risiko for fødsel (20+0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Sildefisk

Jeg har prøver det, 2 gange.

Var ved at miste i uge 20 grundet forkortet LH 12mm og åbnede ved tryk.

Blev haste indlagt og efter 2 dage stoppede plukveerne, jeg kom hjem til total aflastning. Blev scannet hver 14.dag

I uge 25 var cervix yderligere forkortet og jeg fik lungemodner og rundvisning på neonatal.

Jeg lå ned- og LÅ NED indtil uge 34, fødte i uge 38+8.

2. gang, (jeg bleb gravid på mini piller da sønnen var 5 mdr) der lå jeg ned så meget jeg kunne og løftede minimalt på sønnen, blev scannet hver 14.dag, fødte uge 38+4.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

l.kjoeller

LenaJohansen skriver:

Skulle hun holde sig i ro?

ja ... det gjorde hun de efterfølgende måneder ... mener ikke hun var meget længere henne end dig

Anmeld

9. december 2011

celkt

det de evt kan gøre for at støtte livmodermunder, er at lægge en cerclage, - spørg evt om det. Held og lykke.

Anmeld

9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Her ved min 3. graviditet er jeg blev scannet tit både min søn og min livmoderhals, grundet jeg fødte min nr. 2 i uge 26+1.

jeg oplevede at min livmoderhals ændrede sig meget, på 2uger ændrede den sig fra ca. 20mm til 42mm, så den kan godt vokse, men hvis din slimprop er gået, så er det yderst vigtig du forholder dig i ro så du ikk får sivende vandgang, det fik jeg i uge 22 og pga jeg IKKE forholdte mig i ro sivede fostervandet hurtigere og Troia kom i 26+1.

jeg ved hvor svært det er, jeg havde også oliver på 14mdr. men tro mig kunne jeg gøre det om ville jeg ligge helt stille, for de 4,5mdr. troia og jeg va indlagt bagefter vil jeg ønske min værste fjende skulle igennem, for det var med nøddåb, respirator, mange farvel til troia, hjerneblødninnger osv. men også det svigt oliver oplevede fra mig...

vil du vide mere kan du bare skrive...

skal lige siges troia er sund og rask idag og bliver 2år til februar..

men for din og baby skyld så forhold dig i ro...

mvh. jeanett

Anmeld

9. december 2011

LenaJohansen

l.kjoeller skriver:

ja ... det gjorde hun de efterfølgende måneder ... mener ikke hun var meget længere henne end dig

okay jeg må jo bare se hvad lægen siger på torsdag.. 

Anmeld

9. december 2011

l.kjoeller

LenaJohansen skriver:

okay jeg må jo bare se hvad lægen siger på torsdag.. 

Skal nok og sende varme tanker din vej

Anmeld

9. december 2011

Ka+Ma=Be

Min slimprop røg i sidste uge

Og så var jeg ved lægen for et par dage siden hvor hun ville sende mig til scanning, men fortalte at jeg havde en tid idag, så det var ikke nødvendigt... Og hun sagde til mig at jeg skulle sige de skulle tjekke min livmoderhals..

Ja så kom jeg jo til scanning idag, og fik fortalt de ting videre som lægen sagde... Hun tjekkede lige barnet igennem fra top til tå... Og alt var som det skulle være, og fik at vide  at der  gemte sig en pige.

Så skulle vi tjekke den livmoderhals, og så kunne jeg tydeligt mærke på hende at der var noget som ikke var iorden. Hun sagde hun havde svært ved at finde den, og så fandt hun den endelig, hvor hun målte den til at være 23mm. Og så mente hun at der lige skulle en overlæge til at tjekke mig, og da han fik tjekket den, så målte den faktisk kun 13mm

Han sagde jeg skulle komme igen i næste uge og blive tjekket igen, og forholde mig i ro så længe... Men det er bare så sindsygt svært når jeg har en datter på 1år som kræver min fulde opmærksomhed... Jeg skal stortset kun ligge ned, og må intet løfte... Ikke engang hende

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der ligger inde med erfaringer med dette... Og kan fortælle om livmoderhalsen kan blive længere igen???

Erfaring modtages med kyshånd

Håber ikke det resulterer i en alt for tidligt fødsel!  Jeg kan bestemt godt forstå dine bekymringer.

Da jeg var 28+ var jeg til tjek, da jeg havde voldsomt mange plukkeveer. Der målte de min livmoderhals til mellem 15 mm - 20 mm (kan ik huske præcist), men en uge efter målte de den til 25 mm Så der kan godt gå den rigtige vej.

Og tillykke med den lille pige

Anmeld

16. december 2011

Tanja1234

Føler virkelig med dig og den situation du her står i.

I min graviditet var der komplikationer der gjorde at jeg skulle ligge ned i 3,5 måned, så hvis du mangler ideer til hele den del så skriv endelig.

Eller så kan jeg kun, som de fleste andre også skriver, opfordre til at holde dig i ro - og ro betyder altså virkelig ro..

Jeg kan i hvert fald være eksempel på hvor vigtigt det er - Mit vand gik i uge 16 og jeg holdt på Lisa helt indtil planlagt KS i 33+6.

Så hæng i og tro på det allerbedste..

Anmeld

16. december 2011

anynom

LenaJohansen skriver:

Min slimprop røg i sidste uge

Og så var jeg ved lægen for et par dage siden hvor hun ville sende mig til scanning, men fortalte at jeg havde en tid idag, så det var ikke nødvendigt... Og hun sagde til mig at jeg skulle sige de skulle tjekke min livmoderhals..

Ja så kom jeg jo til scanning idag, og fik fortalt de ting videre som lægen sagde... Hun tjekkede lige barnet igennem fra top til tå... Og alt var som det skulle være, og fik at vide  at der  gemte sig en pige.

Så skulle vi tjekke den livmoderhals, og så kunne jeg tydeligt mærke på hende at der var noget som ikke var iorden. Hun sagde hun havde svært ved at finde den, og så fandt hun den endelig, hvor hun målte den til at være 23mm. Og så mente hun at der lige skulle en overlæge til at tjekke mig, og da han fik tjekket den, så målte den faktisk kun 13mm

Han sagde jeg skulle komme igen i næste uge og blive tjekket igen, og forholde mig i ro så længe... Men det er bare så sindsygt svært når jeg har en datter på 1år som kræver min fulde opmærksomhed... Jeg skal stortset kun ligge ned, og må intet løfte... Ikke engang hende

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der ligger inde med erfaringer med dette... Og kan fortælle om livmoderhalsen kan blive længere igen???

Erfaring modtages med kyshånd

Da jeg var 27 uger henne blev jeg indlagt med en livmoderhals på 13 mm og veer. Fik 2xlungemodner, 3xvehæmmende drop og progesteron stikpiller til at forlænge livmoderhalsen. Var indlagt 7 uger (34+0) og fødte 37+0.

Det er vigtigt, at du holder dig i ro og reagerer hvis du får mange plukkeveer(!). Jeg ved godt, at det er noget nær umuligt når du har et barn i forvejen, men hvis du "bare" når uge 24, så vil lægerne gøre alt for at redde dit barn hvis du skulle gå i fødsel. Her tænker jeg på lungemodner etc.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.