Hvordan er det nu med de tests?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. december 2011

fairlady

Kan det være muligt at jeg slet ikke er gravid, selvom testen viste svagt positiv?

Jeg er kun gået 2 dage over tid, men testede svagt positivt. Fint. Så tog jeg da op til lægen for at få en tid til journalskrivning osv. Så skulle jeg jo lige aflevere en urinprøve og den kunne de så ikke se noget på.

Fik beskeden: Du er IKKE gravid.!

Kan det virkelig passe?!

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Flowers

Tillykke håber jeg :-S Der kan være mange grunde til det. Hvornår var urinprøven fra du fik taget test på hos lægen? Og hvor langt var du henne der? Jeg fik taget en hos lægen her forleden som var meget svag også, i forhold til dne jeg selv havde taget, men det var heller ikke en morgenurin og derfor ikke så koncentreret... Jeg er stadig gravid.

Anmeld

9. december 2011

Rockertand

fairlady skriver:

Kan det være muligt at jeg slet ikke er gravid, selvom testen viste svagt positiv?

Jeg er kun gået 2 dage over tid, men testede svagt positivt. Fint. Så tog jeg da op til lægen for at få en tid til journalskrivning osv. Så skulle jeg jo lige aflevere en urinprøve og den kunne de så ikke se noget på.

Kan det virkelig passe?!

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

Fortvivl ikke.

De fleste teste, vi bruger til hjemmetesteri måler fra 25 mIU/ml, dem hos lægen måler fra 50 mIU/ml, så der vil alt andet gå et par dage, før lægens test når samme resultat som dine.

Jeg ved godt, at man er utålmodig for at komme videre med graviditeten - men der er intet til hinder for, at du afventer graviditetsforløbet i et stykke tid og bestiller tid til journalskrivning i uge 8.

Held og lykke 

Anmeld

9. december 2011

Darling<3

fairlady skriver:

Kan det virkelig passe?!

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

Når man er gået over tid, og kommer ned til lægen, så forventer de af en eller anden grund at ens test bliver prangende positiv efter ½ sekund
Få en ny tid, og bed dem om at lade tiden på enten de 3 eller 5 minutter løbe ud

Held og lykke med din læge, og mulige graviditet

Anmeld

9. december 2011

sofiell89

fairlady skriver:

Kan det virkelig passe?!

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

Det samme fik jeg hos lægen, selvom jeg havde testet positiv hjemme , med samme urin som hos lægen. (medbragte morgenurin). Dagen efter købte jeg en clear blue digital. Da den sagde jeg var gravid, ringede jeg op og skældte lægen ud. ugen efter kom han med en undskyldning, for testen slog nu hurtigere ud end de 15 sek den skulle være nede i urinen..
for at du er gravid..

Anmeld

9. december 2011

fairlady

Tak for svar. Jeg er nu også selv helt overbevist om at jeg er gravid, men så kan man alligevel ikke helt lade være med at tænke på om testen kunne være falsk positiv, men har nu heller aldrig selv hørt om det.

Så er glad for at I har de samme erfaringer som mig

Anmeld

9. december 2011

fairlady

Rockertand skriver:

Fortvivl ikke.

De fleste teste, vi bruger til hjemmetesteri måler fra 25 mIU/ml, dem hos lægen måler fra 50 mIU/ml, så der vil alt andet gå et par dage, før lægens test når samme resultat som dine.

Jeg ved godt, at man er utålmodig for at komme videre med graviditeten - men der er intet til hinder for, at du afventer graviditetsforløbet i et stykke tid og bestiller tid til journalskrivning i uge 8.

Held og lykke 

fedt at du lige viste det med testen hjemme og hos lægen!

Anmeld

9. december 2011

l.kjoeller

fairlady skriver:

Kan det virkelig passe?!

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

de laver test på samme måde som dem vi selv tester med. kan være du lige ramte et tidspunkt hvor der var meget hcg i urinen og de ramte et senere tidspunkt. jeg danner selv langsomt hcg. ville få dem til at tage en blodprøve i stedet. den kan spore hvis der er hcg i blodet.

Anmeld

9. december 2011

Rockertand

l.kjoeller skriver:

de laver test på samme måde som dem vi selv tester med. kan være du lige ramte et tidspunkt hvor der var meget hcg i urinen og de ramte et senere tidspunkt. jeg danner selv langsomt hcg. ville få dem til at tage en blodprøve i stedet. den kan spore hvis der er hcg i blodet.

I det her tilfælde er der næppe indikation for at lave en HCG-blodprøve, trådstarter skal blot afvente at få 2 flotte streger og derefter ringe og bestille tid til journalskrivning i uge 8.

Til trådstarter: Som du nok kan læse, er jeg ikke tilhænger af, at man bruger syge menneskers lægetider på at lave 2 streger foran en læge, når man allerede har ca. 26 derhjemme. Der sker ikke mere, end at han tager testen og konstaterer, at der er 2 streger og - hvis du er heldig, får du nogle pjecer med hjem, men ellers skal du bare komme igen til journalskrivning senere.

Du bliver hverken mere eller mindre gravid af, at lægen siger, at du er eller ikke er - det kan du sagtens selv konstatere på en hjemmetest.

Pøj-pøj.

Anmeld

9. december 2011

l.kjoeller

Rockertand skriver:

I det her tilfælde er der næppe indikation for at lave en HCG-blodprøve, trådstarter skal blot afvente at få 2 flotte streger og derefter ringe og bestille tid til journalskrivning i uge 8.

Til trådstarter: Som du nok kan læse, er jeg ikke tilhænger af, at man bruger syge menneskers lægetider på at lave 2 streger foran en læge, når man allerede har ca. 26 derhjemme. Der sker ikke mere, end at han tager testen og konstaterer, at der er 2 streger og - hvis du er heldig, får du nogle pjecer med hjem, men ellers skal du bare komme igen til journalskrivning senere.

Du bliver hverken mere eller mindre gravid af, at lægen siger, at du er eller ikke er - det kan du sagtens selv konstatere på en hjemmetest.

Pøj-pøj.

nu er det jo ikke lægen man tager tiden fra men en laborant. jeg kan godt forstå man har brug for vished hvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.