ind i billedet.. hun synes jeg kræver mere af ham end han kan klare når han blir bedt om en opvask, så det pæpper ham jo mere eller mindre op til at være doven !

Anmeld

15. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

tror næppe det vil hjælpe ham, han har hele livet være van til at få i hoved og røv og få gjort alt for sig, der kommer svigermoderen ind i billedet.. hun synes jeg kræver mere af ham end han kan klare når han blir bedt om en opvask, så det pæpper ham jo mere eller mindre op til at være doven !

Wow seriøst. det lyder som stenaldertiden! hmmm og det hjælper ikke at sætte stolen for døren?

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Wow seriøst. det lyder som stenaldertiden! hmmm og det hjælper ikke at sætte stolen for døren?

der er ingenting der hjælper ! hvis han blir konsfronteret om at nu er det NOK, så skal jeg ellers bare lige se hvad han kan og nu går han igang og han står enda og synger som om det da nemt nok... når vi så når de næste dage, har vi det sammen bøvl og dovenskab igen igen!

Han bruger tit den undskyldning: jeg skal have et prik på skulderen skat! ja det prik blir til 1000!

Anmeld

15. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

der er ingenting der hjælper ! hvis han blir konsfronteret om at nu er det NOK, så skal jeg ellers bare lige se hvad han kan og nu går han igang og han står enda og synger som om det da nemt nok... når vi så når de næste dage, har vi det sammen bøvl og dovenskab igen igen!

Han bruger tit den undskyldning: jeg skal have et prik på skulderen skat! ja det prik blir til 1000!

det lyder rigtig hårdt hvis du har brug for at skrive PB så er du velkommen. -har vel også prøvet den type en gang eller to.

Du høre nok tit: forlad ham. men det er jo også pisse svært når man har fået et liv sammen. Men har du overvejet at forlade ham eller kan du ikke forstille dig at leve uden ham?

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

det lyder rigtig hårdt hvis du har brug for at skrive PB så er du velkommen. -har vel også prøvet den type en gang eller to.

Du høre nok tit: forlad ham. men det er jo også pisse svært når man har fået et liv sammen. Men har du overvejet at forlade ham eller kan du ikke forstille dig at leve uden ham?

du har selv været i sådanne et forhold? hvor længe?

det er bare SÅ svært.. vi har virklelig været mange gange ude på grænsen hvor tingene blev pakket ned i kasser og så blir det ligeså hurtig pakket ud igen, hvor vi ikke ønsker dybt inde i hjertet at det her skal slutte .. og så får vi begge bløde knæer og lover mere aktiv hjælp og jeg lover mere kærlighed, Men ligeså hurtigt ryger vi ud i det gamle igen.. vi lige blevet forældre til et dejlig barn og hvordan skal det så foregå, med hensyn til far & barn og hvis vi så hver især får ny kærester og vi så som begrundet gik fra hianden - var uenigheder men dog stadig er forelsket uden vi rigtig kan håndtere den

Anmeld

15. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

du har selv været i sådanne et forhold? hvor længe?

det er bare SÅ svært.. vi har virklelig været mange gange ude på grænsen hvor tingene blev pakket ned i kasser og så blir det ligeså hurtig pakket ud igen, hvor vi ikke ønsker dybt inde i hjertet at det her skal slutte .. og så får vi begge bløde knæer og lover mere aktiv hjælp og jeg lover mere kærlighed, Men ligeså hurtigt ryger vi ud i det gamle igen.. vi lige blevet forældre til et dejlig barn og hvordan skal det så foregå, med hensyn til far & barn og hvis vi så hver især får ny kærester og vi så som begrundet gik fra hianden - var uenigheder men dog stadig er forelsket uden vi rigtig kan håndtere den

åhhhh ja kender det hele! det hele kommer an på om man vil ændre sig. ALLE folk der skal finde samme med et andet menneske bliver nød til at ændre sig en smule, eller slibe kanter af. ellers kan man bare ikke leve sammen. Mænd har ret svært ved det, da de tit mener at vi kvinder derfor prøver at ændre på dem... Det er jo disse ting de tit går og taler med andre mænd om: "min kvinde ville have jeg tog opvasken, men haha jeg sagde at det kunne hun da selv, jeg er ikke hendes slave". Det er svært for dem at indse at det ikke er fordi vi vil tvinge dem eller have dem som slaver, men fordi det er normal ting i dag at man hjælpes om tingene. Og det betyder meget for kvinden!

