Af ren nysgerrighed, og ved godt intet kan sammenlignes eller noget, MEN - jeg fik at vide at hvis man ikke sprækkede eller ikke skulle syes første gang, så er det meget sjældent at der sker noget dernede anden gang -
Nogle med erfaringer på dette område, eller kan modbevise det? 
Med vores den første guldklump skulle jeg kun syes to sting, fordi jeg havde revet mig på min skraber et par timer før jeg fødte 
Jeg sprækkede ikke, og blødte knap tre dage og havde en lyn fødsel.
Skal man så forvente som både JM og lægerne siger, at denne gang , så sprækker man heller ikke, eller bløder meget?
Det hele kommer jo til at gå, som det går, og vi glæder os, men lidt "sjovt" de alle siger det samme om disse ting, så er der andre der ved noget her 

Er i uge 35 og skal forvente at føde 3-4 uger før pga for kort livmoderhals - så det kan jo være snart..
Jeg har født 5 gange.
1. gang sprækkede jeg helt om til endetarmsåbning og blev syet forfærdelig meget. Barnet var stort til mit bækken (4000 g) og jeg modarbejdede vildt veerne. Var nærmest panisk over, at det gjorde så ondt.
2. havde jeg bestemt mig for at dette ikke skulle ske igen. Fik fuldstændig styr på veerne og fødte en lille dreng (3550g) helt uden at sprække 12 dage før termin
3. gik det galt, da bebsen sad fast med skuldrene, da der slet ikke var plads i bækkenet til ham. Jeg gik dog ikke i panik og fodte (4400) uden at gå i stykker 4 dage før termin
4. og 5. gang blev jeg sat igang 14 dage før og fødte to dejlige drenge på henholdsvis 35oo og 3410 gram. (Ikke tvillinger
) Nummer 5 tog endda kun 20 min fra vandafgang til jeg var 10 cm åbent og klar til at presse. Lige hurtig nok, selv for en femte gangs fødende!!
Så jeg tror bestemt at man kan hjælpe til ved at arbejde med veerne, sådan at risikoen er mindre. Men som overstående viser, behøver man i hvert fald ikke sprække, fordi man hargjort det tidligere 
Held og lykke med din snart kommende fødsel
Altid en fantastisk oplevelse