Barsel - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

viben

sofiell89 skriver:

min mor er DP mor i Kbh, og der får de børn ned til 5-6måneders alderen.. Så mon ikke det kan lade sig gøre for dig/jer også

Det kan det måske nok, men min ærlige mening er at det er for tidligt at de skal i institution. Der er selvfølgelig altid undtagelser og børn der er mere end klar på det tidspunkt, men vil gerne vente til han er min. 9 mdr. og lige se ham an inden vi tager den endelige beslutning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

viben

NNL skriver:

Uh, institutionspladser ved jeg bare slet ingenting om (endnu)... Men det er sgu sejt hvis du lige tager kandidaten med en lille Men det giver selvfølgelig også nogle muligheder for at du lige kan tage en hjemmedag hvis barnet er sygt eller noget

Må man spørge hvad det er for en kandidat du vil tage? Og hvilken uddannelse du har i forvejen?

Det er præcis for at have fleksibiliteten at jeg gør det - og så er det selvfølgelig heller ikke nemt at få job pt., så hvorfor ikke læse videre.

Jeg har læst ha(psyk) på CBS og er nu ved at afslutte med bachelorprojektet. Dvs. læser erhversøkonomi og psykologi

Regner med at jeg skal læse cand.merc.HRM =human ressource management. Så vil jeg kunne få et godt job i en HR afdeling i en større virksomhed og arbejde med rekruttering, medarbejderudvikling, uddannelse eller lign.

Jeg har kun hørt godt om at være studerende med små børn og håber at fleksibiliteten kan give min kære mand lidt tid til sin karriere og efteruddannelse.

Anmeld

14. december 2011

NNL

viben skriver:

Det er præcis for at have fleksibiliteten at jeg gør det - og så er det selvfølgelig heller ikke nemt at få job pt., så hvorfor ikke læse videre.

Jeg har læst ha(psyk) på CBS og er nu ved at afslutte med bachelorprojektet. Dvs. læser erhversøkonomi og psykologi

Regner med at jeg skal læse cand.merc.HRM =human ressource management. Så vil jeg kunne få et godt job i en HR afdeling i en større virksomhed og arbejde med rekruttering, medarbejderudvikling, uddannelse eller lign.

Jeg har kun hørt godt om at være studerende med små børn og håber at fleksibiliteten kan give min kære mand lidt tid til sin karriere og efteruddannelse.

Ej hvor sjovt, jeg har selv en HA almen fra HIH (Herning). Blev færdig i 2007 og var SÅÅÅÅ skoletræt. Det var inden krisen, så jeg var jo heldig at få job med det samme, som jeg så har skiftet siden og efterfølgende taget nogle grafiske kurser, så jeg nu mest laver brochurer og lignende Men kender en der er ved at afslutte cand.merc HRM i KBH - hun har i hvert fald været glad for uddannelsen

Men det skal da nok komme til at køre med en lille imens du læser Det er jo ikke sværere end man gør det til...!!

Anmeld

14. december 2011

viben

NNL skriver:

Ej hvor sjovt, jeg har selv en HA almen fra HIH (Herning). Blev færdig i 2007 og var SÅÅÅÅ skoletræt. Det var inden krisen, så jeg var jo heldig at få job med det samme, som jeg så har skiftet siden og efterfølgende taget nogle grafiske kurser, så jeg nu mest laver brochurer og lignende Men kender en der er ved at afslutte cand.merc HRM i KBH - hun har i hvert fald været glad for uddannelsen

Men det skal da nok komme til at køre med en lille imens du læser Det er jo ikke sværere end man gør det til...!!

Verden er lille

Jeg har også en svigerinde de blev færdig med HRM for 1½ år siden, og hun er stor fortaler... Og så har jeg haft et studiejob i en HR afdeling, så er rimelig sikker på at det er i den retning jeg i hvert fald skal starte

Men er også helt sikker på at det fint kan fungere - kender jo studietypen fra bacheloren og det første år har jeg haft eller er blevet introduceret til de fleste af fagene på bacheloren..