Har du prøvet at blive ked istedet for sur. -så han ikke kan få chancen for at opfatte dig som en "sur kælling der bare larmer", men istedet være sårbar?

Jeg har prøvet det to gange, første gang varede det 1år indtil jeg stoppede mens han var på festival (det var bare nemmere når han ikke var der til at love guld og grønne skove igen, for jeg var for svag til at stå ved min magt).

anden gang var jeg ved at gå efter 6 måneder, men han gik med til terapi (hos en mand ) efter 3 samtaler var alt fixet, vi er idag gift og har en datter der bliver 1 år i denne måned

så det er op til ham om han vil ændre sig, vil han ikke det -kan du intet gøre og så er det ikke din skyld! OG DET SKAL DU HUSKE!!!!

Anmeld

15. december 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

at de er her af overvågning af forældre egnethed er pga min tidlig omsorgssvigtet periode i min barndom som har lagt uslettet spor og derfor har jeg også mine kampe..

og at vores forhold er så rodet og der tit opstår konflikter gør de endnu mere er bekymrede, og det er netop det jeg prøver komme ud af, MEN de tvinger truer mig nærmest til at blive i det, hvis vi skal have det barn for de mener ikke jeg vil kunne klare det alene, og om det så vil være nok timer til noget støtte og hvor meget kommunen  kan bevilge ! for de mener at der er noget han kan give hende som jeg ikke kan give hende og omvendt, men samtdig siger de også at når ikke vi har det godt mig og min kæreste hvis vi har været uenige over noget, smitter det tydeligt af på vores datter, men det jo LIGESOM også derfor jeg prøver knække det mønster og vil videre, for han yder absolute intet....! kun hvad han selv synes er sjovt eller siger ham noget.. udover det pukler jeg med meget selv, og gør alt selv, og det VED pædagoerne og SP godt, og nu mine forældre kommet med ind i billedet og skal tage den lille i nogle timer så jeg kan få lidt luft da min kærste ikke yder 100% som de forlangte vi begge skulle og han skal hjælpe til og være ikke mindst holde sig selv ren, men intet hjælper og han er ligeglad, han sidder bare på sin flade og intet arbejde vil finde, han gider ik lave noget for andre men bare sidde og modtage sin pension .. men hvis det kun er begrundet at barnet er vores fordi vi er sammen, hvad kan jeg så stille op? leve i det her rod? finde mig i hans klamhed og dovenheder?? leve med en jeg er træt af og elsker mindre og mindre fordi han ikke prøver lave sin vane om,  jeg vil nødig miste vores barn, men jeg vil da heller ikke bruge mit liv på at være ked og være en mor for min egen kæreste som er 3 år ældre end jeg de kræfter kunne jeg bruge på mit barn

jeg forstår godt du er træt af det.

Men i stedet for at være bange, fordi  kommunen holder øje med jer. Så tag en positiv kontakt til dem, og fortæl hvordan du føler jeres forhold er, og at der ikke er noget samarbejde, og at han ikke har nogen intentioner om at ændre på sin personlige hygiejne.

Sig til dem, at du ønsker at få den hjælp de mener er nødvendig, men at du ønsker det skal være en hjælp der gør at du kan bo alene med din datter, fordi det slet ikke gavner hende at du bor med faren.

Køb en lille kinabog. Skriv ned i den hver dag, hvad du har foretaget dig sammen med barnet, og hvad han ikke gør med barnet, og hvad han ellers gør når han er hjemme.
Skriv også ned hvor mange dage der gå imellem at han skifter tøj og går i bad.

Skriv ned hvis i diskuterer noget, især hvis det handler om hygiejne eller jeres datters pleje.
Altså skriv hvis han brokker sig over at skal hjælpe, eller hvis han ikke gør det du beder ham om...

Det er altså ret essentielt at du ikke engang kan stole på at barnet bliver skiftet og vasket og fodret, hvis du lader ham alene med hende i flere timer....

Hvis du vil væk fra ham, og stadig beholde dit barn, så er du NØDT til at væreh elt ærlig over for dem, og bede om hjælp til at klare tingene selv. 

