Et lidt privat spørgsmål til andengangsfødende :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.185 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Fru Aagaard

Af ren nysgerrighed, og ved godt intet kan sammenlignes eller noget, MEN - jeg fik at vide at hvis man ikke sprækkede eller ikke skulle syes første gang, så er det meget sjældent at der sker noget dernede anden gang -

Nogle med erfaringer på dette område, eller kan modbevise det?

Med vores den første guldklump skulle jeg kun syes to sting, fordi jeg havde revet mig på min skraber et par timer før jeg fødte

Jeg sprækkede ikke, og blødte knap tre dage og havde en lyn fødsel.

Skal man så forvente som både JM og lægerne siger, at denne gang , så sprækker man heller ikke, eller bløder meget?

Det hele kommer jo til at gå, som det går, og vi glæder os, men lidt "sjovt" de alle siger det samme om disse ting, så er der andre der ved noget her

Er i uge 35 og skal forvente at føde 3-4 uger før pga for kort livmoderhals - så det kan jo være snart..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Fru Aagaard

Noone....

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

Virkelig slet ingen

Anmeld

15. december 2011

Mira0911

Fru Aagaard skriver:

Af ren nysgerrighed, og ved godt intet kan sammenlignes eller noget, MEN - jeg fik at vide at hvis man ikke sprækkede eller ikke skulle syes første gang, så er det meget sjældent at der sker noget dernede anden gang -

Med vores den første guldklump skulle jeg kun syes to sting, fordi jeg havde revet mig på min skraber et par timer før jeg fødte

Skal man så forvente som både JM og lægerne siger, at denne gang , så sprækker man heller ikke, eller bløder meget?

Det hele kommer jo til at gå, som det går, og vi glæder os, men lidt "sjovt" de alle siger det samme om disse ting, så er der andre der ved noget her

Er i uge 35 og skal forvente at føde 3-4 uger før pga for kort livmoderhals - så det kan jo være snart..

Jeg skulle syes begge gange.. Synes jeg blødte mere anden gang end første gang... 

Min jordemoder sagde hvis jeg gispede rigeligt mens jeg fødte hovedet var der store chancer for jeg ikke sprækkede... Jeg gispede ikke nok, så sprækkede også lidt anden gang... 

Men jeg ved ikke hvad man skal forholde sig til... 

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

Mira0911 skriver:

Jeg skulle syes begge gange.. Synes jeg blødte mere anden gang end første gang... 

Min jordemoder sagde hvis jeg gispede rigeligt mens jeg fødte hovedet var der store chancer for jeg ikke sprækkede... Jeg gispede ikke nok, så sprækkede også lidt anden gang... 

Men jeg ved ikke hvad man skal forholde sig til... 

Okay,.. Jeg gispede slet ikke første gang, jeg trak vejret meget dybt og pressede, fik at vide jeg arbejdede med veerne og ikke imod dem

Men, nu sprækkede du jo også første gang, så sagde min JM så er chancen meget stor for det springer op igen næste gang...

Det svært, alle har jo deres meninger og teorier...

Det jo også ligemeget, ren nysgerrighed og ja - hvem vil ikke gerne "slippe" for at bløde og sprække - men det hører jo med at få sådan et vidunder

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

Fru Aagaard skriver:

Jeg har født naturligt 3 gange. 1. gang fik jeg 1 indvendigt sting, de to andre gange fødte jeg helt uden sprækker, sting, blødninger eller lign.

Held og lykke med det

Knus Kristine

Anmeld

15. december 2011

Valle81

Hej,

Her 3 børn,

1 gang fik jeg 5 sting indvendigt da Asta blev født med den ene hånd ved kinden og havde ridset mig, intet at mærke så hvis hun havde haft hånden væk, tror jeg intet var sket

2 og 3 gang intet overhovedet

God fødsel

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

Tak for svar

Anmeld

15. december 2011

anmaj

jeg sprækkede hverken første eller anden gang.. men anden gang gik så hurtigt at lige da jeg fødte føltes som om jeg var tør som en ørken og alt blev revet fra hinanden (pga det gik så hurtigt).. dog skete der intet..

Anmeld

15. december 2011

Fru Aagaard

anmaj skriver:

jeg sprækkede hverken første eller anden gang.. men anden gang gik så hurtigt at lige da jeg fødte føltes som om jeg var tør som en ørken og alt blev revet fra hinanden (pga det gik så hurtigt).. dog skete der intet..

Dejligt og alligevel lidt ubehageligt måske at føle sig så tør...

Jeg godt nok spændt på hvor hurtigt det går denne gang, sidste gang tog det 1 time og 20 min fra jeg fik ondt... Dog 5 timer i alt... jeg kunne ikke mærke mine veer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.