Kromosomfejl (sygt foster)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Muffinmus

De fleste aborter sker pga kromosomfej og derfor har du absolut ikke større sisiko for det næste gang...det var en fejl i modernaturs kreation, og det kan man ikke tage højde for eller være skyld i.

Har selv mistet 2 gange, og det er samme årsag. Fik fjernet den ene kirurgisk. Men har jo også 2 raske børn og en mere på vej:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

SussieThyssen

CelineAlexia skriver:

Har tidligere lavet en tråd om at vores bebse ikke voksede som den skulle, hovedet størrelse passede ikke med kroppen og den havde muligvis kromosomfejl...

Jeg skal have en kirurgisk abort imorgen..
Tænker så bare hvis jeg vil prøve at blive gravid igen, hvor stor burde risikoen være, for det samme sker igen??
Det var 110% ønskebaby og er lidt bange for at blive gravid igen, af frygten for det samme sker igen...

Håber nogle vil bruge lidt tid og hjælpe mig lidt her...
Tak piger

Har lægerne slet ikke rådgivet dig omkring det???

Det er da noget af det vigtigste at få at vide, om der er risiko for at det gentager sig eller ej, og det synes jeg da også de plejer at oplyse forældre om.

Men der er ikke andet at gøre end at spørge i morgen, for det er jo umuligt at sige noget om det som lægmand, idet kromosonfejl enten er tilfældigt eller arveligt.
I de fleste tilfælde er det heldigvis kun tilfældigt, og det vil sige, at muligheden for, at det sker igen er uendelig lille, men det forekommer jo, at det rent faktisk er en arvelig fejl i den ene eller den andens familie, og så vil chancen jo være større med x antal procent.

Så spørg og få de svar du ønsker..skriv evt alle dine/jeres spørgsmål ned, og hav dem med i morgen.

Og så får du et stort, stort trøsteknus..det er bare så synd for jer, at det skulle gå sådan.
Jeg vil tænde et lys for dig/jer og jeres lille spire, med håbet om at I snart får jeres største ønske opfyldt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2011

Linekocemba

Inden i gør noget som helst så be om en samtale med en læge og spørg om ALT hvad i har på hjerte.

Det er utrolig vigtigt at dette blir udpenslet og afklaret for jeres skyld.

Tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.