Anmeld

15. december 2011

mariamiss6

Forresten, hvis du derimod ønsker at blive sammen med ham, og bare vil have han skal hjælpe og passe sig selv og barnet bedre, så er du NØDT til at rose ham hver gang han gør de gode ting...

Der er ingen der sige du skal sige "neeeej hvor ER du dygtig skat"

Du kan nøjes med at smile og sige "tak for hjælpen, det var dejligt" eller "tak skat, det havde jeg lige brug for" 

Mænd "lærer" kun at gør enoget godt, hvis de får en "gulerod" ud af det. Ellers gider de ikke.

Mænd er bare sådan, de fleste altså. Og mænd som din skal man arbejde endnu hårdere med, for at få tingene til at fungere.

Det lyder tåbeligt, jeg ved det godt. Men du er nødt til at finde en måde at rose ham på, for ros avler hans lyst til at hjælpe igen. Hvis du ikke siger noget, eller lader som ingenting når han gør noget godt, ser han det som om at han lige så godt kunne lade være, fordi du er jo alligevel ligeglad.

Mænd kan ikke læse tanker, så du skal vise ham og fortælle ham dine følelser holdninger og humørreaktioner hver eneste gang. Ellers lærer han ikke hvad der virker og hvad der ikke gør.

Så det betyder måske at du skal sige til ham hver dag at han skal gå i bad. Så kan du sige noget i retning af "jeg sætter lige maden over, så kan du tage et bad imens, og så spiser vi bagefter" Eller sådan noget. Så det ikke lyder som tvang, men mere som om at du giver ham tid og ro til at gøre det nu.

Umiddelbart lyder idn mand også som om han måske er lidt deprimeret, og hvis han er det, kan det være ekstra svært for ham at passe sin hygiejne, fordi han ikke ser nogen grund til det, når han jo hverken skal ud at score, eller noget andet i denne verden.

Prøv med masser af positiv respons og positive opfordringer hele tiden. Så han ser du bliver glad over hans hjælp.

Og når han så har været i bad, og alt det der, så beløn ham med den kærlighed han siger han mangler fra dig. Giv ham et kys eller et kram ogs ig du synes han dufter dejligt, eller hvad ved jeg.

Anmeld

15. december 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

adr hvor klamt... det er ikke skide lækkert! mit hjerte fortæller at i det her forhold blir jeg aldrig helt lykkelig og kærligheden vil altid mangle. Og han VIL og GIDER ikke gøre noget ved sit problem/problemer jeg vil altid have det at slås med, bruge alle mine kræfter vil blive brugt på at rette på ham, og det  vil der ikke komme noget godt ud af... han lover ting og holder dem ikke i længere perioder.. Men jeg har haft denne her samtale op med både SP og de pædagoer der kommer i huset, de ved hvad jeg har at slås med og VED også jeg pukler, med alt... og derimod er mine forældre kommet med ind i billedet så de kan passe og stimulere det lille barn så jeg ikke mister overskud, men problemet er at de to pædagoer der kommer i huset siger jeg ikke har reccuser som alene mor, hvis jeg gik fra ham. og de tænker også på længere sigt i barnets opvækst. Selvom jeg har sagt jeg godt kan og sagtens kan stå alene, for indtil videre gør jeg jo det meste arbejde selv, og han tager også en del af mine.. Men de siger gang på gang at i kan sammen give jeres datter noget forskelligt som hun har BRUG for, og det har vi set i jer begge.. så ingen af jer ville kunne beholde hende hvis ik i er sammen 100% og nu er mine forældre inde over det hele fordi han ikke gir 100%, og ikke nok med det føler jeg at det mere blir en trussel og tvang at jeg skal være sammen med ham!

Det kan de simpelthen IKKE være bekendt!!
Helt ærligt, det sq da lettere at stå alene, ude en kæreste, der irritere end, og man skal bruge kræfter på det!!!

Så kommer min søn også til at mangle en del eller hvad? Så burde INGEN have lov til at være selv med deres børn?

Kan jeg godt forstå du føler, de truere dig jo nærmest til!
HOLD dag kæft, jeg bliver simpelthen så gal, hvad fanden bilder de sig ind ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.