En del af flokken..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. december 2011

Saram

God morgen de damer.

Ja så er det sket, for alvor. Der har længe været en masse knas i vores forhold, vi har været gået fra hinanden én gang før, hvor han bad mig komme tilbage da han var sikker på vi ville kunne få det bedre sammen.

Det fik vi bare aldrig, så nu tror jeg bare vi begge to havde fået nok - jeg havde ihvertfald !

Det er noget vi begge to er enige om og vi er rigtig glade for det.

Der er kun ét problem. Eller faktisk to. Den klassiske juleaften. Det havde hele tiden været meningen at vi sammen skulle til sjælland og fejre jul med hans familie. Men efter som at vi ikke er sammen, ville han gerne bare have hende med derover alene. Det synes jeg egentlig var okay. Men snakkede med min mom som mente at det kunne der bestemt ikke være tale om, da min datter ville ricikere at se få et alt for stort chok, da hun ikke før har været alene sammen med sin far uden mig - maks nogle timer af gangen, ellers har jeg altid været der.

Min mor mener simpelthen at hun ville kunne se det som svigt. Det skal lige siges at min datter er 6 mdr og han ville komme til at have hende derovre i en uge ca.

Da jeg sagde det til ham blev han pisse sur, fordi han havde glædet sig, hvilket jeg godt kan forstå. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre..

Nåh ja, og sidste problem.. Han nægter at flytte.. Grundet at han går i gym og er på su og derfor ikke har råd. Og selv hvis han havde råd, ville det ikk kunne betale sg da han flytter til kbh til sommer. Øv, hvor er jeg træt af at bo her her med ham og sove i samme seng med ham..

Well, dejligt at få luft for det. Sorry, det blev vist lidt langt.

Juleknus herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

pemiro

Saram skriver:

God morgen de damer.

Ja så er det sket, for alvor. Der har længe været en masse knas i vores forhold, vi har været gået fra hinanden én gang før, hvor han bad mig komme tilbage da han var sikker på vi ville kunne få det bedre sammen.

Det fik vi bare aldrig, så nu tror jeg bare vi begge to havde fået nok - jeg havde ihvertfald !

Der er kun ét problem. Eller faktisk to. Den klassiske juleaften. Det havde hele tiden været meningen at vi sammen skulle til sjælland og fejre jul med hans familie. Men efter som at vi ikke er sammen, ville han gerne bare have hende med derover alene. Det synes jeg egentlig var okay. Men snakkede med min mom som mente at det kunne der bestemt ikke være tale om, da min datter ville ricikere at se få et alt for stort chok, da hun ikke før har været alene sammen med sin far uden mig - maks nogle timer af gangen, ellers har jeg altid været der.

Min mor mener simpelthen at hun ville kunne se det som svigt. Det skal lige siges at min datter er 6 mdr og han ville komme til at have hende derovre i en uge ca.

Da jeg sagde det til ham blev han pisse sur, fordi han havde glædet sig, hvilket jeg godt kan forstå. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre..

Nåh ja, og sidste problem.. Han nægter at flytte.. Grundet at han går i gym og er på su og derfor ikke har råd. Og selv hvis han havde råd, ville det ikk kunne betale sg da han flytter til kbh til sommer. Øv, hvor er jeg træt af at bo her her med ham og sove i samme seng med ham..

Juleknus herfra.

Det var da en træls situation at stå i
Håber du finder en løsning på det hele

Rigtig glædelig jul herfra

Anmeld

10. december 2011

Mille83

Saram skriver:

God morgen de damer.

Juleknus herfra.

Hej 

Ville ikke lige gå forbi uden og komme med et par kommentarer. 

Jeg forstår godt din mor, for en uge er lang tid når hun kun er 6 mdr, det mener jeg hvertfald. Er der ikke mulighed for han kan tage hende juleaften derover og du så evt kan hente hende dagen efter med toget?  Så får han stadig hende i julen som han gerne vil.

At han er på SU gør selvfølgelig at han ikke har ret mange penge, men ud skal han, ellers bliver det noget værre noget for din datter for selvom hun kun er 6 mdr kan hun sagtens mærke frustrationen, og det kan du også. er der mulighed for at du flytter? Eller at han evt får sig et kollegieværelse indtil sommer? Det er ikke så dyrt. 

Anmeld

10. december 2011

SussieThyssen

Jeg synes ligesom ovenstående, at en uge er alt for lang tid, så forslaget med, at han evt tager hende med derover en eller to døgn og du så henter hende må være acceptabelt.

