Må man fyre en gravid i prøvetiden????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.386 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Anonym trådstarter

Hjæææælp som spørgsmålet lyder. Kan man fyres som gravid i sin prøvetid?

Står i en situation hvor jeg ikke kan være i den stilling jeg er ansat i grundet risiko for spark og slag. Derfor mente læge og jordmoder at jeg skulle fortælle mig arbejdsgiver om dette med henblik på at få et andet arbejdsområde.

men men men det blev ikke godt modtaget og de truede faktisk med en fyring. Nu skal jeg afvente deres afgørelse.

Kan de fyre mig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Miss Church

Anonym skriver:

Står i en situation hvor jeg ikke kan være i den stilling jeg er ansat i grundet risiko for spark og slag. Derfor mente læge og jordmoder at jeg skulle fortælle mig arbejdsgiver om dette med henblik på at få et andet arbejdsområde.

men men men det blev ikke godt modtaget og de truede faktisk med en fyring. Nu skal jeg afvente deres afgørelse.

Kan de fyre mig????

Det må de ikke, hvis du kan bevise at du først er blevet gravid efter ansættelsen (eller efter du startede i din prøvetid). 

Det tror jeg også at din jordmoder kan vejlede dig omkring. 

Held og lykke 

Anmeld

8. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Kan de fyre mig????

det kan de desværre godt ja..

du er kun i din prøvetid og derfor kan de fyre dig på det grundlag at du ikke passer ind i afdelingen osv.. de må ikke fyre dig direkte på grund af graviditeten, det må man aldrig, men de må godt fyre dig hvis de kan finde en anden grund.. :/

Anmeld

8. december 2011

An&Jo

Miss Church skriver:

Det må de ikke, hvis du kan bevise at du først er blevet gravid efter ansættelsen (eller efter du startede i din prøvetid). 

Det tror jeg også at din jordmoder kan vejlede dig omkring. 

Held og lykke 

så længe de ikke giver graviditeten skylden kan de ALTID fyre en..

de skal bare finde en anden grund som foreksempel at hun ikke passer ind i afdelingen osv..

Anmeld

8. december 2011

madsenmor

Anonym skriver:

Kan de fyre mig????

desværre ja...

under din prøve tid må de fyre dig uden at oplyse grund...

Anmeld

8. december 2011

Miss Church

An&Jo skriver:

så længe de ikke giver graviditeten skylden kan de ALTID fyre en..

de skal bare finde en anden grund som foreksempel at hun ikke passer ind i afdelingen osv..

Ja selvfølgelig, sådan kan man jo fyre alle. Men de må ikke fyre hende fordi hun er gravid, heller ikke i prøvetiden. Men vil de af med en, skal de jo nok finde en vej. Sådan er det hårde spil

Anmeld

8. december 2011

dorthemus

Det tror jeg faktisk godt de kan fordi det er under prøvetiden

Anmeld

8. december 2011

Skouboe

De må ikke fyre dig pga. graviditet, men i prøvetiden behøver de ikke at oplyse nogen grund så resultatet er det samme.

Anmeld

8. december 2011

An&Jo

Miss Church skriver:

Ja selvfølgelig, sådan kan man jo fyre alle. Men de må ikke fyre hende fordi hun er gravid, heller ikke i prøvetiden. Men vil de af med en, skal de jo nok finde en vej. Sådan er det hårde spil

nej det har du ret i..

men hun er jo i tvivl om de kan fyre hende, og det vil jeg jo mene at de til enhver tid kan når hun kun er ansat i prøvetiden..

Anmeld

8. december 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Kan de fyre mig????

Så længe du er på prøvetid, så vil jeg bestemt mene at de godt kan "fyre" dig.. eller de vælger jo bare ikke at forlænge dig efter din prøvetid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.