Et lidt privat spørgsmål til andengangsfødende :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

malo

Fru Aagaard skriver:

Af ren nysgerrighed, og ved godt intet kan sammenlignes eller noget, MEN - jeg fik at vide at hvis man ikke sprækkede eller ikke skulle syes første gang, så er det meget sjældent at der sker noget dernede anden gang -

Nogle med erfaringer på dette område, eller kan modbevise det?

Med vores den første guldklump skulle jeg kun syes to sting, fordi jeg havde revet mig på min skraber et par timer før jeg fødte

Jeg sprækkede ikke, og blødte knap tre dage og havde en lyn fødsel.

Skal man så forvente som både JM og lægerne siger, at denne gang , så sprækker man heller ikke, eller bløder meget?

Det hele kommer jo til at gå, som det går, og vi glæder os, men lidt "sjovt" de alle siger det samme om disse ting, så er der andre der ved noget her

Er i uge 35 og skal forvente at føde 3-4 uger før pga for kort livmoderhals - så det kan jo være snart..

Nok ikke det svar du vil have, men jeg sprækkede både første og anden gang, tror måske jeg fik flere sting første gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Corn

Fru Aagaard skriver:

Af ren nysgerrighed, og ved godt intet kan sammenlignes eller noget, MEN - jeg fik at vide at hvis man ikke sprækkede eller ikke skulle syes første gang, så er det meget sjældent at der sker noget dernede anden gang -

Med vores den første guldklump skulle jeg kun syes to sting, fordi jeg havde revet mig på min skraber et par timer før jeg fødte

Skal man så forvente som både JM og lægerne siger, at denne gang , så sprækker man heller ikke, eller bløder meget?

Det hele kommer jo til at gå, som det går, og vi glæder os, men lidt "sjovt" de alle siger det samme om disse ting, så er der andre der ved noget her

Er i uge 35 og skal forvente at føde 3-4 uger før pga for kort livmoderhals - så det kan jo være snart..

Første gang blev jeg syet "mest" og det var ikke ret meget.

Anden gang fik jeg et par enkelte "knuder"

Og tredje gang var der ikke brug for nål og tråd...

Men hvis betten havde haft lyst til at have en hånd under kinden eller lign. så kan et sting nok ikke undgåes

Anmeld

15. december 2011

Frk. Himmelblå

Fru Aagaard skriver:

Hej med dig

Første gang havde jeg en laaang fødsel (40 timer), der endte med epidural og tre timer senere måtte jeg presse i 25 min., - så havde jeg min guldklump i armene. Jeg sprækkede en smule og måtte syes.

Anden gang nåede jeg kun lige på hospitalet, så fik jeg presseveer og efter 45 min. havde jeg guldklump version 2.0 i armene. Denne gang sprækkede jeg lidt mere. Men det gik jo også stærkt.

Anden fødsels pressefase forekom mig værre end den første. Men her fik jeg heller ikke så meget som en panodil, og alt gik hu hej vilde dyr derudaf, - og jeg var ret bange, ærligt talt.

Held og lykke med fødsel nr. 2, - det bliver helt sikkert stort, no matter what! 

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

malo skriver:

Nok ikke det svar du vil have, men jeg sprækkede både første og anden gang, tror måske jeg fik flere sting første gang...

Ledte mere efter en der ikke var sprækket første gang, om hvordan det så var gået anden gang

Men, tak fordi du delte alligevel

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

Frk. Himmelblå skriver:

Hej med dig

Første gang havde jeg en laaang fødsel (40 timer), der endte med epidural og tre timer senere måtte jeg presse i 25 min., - så havde jeg min guldklump i armene. Jeg sprækkede en smule og måtte syes.

Anden gang nåede jeg kun lige på hospitalet, så fik jeg presseveer og efter 45 min. havde jeg guldklump version 2.0 i armene. Denne gang sprækkede jeg lidt mere. Men det gik jo også stærkt.

Anden fødsels pressefase forekom mig værre end den første. Men her fik jeg heller ikke så meget som en panodil, og alt gik hu hej vilde dyr derudaf, - og jeg var ret bange, ærligt talt.

Held og lykke med fødsel nr. 2, - det bliver helt sikkert stort, no matter what! 

tak for det Det bliver vidunderligt... Jeg fik ingen smertestillende første gang, så vi håber at anden gang måske går rigtig fint, der er gode odds så at sige

Men, det igen, som du skriver, hvis det går SÅ stærkt, så det jo klart der kan forekomme lidt skavanker

Anmeld

15. december 2011

Mimbi

Hej

Første gang blev de nød til at klippe mig, fordi hjertelyden på sønnike faldt og anden gang fik jeg kun nogle få knuder

Min JM viste ikke at jeg var blevet klippet første gang, da jeg så fortalte det lige eftir jeg havde født sagde hun at det var sku heldigt for mig at jeg ikki sprækkede mere end jeg gjorde

Anmeld

15. december 2011

Krussedulle

Fru Aagaard skriver:

Det har jeg aldrig hørt men jeg fik en hudafskrabning både 1 og 2 gang, og måtte have 2 knuder.. ,.. Syntes dog at jeg blødte mere og i længere tid 2 gang ..

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

Krussedulle skriver:

Det har jeg aldrig hørt men jeg fik en hudafskrabning både 1 og 2 gang, og måtte have 2 knuder.. ,.. Syntes dog at jeg blødte mere og i længere tid 2 gang ..

Ved ski da heller ikke om det passer, tænker det mere er tilfældig, men er blevet fulgt tæt, og de har spurgt meget, og nu har 2 læger og 3 JM sagt det samme uafhængigt af hinande, også tænkte jeg jo om der var lidt ved snakken i praksis eller

Jeg er ret "ligeglad" - bare vi får vores lille baby Alt det andet har alle overlevet

Anmeld

15. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg blev klippet begge gange, da jeg ikke sprækkede af mig selv og de ellers ikke kunne komme ud.

Anmeld

15. december 2011

Peps

Jeg har født 5 gange.

1. gang sprækkede jeg helt om til endetarmsåbning og blev syet forfærdelig meget. Barnet var stort til mit bækken (4000 g) og jeg modarbejdede vildt veerne. Var nærmest panisk over, at det gjorde så ondt.

2. havde jeg bestemt mig for at dette ikke skulle ske igen. Fik fuldstændig styr på veerne og fødte en lille dreng (3550g) helt uden at sprække 12 dage før termin

3. gik det galt, da bebsen sad fast med skuldrene, da der slet ikke var plads i bækkenet til ham. Jeg gik dog ikke i panik og fodte (4400) uden at gå i stykker 4 dage før termin

4. og 5. gang blev jeg sat igang 14 dage før og fødte to dejlige drenge på henholdsvis 35oo og 3410 gram. (Ikke tvillinger ) Nummer 5 tog endda kun 20 min fra vandafgang til jeg var 10 cm åbent og klar til at presse. Lige hurtig nok, selv for en femte gangs fødende!!

Så jeg tror bestemt at man kan hjælpe til ved at arbejde med veerne, sådan at risikoen er mindre. Men som overstående viser, behøver man i hvert fald ikke sprække, fordi man hargjort det tidligere

Held og lykke med din snart kommende fødsel  Altid en fantastisk oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.