Frk. Himmelblå skriver:
Åh, det var så lidt.
Jeg mente i øvrigt ikke, at det er downs i det her tilfælde. Så ville lægerne også have sagt det, og abort havde ikke været eneste udvej.
Ved I overhovedet ikke, hvad der er i vejen med fosteret?
Jeg vil ikke mene, at der er grund til at tjekke din kærestes sæd. Kromosomfejl kan jo komme fra både dig, ham, jer begge eller måske mere sandsynligt opstå spontant. Hvis det er din kæreste, der er problemet, så behøver det ikke være hans sæd, der testes. Men en generel dna-undersøgelse måske.
Jeg forstår ikke, hvis I har fået tid til abort uden konkret at få noget at vide om, hvad fosteret skulle fejle..?
Der må da være noget, der gør, at lægerne mener, at I bør afbryde graviditeten. Føler du, I har fået en ordentlig forklaring?
Åh, hvor må det være hårdt for dig (og jer).

Det håber jeg, I har.

Takker igen 
Er glad for du vil tage dig tid til at svarer..
Jamen jeg ved at det kan være mig, ham eller os begge. Men han er meget opsat på at få hans sædkvalitet tjekket. For han ved det er min krop "alt dette skal gå udover" og han vil ikke udsætte mig for det her igen hvis vi kan undgå det..
Vi var til nakkefold d. 2/12 der ville jeg være 12+1 ifølge beregning hos scanningsjordmoderen, men hun satte mig til 11+1 (altså en uge tilbage) og græd og græd kunne ikke få det til at passe..
Så kom jeg derop igen hvor jeg så endelig ville være 12+1, men nej hun kunne få målene højst op til 47,7 mm ellers sådan lignene. Hun scanner indenvendigt og udenvendigt, men det er bedst indefra (selvom jeg altid er blevet scannet udefra)... Hun siger vi skal gå ud og vi får 2 billeder med og så vil der komme en overlæge ind og tjekke op på dette.
Vi venter.... (min mor var med), vi kommer så ind og hun scanner mig igen, og scanner videre.. Så siger hun at den er alt for kort og kigger mig i øjnene "den er syg..." den har 3 kromosomfejl og der gik alt i stå.. Kunne ikk rigtig hører efter for jeg var så ked af det..
Hun sagde hvis den ikke havde kromosomfejl så var der virkelig noget galt.. For den havde kun vokset 2 mm på en uge og det er ALT ALT ALT for lidt... Jeg kunne ikke få lavet en moderkage biopsi fordi mine tarme var i vejen og de ville ikke turde stikke i det.. Og hvis jeg ventede til at få den lavet så ville der gå yderligere 3 uger med svar og så skulle jeg føde det lille foster ud... Og det ville være en tungere byrde for mig... Og så snakkede hun om abort og jeg græd bare... Heldigvis kunne min mor lytte.. Så vi skulle have lavet journal og skal så have aborten imorgen i fuld narkose.. Spurgte så en sygeplejeske oppe ved gyn. afd om de kunne tjekke efter aborten og det må jeg så jo bare håbe jeg får svar...