Og endeligt...hvorfor kan han ikke klare sig på SU?? Det er der så mange andre studerende, der må.
De klarer sig selv, har kollegiebolig OG arbejder ved siden af studierne, såe.....

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. december 2011

Saram

Mille83 skriver:

Hej 

Ville ikke lige gå forbi uden og komme med et par kommentarer. 

Jeg forstår godt din mor, for en uge er lang tid når hun kun er 6 mdr, det mener jeg hvertfald. Er der ikke mulighed for han kan tage hende juleaften derover og du så evt kan hente hende dagen efter med toget?  Så får han stadig hende i julen som han gerne vil.

At han er på SU gør selvfølgelig at han ikke har ret mange penge, men ud skal han, ellers bliver det noget værre noget for din datter for selvom hun kun er 6 mdr kan hun sagtens mærke frustrationen, og det kan du også. er der mulighed for at du flytter? Eller at han evt får sig et kollegieværelse indtil sommer? Det er ikke så dyrt. 

Det havde jeg også selv overvejet, det med at tage over og hente hende, dagen efter - havde bare planlagt en julefrokost den 25 hos min afdøde fars side af familien. Ser dem næsten aldrig, så havde glædet mig rigtig meget.. Og på en eller anden måde, synes jeg også det er mange penge for mig, bare at tage en kort tur fra jylland til sjælland og tilbage igen samme dag..

Men ved det ikke, kan jo være jeg bliver nød til det..

Jamen altså uanset hvad så bliver vi jo nød til at en af os flytter, for jeg kan simpelthend ikke holde det ud som det er nu.. Selvom han mener det ikke er noget problem.

Men hvis jeg flytter, så tvinger jeg ham jo også til at flytte. For han ikke ikke have råd til at bo her alene.. God idé med det kollegie værelse, det vil jeg da lige undersøge for ham.

Anmeld

10. december 2011

Saram

SussieThyssen skriver:

Jeg synes ligesom ovenstående, at en uge er alt for lang tid, så forslaget med, at han evt tager hende med derover en eller to døgn og du så henter hende må være acceptabelt.

Og endeligt...hvorfor kan han ikke klare sig på SU?? Det er der så mange andre studerende, der må.
De klarer sig selv, har kollegiebolig OG arbejder ved siden af studierne, såe.....

Kærligst
Sussie

Det er også for lang tid synes jeg.. Det bare så træls, hvis vi skal ud i en situation hvor jeg bliver nød til at sige til ham at han ikke må have hende juleaften..

Som jeg skrev til Mille83 så  havde jeg også selv overvejet at tage over og hente hende, dagen efter, altså den 25. Men synes på en måde at det er lidt dyrt at tage en kort tur fra jylland til sjælland og tilbage igen samme dag.. Men ja, kan jo være det er det som det ender med..

Tja, det ved jeg egentlig ikke. Han mener bare ikke han har råd fordi han har minus 3000 på sin konto. Kan bare ikke rigtig være mit problem synes jeg.. Og så synes han ikk det kan betale sig når han skal flytte til sjælland til juli alligevel.

Anmeld

10. december 2011

Saram

pemiro skriver:

Det var da en træls situation at stå i
Håber du finder en løsning på det hele

Rigtig glædelig jul herfra

Tak skal du have! Det håber jeg godt nok også..

Anmeld

10. december 2011

pemiro

Saram skriver:

Tak skal du have! Det håber jeg godt nok også..

Har lige læst dine svar til de andre, og kan se du får en meget lang togtur..
Keg tænkte bare, at hvis han vil ha hende til jul må han også hjælpe lidt, så i kunne jo aftale at mødes i odense... Han kan jo evt købe orangebillet frem og tilbage , og så er det ikke galt med prisen.

Bare lige en lille tanke

Anmeld

10. december 2011

Saram

pemiro skriver:

Har lige læst dine svar til de andre, og kan se du får en meget lang togtur..
Keg tænkte bare, at hvis han vil ha hende til jul må han også hjælpe lidt, så i kunne jo aftale at mødes i odense... Han kan jo evt købe orangebillet frem og tilbage , og så er det ikke galt med prisen.

Bare lige en lille tanke

Tvivler på at han siger ja til det, men lyder som en god idé. Er da forsget værd at spørge.

Anmeld

10. december 2011

Mumto3

Jeg ville snakke med svigermor, mon hun ikke godt kan se at det er alt for langt tid for en 6 mdr gammel baby at være væk fra sin mor. Svigermor vil selvfølge gerne se sit barnebarn juleaften, men mon ikke hun er fornuftig at snakke med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.