Barsel - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Camillee

Jeg havde 12 mdr med Elias da han først startede op i Dp ):
 han blev dog taget ud igen og er nu startet i vuggestue her den 1 dec.

og jeg regner med at jeg tager ca 11 mdr denne gang også , alt efter hvordan det kommet til at passe med mine vidrere studier.

Jeg NØD alle mine måneder hjemme med Elias og kommer til at gøre det med lillepigen også,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

NNL

Camillee skriver:

Jeg havde 12 mdr med Elias da han først startede op i Dp ):
 han blev dog taget ud igen og er nu startet i vuggestue her den 1 dec.

og jeg regner med at jeg tager ca 11 mdr denne gang også , alt efter hvordan det kommet til at passe med mine vidrere studier.

Jeg NØD alle mine måneder hjemme med Elias og kommer til at gøre det med lillepigen også,

Dejligt at høre om nogen der også holder omkring et år Jeg overvejer at korte 6 uger af barslen og dele ud, så jeg kan starte op med 30 timer om ugen. Det var OK med min chef, så jeg skal bare have bestemt mig og finde ud af hvordan det kommer til at fungere...

Anmeld

16. december 2011

Camillee

NNL skriver:

Dejligt at høre om nogen der også holder omkring et år Jeg overvejer at korte 6 uger af barslen og dele ud, så jeg kan starte op med 30 timer om ugen. Det var OK med min chef, så jeg skal bare have bestemt mig og finde ud af hvordan det kommer til at fungere...

Ville gerne have mere end et år (: hehe

Det synes jeg lyde som en super god ide, det med at bruge det sidste barsel på at kunne holde før fri,
men kan din Chef ikke hjælpe med at finde ud af hvordan det fungere?

Anmeld

16. december 2011

NNL

Camillee skriver:

Ville gerne have mere end et år (: hehe

Det synes jeg lyde som en super god ide, det med at bruge det sidste barsel på at kunne holde før fri,
men kan din Chef ikke hjælpe med at finde ud af hvordan det fungere?

Jo det tror jeg Spørgsmålet er bare om jeg må bruge min ferie fra 2012 på at gå ned i tid i 2013 (så får jeg fuld løn i forhold til hvis jeg bruger 6 uger af dagpenge perioden)

Anmeld

21. december 2011

MariaJ

Vi har ikke rigtig bestemt os endnu, for hvordan vi skal gøre det, men jeg har også været i gang med at lave aftaler angående vikar på min arbejdsplads og har aftalt ca 11 måneder. Det kan godt være der bliver lidt overlap mellem mig og vikaren, hvis jeg kommer tilbage tidligere, men på den anden side turde jeg ikke love allerede nu at jeg kommer tilbage tidligere.

Jeg synes det er svært at tage de beslutninger så lang tid ud i fremtiden, når man hverken ved hvordan barnet kommer til at være eller hvornår man får pasning. Vi havde vores datter hjemme til hun var 16 måneder, fordi det passede med hvornår vi fik plads i vuggestuen. Jeg havde otte måneders barsel på fuld tid, tre måneder på halv tid (hvor vi havde en barnepige til at passe Johanna hjemme fire dage om ugen) og manden havde fem måneders barsel + ferie + tid hvor han alligevel var ved at skifte job.

Anmeld

22. december 2011

NNL

MariaJ skriver:

Vi har ikke rigtig bestemt os endnu, for hvordan vi skal gøre det, men jeg har også været i gang med at lave aftaler angående vikar på min arbejdsplads og har aftalt ca 11 måneder. Det kan godt være der bliver lidt overlap mellem mig og vikaren, hvis jeg kommer tilbage tidligere, men på den anden side turde jeg ikke love allerede nu at jeg kommer tilbage tidligere.

Jeg synes det er svært at tage de beslutninger så lang tid ud i fremtiden, når man hverken ved hvordan barnet kommer til at være eller hvornår man får pasning. Vi havde vores datter hjemme til hun var 16 måneder, fordi det passede med hvornår vi fik plads i vuggestuen. Jeg havde otte måneders barsel på fuld tid, tre måneder på halv tid (hvor vi havde en barnepige til at passe Johanna hjemme fire dage om ugen) og manden havde fem måneders barsel + ferie + tid hvor han alligevel var ved at skifte job.

Ja, der er bare mange ting at tage hensyn til... Har nu fortalt min chef at jeg regner med at bruge alle 25 uger med løn og 26 uger med dagpenge, og derefter gerne vil have delt min ferie for 2012 ud på de første måneder, så jeg kan starte på deltid. Det var heldigvis i orden, og så må vi se hvad den endelige beslutning bliver efter fødslen engang

Anmeld

22. december 2011

baby84

NNL skriver:

Hej piger

Vil lige høre om I har gjort jer overvejelser om hvor lang barsel I vil holde? På mit job vil min chef gerne have en foreløbig barselsperiode, så hun kan få søgt efter en vikar - der skal jo stå en ansættelsesperiode Men det er altså svært når man ikke ved hvordan det er at gå hjemme (har aldrig prøvet hverken barsel eller arbejdsløshed, men tror ikke det bliver et problem at få tiden til at gå for mig )

Lad mig høre jeres tanker...

Jeg har holdt alt det barsel jeg kunne og så ferie i forlængelse af dette. Jeg er ansat under regionen så det giver en periode fra 13 marts til 12 marts. kan virkelig godt overskue tanken om at gå hjemme et år, da jeg synes det har været hårdt at komme fra uddannelsesbænken og ud i det virkelige liv.

Anmeld

22. december 2011

NNL

baby84 skriver:

Jeg har holdt alt det barsel jeg kunne og så ferie i forlængelse af dette. Jeg er ansat under regionen så det giver en periode fra 13 marts til 12 marts. kan virkelig godt overskue tanken om at gå hjemme et år, da jeg synes det har været hårdt at komme fra uddannelsesbænken og ud i det virkelige liv.

Ja det kan jeg godt følge dig i Tror bestemt heller ikke jeg får svært ved at gå hjemme, heller ikke hvis jeg får et "nemt" barn Her bliver det fra april til april, da jeg først kan gå fra 4 uger før (heldigvis kommer påsken lige med oveni på firmaets regning)

Anmeld

22. december 2011

baby84

NNL skriver:

Det var en rigtig god ide..skal lige høre om jeg kan få lov til det.

Anmeld

22. december 2011

NNL

baby84 skriver:

Det var en rigtig god ide..skal lige høre om jeg kan få lov til det.

Jeg har fået ideen fra en veninde som er offentligt ansat, så mon ikke? Selvom det selvfølgelig afhænger af arbejdspladsen...

Men hun kortede 5 uger af barslen og er så startet op på 32 timer om ugen fra august til april - så de 5 uger giver meget i den sidste ende for hende Men kan jo evt vælge en ugentlig fridag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.