Jeg synes også det er rigtig svært. Jeg har gået hjemme i laang tid nu og har faktisk ikke fået gjort en uddannelse færdig, siden jeg sluttede gymnasiet som 19-årig. Jeg har taget lige knap to år på læreruddannelsen, men det var bare ikke mig. Så jeg føler jo lidt, at jeg ikke har lavet noget/ikke er kommet videre (i hvert fald erhversmæssigt) i nu 4,5 år... Jeg er sikret en plads på SOSU næste år til september og der tænker jeg at starte i skole. Det betyder jo desværre, at den lille og jeg kun har omkring 4 måneder sammen. Jeg ved godt det måske er meget tidligt at starte i DP, men jeg har bare slet ikke overskud til at vente et år mere, på at påbegynde en uddannelse. Mine svigerforældre mener jeg SKAL tage et års barsel, men det har jeg slet ikke lyst til. Desuden må jeg gerne tage den lille med i skole - og min kæreste kan jo også tage en lille smule barsel. Men det er nok kun nogle uger han kan få fri til det.
Alt i alt, som tingene ser ud nu, har jeg fire måneders barsel. Og så må tiden vise, hvordan vi indretter os derefter. Jeg har fået smidt i hovedet, at jeg svigter mit barn og ligefrem er en dårlig og ond mor
Men det synes jeg ikke selv. Mine forældre og min kæreste - og ikke mindst mig selv - støtter mit valg 110%. Og det er det vigtigste. Så må folk have deres meninger.
Anmeld