Kromosomfejl (sygt foster)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.564 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. december 2011

M&N

Har tidligere lavet en tråd om at vores bebse ikke voksede som den skulle, hovedet størrelse passede ikke med kroppen og den havde muligvis kromosomfejl...

Jeg skal have en kirurgisk abort imorgen..
Tænker så bare hvis jeg vil prøve at blive gravid igen, hvor stor burde risikoen være, for det samme sker igen??
Det var 110% ønskebaby og er lidt bange for at blive gravid igen, af frygten for det samme sker igen...

Håber nogle vil bruge lidt tid og hjælpe mig lidt her...
Tak piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

CamillaSoefelt

CelineAlexia skriver:

Har tidligere lavet en tråd om at vores bebse ikke voksede som den skulle, hovedet størrelse passede ikke med kroppen og den havde muligvis kromosomfejl...

Tænker så bare hvis jeg vil prøve at blive gravid igen, hvor stor burde risikoen være, for det samme sker igen??
Det var 110% ønskebaby og er lidt bange for at blive gravid igen, af frygten for det samme sker igen...

Tak piger

Orh måtte bare gi dig en krammer og masser af tanker. Kan desværre ikke give dig nogen gode råd for ved det ikke?

fra mig.

Anmeld

12. december 2011

CamillaSoefelt

CelineAlexia skriver:

Tak piger

Men synes da helt sikkert du skal spørge lægerne ad og fortælle hvordan du har det og hvordan og hvorledes med næste gang du blir gravid.

Held og lykke.

Anmeld

12. december 2011

babymus77

Åhhh føler med dig!!!! Sender dig masser af knuser med på vejen!!

Anmeld

12. december 2011

Frøken J.

CelineAlexia skriver:

Tak piger

Jeg ved ikke noget om det, men jeg sender dig et stort knus. Det må være frygteligt!

Anmeld

12. december 2011

Frk. Himmelblå

CelineAlexia skriver:

Tak piger

Kære dig

Det er umuligt at svare dig, så længe man ikke ved, hvad fosteret fejler.

Mange kromosomfejl opstår fuldstændig spontant, og så er risikoen for, at det skulle ske igen helt minimal. Andre kromosommutationer følger en dominant arvegang med 50% risiko, og nogle andre har større hyppighed ved faktorer som mors høje alder mv (som fx downs syndrom). Jeg gætter på, at fosteret vil blive undersøgt nærmere/obduceret, så I kan få en afklaring.

Jeg vil dog klart mene, at med så svær en kromosomfejl, som dit foster må have, så vil det med meget stor sandsynlighed være en helt spontan fejl, der er sket. Fuldstændigt tilfældigt og helt urimeligt.

Jeg håber på det bedste i denne fordærdelige situation

Anmeld

12. december 2011

M&N

Frk. Himmelblå skriver:

Kære dig

Det er umuligt at svare dig, så længe man ikke ved, hvad fosteret fejler.

Mange kromosomfejl opstår fuldstændig spontant, og så er risikoen for, at det skulle ske igen helt minimal. Andre kromosommutationer følger en dominant arvegang med 50% risiko, og nogle andre har større hyppighed ved faktorer som mors høje alder mv (som fx downs syndrom). Jeg gætter på, at fosteret vil blive undersøgt nærmere/obduceret, så I kan få en afklaring.

Jeg vil dog klart mene, at med så svær en kromosomfejl, som dit foster må have, så vil det med meget stor sandsynlighed være en helt spontan fejl, der er sket. Fuldstændigt tilfældigt og helt urimeligt.

Jeg håber på det bedste i denne fordærdelige situation

Tusind tak for dit svar og alle jer andres 

Det er bare så en svær situation at stå i og ønsker at INGEN skal gennemgå dette som vi er igang med at gå igennem 

Vi overvejer lidt at få testet kærestens sæd? Kan man godt det? Det tog os 1 måneds forsøg efter p-pille stop... Vi er ´meget unge så risikoen for downs ville ikke være stor i vores tilfælde... 

Så tror mere det er en spontan kromsomfejl som du siger...

Men uden vi er i behandling eller har prøvet i flere år/måneder, kan vi så godt få tjekket hans kvalitet? Er det gratis? Eller hvordan?? 

Anmeld

12. december 2011

-Sigrid-

Jeg ved ikke hvad sandsynligheden er, men der er en anden bruger som blev gravid med nummer 2, som havde kromosonfejl. Hun fik abort, og sidste august (mener jeg) fik hun en datter  Så det kan vist "nemt" lade sig gøre 

Anmeld

12. december 2011

merethe

12. december 2011

Frk. Himmelblå

CelineAlexia skriver:

Tusind tak for dit svar og alle jer andres 

Det er bare så en svær situation at stå i og ønsker at INGEN skal gennemgå dette som vi er igang med at gå igennem 

Vi overvejer lidt at få testet kærestens sæd? Kan man godt det? Det tog os 1 måneds forsøg efter p-pille stop... Vi er ´meget unge så risikoen for downs ville ikke være stor i vores tilfælde... 

Så tror mere det er en spontan kromsomfejl som du siger...

Men uden vi er i behandling eller har prøvet i flere år/måneder, kan vi så godt få tjekket hans kvalitet? Er det gratis? Eller hvordan?? 

Åh, det var så lidt.

Jeg mente i øvrigt ikke, at det er downs i det her tilfælde. Så ville lægerne også have sagt det, og abort havde ikke været eneste udvej.

Ved I overhovedet ikke, hvad der er i vejen med fosteret?

Jeg vil ikke mene, at der er grund til at tjekke din kærestes sæd. Kromosomfejl kan jo komme fra både dig, ham, jer begge eller måske mere sandsynligt opstå spontant. Hvis det er din kæreste, der er problemet, så behøver det ikke være hans sæd, der testes. Men en generel dna-undersøgelse måske.

Jeg forstår ikke, hvis I har fået tid til abort uden konkret at få noget at vide om, hvad fosteret skulle fejle..?

Der må da være noget, der gør, at lægerne mener, at I bør afbryde graviditeten. Føler du, I har fået en ordentlig forklaring?

Åh, hvor må det være hårdt for dig (og jer). 

Det håber jeg, I har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.