Anonym skriver:
I år skal vi holde jul med mine to kusiner på 6 og 10 år. I min familie har det altid været sådan at alle børnene får en mandel og så er der én voksenmandel. Det synes jeg er en dårlig ide og ønsker ikke at mit barn skal lære, at hun vinder hver gang.
Min mor er mega utilfreds og spørger om jeg kan bære i mit hjerte, at hun bliver det eneste barn, som ikke får mandel. Hun er 15 mdr, så hun er nok ligeglad, men vil bare ikke begynde på det.
Hvad ville i gøre?
Hjemme hos os er der altså ingen kære mor når det kommer til det med mandlen... Og jeg har ikke tænkt mig at Silas skal lære noget andet end, at nogle gange får man den andre gange ikke...
Jeg har så aldrig, før sidste år, fået mandlen... Men når man sad ved siden af en onkel eller sådan og de fandt den, jamen så fik jeg den af dem... Så tror jeg som barn har fået mandlen givet til mig én eller to gange... Da jeg endelig selv fandt den sidste år, var jeg som et barn i en slikbutik og seriøst, jeg ville ikke have faret sådan op over det hvis jeg altid havde fået mandlen som barn... 
Anmeld