Hvordan er det nu med de tests?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

fairlady

Rockertand: til din oritering har jeg ikke bedt om at få en urin-prøve mere ved lægesekretæren, men derimod bedte jeg om at få en tid til at få lavet en journal. Jeg var ikke i tvivl om at jeg var gravid, før jeg kom og derfor mente jeg ikke selv at jeg behøvede en test, men det mente de åbentbart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Rockertand

l.kjoeller skriver:

nu er det jo ikke lægen man tager tiden fra men en laborant. jeg kan godt forstå man har brug for vished hvertfald

Så tror jeg, at du har misforstået. Lægen skal finde indikation og ordinere en blodprøve - og det kan han kun gøre, hvis han har set pt. (og det tager han i øvrigt også gode penge for) - hvis du sendes direkte til laborant/sygeplejerske uden lægetilsyn og indikation (det vil lægen i øvrigt stadig kræve betaling for), så er det imod reglerne på området og burde føre til anmeldelse.

I øvrigt er det ikke ret mange læger i vores ret store lokalområde, der har råd til at have en laborant eller sygeplejerske ansat, så det er lægen, der skal tage blodprøven - og med lægemangel og uhørt mange patienter pr. lægepraksis, er det direkte uforskammet, at gravide tager tider fra syge patienter for at vise lægen 2 streger. (Obs. er arbejdsskadet, så beklager den direkte formulering). 

Anmeld

9. december 2011

fairlady

sikke noget vrøvl. der sad sygeplejersker/laborenter i mit forrigelægehus og det gør der også i dette. Det er IKKE lægernes tid der bliver taget og det er IKKE mig der har bedt en GRAVIDITETSTET mere og jeg har da slet ikke fået en blodprøve.

Anmeld

9. december 2011

l.kjoeller

Rockertand skriver:

Så tror jeg, at du har misforstået. Lægen skal finde indikation og ordinere en blodprøve - og det kan han kun gøre, hvis han har set pt. (og det tager han i øvrigt også gode penge for) - hvis du sendes direkte til laborant/sygeplejerske uden lægetilsyn og indikation (det vil lægen i øvrigt stadig kræve betaling for), så er det imod reglerne på området og burde føre til anmeldelse.

I øvrigt er det ikke ret mange læger i vores ret store lokalområde, der har råd til at have en laborant eller sygeplejerske ansat, så det er lægen, der skal tage blodprøven - og med lægemangel og uhørt mange patienter pr. lægepraksis, er det direkte uforskammet, at gravide tager tider fra syge patienter for at vise lægen 2 streger. (Obs. er arbejdsskadet, så beklager den direkte formulering). 

Ja vi to ser helt sikkert forskelligt på sagen men det skal der jo også være plads til

Anmeld

9. december 2011

l.kjoeller

fairlady skriver:

sikke noget vrøvl. der sad sygeplejersker/laborenter i mit forrigelægehus og det gør der også i dette. Det er IKKE lægernes tid der bliver taget og det er IKKE mig der har bedt en GRAVIDITETSTET mere og jeg har da slet ikke fået en blodprøve.

Helt enig med dig. Sådan er det også i mit lægehus. Det at have følelsen af at være gravid, og få at vide man ikke er- kan være ret stressende syns jeg og hvis ikke det er grund nok til at bestille en blodprøve i sig selv syns jeg der er noget galt. Lægen må jo også have ment der var GRUND til at tæste dig inden han lavede journal. Syns sagtens du kan være bekendt at kræve noget afklaring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.