Anmeld

14. december 2011

Miss Juul

Her hjemme bliver det vidst 13 måneder hjemme! Tilgengæld har jeg eksamener og beder til han ikke melder sin ankomst før tid! For er jeg uheldig ligger de sidste eksamener efter min termin.. (så må jeg tage sygeeksamener 2 måneder efter)

Og så er det så nemt at mit studie først starter op igen med de fag jeg skal ha sommeren efter.. så det bliver en 12-13 måneder hjemme ...

Men tror nu jeg kommer til at nyde tiden!!!

Anmeld

15. december 2011

NNL

Miss Juul skriver:

Her hjemme bliver det vidst 13 måneder hjemme! Tilgengæld har jeg eksamener og beder til han ikke melder sin ankomst før tid! For er jeg uheldig ligger de sidste eksamener efter min termin.. (så må jeg tage sygeeksamener 2 måneder efter)

Og så er det så nemt at mit studie først starter op igen med de fag jeg skal ha sommeren efter.. så det bliver en 12-13 måneder hjemme ...

Men tror nu jeg kommer til at nyde tiden!!!

Åh ja, sommerbabyer og studie passer egentlig rimelig godt sammen Lad os håbe Lillen bliver derinde til eksamenerne er overstået, det er da federe at nyde sommeren med sin baby end at forberede sig til eksamen. Men fint at muligheden er der trods alt

Må man spørge hvad du læser??

Anmeld

15. december 2011

Miss Juul

NNL skriver:

Åh ja, sommerbabyer og studie passer egentlig rimelig godt sammen Lad os håbe Lillen bliver derinde til eksamenerne er overstået, det er da federe at nyde sommeren med sin baby end at forberede sig til eksamen. Men fint at muligheden er der trods alt

Må man spørge hvad du læser??

Ja det jo lige det -Så kan man ånde lettet op.. og så tror jeg heller ikke man bliver så utålmodig over den sidste ventetid

Jamen jeg går/gik på pædagogseminariet, men vi havde for meget selvstudie og undervisning over nettet... (ihvertfald for meget iforhold til hvad jeg har selvdiciplin til ) Og så er det nok slet ikke den vej jeg skal.. Ville gerne være psykolog..  Så fra Januar af så tager jeg nogle turbo-fag på HF istedet

Du arbejdede i butik ikke?!?

Anmeld

15. december 2011

NNL

Miss Juul skriver:

Ja det jo lige det -Så kan man ånde lettet op.. og så tror jeg heller ikke man bliver så utålmodig over den sidste ventetid

Jamen jeg går/gik på pædagogseminariet, men vi havde for meget selvstudie og undervisning over nettet... (ihvertfald for meget iforhold til hvad jeg har selvdiciplin til ) Og så er det nok slet ikke den vej jeg skal.. Ville gerne være psykolog..  Så fra Januar af så tager jeg nogle turbo-fag på HF istedet

Du arbejdede i butik ikke?!?

Ja det er selvfølgelig lidt en anden vej du vil Men det lyder spændende med psykologi...

Jeg arbejder på kontor med marketing og grafisk arbejde Så det bliver lidt spændende at jeg selv skal være med til at finde min vikar...

Anmeld

15. december 2011

Miss Juul

NNL skriver:

Ja det er selvfølgelig lidt en anden vej du vil Men det lyder spændende med psykologi...

Jeg arbejder på kontor med marketing og grafisk arbejde Så det bliver lidt spændende at jeg selv skal være med til at finde min vikar...

Ups så tror jeg at jeg har forbyttet dig med en anden

Synes jeg kunne huske du var i butik.. det må du undskylde *G*

Ja det bliver da lidt sjovt at se hvem der skal erstatte dig  

Anmeld

15. december 2011

NNL

Miss Juul skriver:

Ups så tror jeg at jeg har forbyttet dig med en anden

Synes jeg kunne huske du var i butik.. det må du undskylde *G*

Ja det bliver da lidt sjovt at se hvem der skal erstatte dig  

Hehe det gør da slet ingenting. Det er jo heller ikke til at huske hvem der laver hvad her i gruppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.